Gå til innhold

lakkbobler på bakluke ved visker feste

Recommended Posts

Hei,

Etter en vask i sommer oppdaget jeg lakkbobler ved viskerfeste på bakluka. Dette er noe som må ha kommet den senere tid.

Som en ser kommer det fra hullet for viskeren.

Er dette tegn på rust? og en stor jobb å fikse?

Er en 2012 modell som jeg kjøpte fra merkeforhandler i 2016. Kontaktet dem angående råd og nevnte forbrukerkjøpsloven hvis det hjalp.

Ble fortalt at "Garanti på overflaterust/ lakk er 5 år, og på en snart åtte år gammel bil må lakkbobler anses som normalt"

1.jpg.a0955084d073518d00099c6d6aa20589.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Det er dessverre ganske vanlig. Det er et punkt der det er hull i karosseriet og mye bevegelse og det er ikke en god kombinasjon. Prisen vil avhenge av vilket resultat du blir fornøyd med. Men du bør gjøre noe for dette vil nok eskalere hvis du ikke tar tak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen
46 minutter siden, makko skrev:

Ja var redd for det. Mest forundret at merkeforhandler sier det er normalt og ikke møter en på veien ved tanke på forbrukerkjøpsloven

Det er mer normalt, enn unormalt at det blir lakkrust på biler i Norge når de blir noen år. 

Jeg tipper bilen din har en rustgaranti som funker slik:

• 12 års gjennomrustningsgaranti hvis rustinspeksjoner er fulgt fra bilen var ny i henhold til serviceheftet
  • 5 års lakkgaranti (som ville dekket din sak om den hadde vært innenfor på alder)

Litt usikker på hvorfor du er forundret over merkeforhandler i henhold til Forbrukerkjøpsloven, men jeg syns også de svarte deg litt rart med å fortelle at det var helt normalt. De kunne kanskje vært mer imøtekommende med å fortelle deg at dessverre faller ikke dette under Forbrukerkjøpslov og dens reklamasjonsrett på 5 år, men at de kan få taksert skaden og komme med et tilbud til deg på utbedring.

Uansett, så er jeg enig med Olav - få det utbedret så det ikke utvikler seg til å måtte bytte ut paneler.

• Liker 1

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, skal få takst på det. Samtidig ta det til forbrukerrådet for å høre hva de sier. Kontaktet først verkstedet til forhandleren og de var ikke interessert i å gi takst (før en nevnte forbrukerrettigheter). Og selgerne sier dette er normalt, ble bare irritert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...