Gå til innhold

Rupes nano VS flex pxe 80


Anders_k

Recommended Posts

Skal gå i innkjøp av en mindre maskin. Men klarer ikke bestemme meg om jeg skal kjøpe Rupes nano long neck eller flex pxe 80. Fordeler og ulemper ved begge to. Hva er din erfaring med disse maskinene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas Winter
14 timer siden, Anders_k skrev:

Skal gå i innkjøp av en mindre maskin. Men klarer ikke bestemme meg om jeg skal kjøpe Rupes nano long neck eller flex pxe 80. Fordeler og ulemper ved begge to. Hva er din erfaring med disse maskinene? 

Rupes Long neck ser ut til å være den mest brukte iallefall. Her kan sikkert @Tommy komme med god input. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nano hjelper meg på de små stede men flex sin gir meg litt større spillerom med mere kraft og større bak plater om jeg ønsker det. Pris er også er variabel som teller. Min lesing på nett som jeg ser er at flex sin ikke har kommet med noen forlenger til bak platen. Hadde dette vært tilgjengelig så hadde jeg nok kjøpt flex med dette trekker den veldig ned. Så vanskelig valg😅

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg har både long og short neck av Nano, å bruker short neck desidert mest. Det at du nå også får forlenger til disse, gjør den enda mere allsidig.

 

Har såvidt testet Flex, å det jeg liker med den er hurtigkoblingen for å bytte bakplater. Det jeg ikke likte, er at den er litt klumpete, har fysisk stort batteri, kan ikke kjøres på strøm via kabel, å så likte jeg ikke den digitale hastighetsjusteringen.

 

Liquid elements likte jeg ikke, da den er over dobbelt så tung som Nano, å i tillegg så har den 90gr vinkel til bakplaten (ift Nano som har 87gr) som gjør at du ofte er nede i panelene med knokene, å med 3gr mindre vinkel, så unngår du dette på nano.

 

Her kommer det jo litt an på hvor mye du bruker maskinen, og hvor mye penger du ønsker å legge i. Jeg hadde helt klart kjøpt Nano igjen, å jeg ser ofte det ligger nesten nye maskiner til salgs for rundt 5000.- for hele settet.

  • Liker 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme diskusjonen med meg selv om kjøp av en liten maskin. Enten Rupes Nano SN eller Flex PXE 80.

Har god erfaring med Flex som merke. Kjører til vanlig en XC 4301 VRG maskin med tvungen rotasjon. Denne har jeg brukt flittig i 8 år nå uten feilslag. 

 

PXE har vært veldig interessant nettopp pga hurtigkoblingen. Men som @Tommy skriver så virker den litt klumpete og er skeptisk til den digitale hastighetsjusteringen.

Har fått låne en Rupes Nano SN av en kompis, og har likt den veldig godt. LN har jeg hørt er lite vits og SN er lettere å kjøre med en hånd. Jeg har i alle fall aldri hatt behov for lengre maskin enn den jeg har hatt på lån. 

 

Liquid Elements har ikke vært med i vurderingen da jeg bruker maskinen mye samt vinklingen på bakplata kontra triggeren som er på undersiden. Dårlig kombinasjon i mine øyne. Men for all del, sikkert en bra maskin til prisen. 

 

Endte opp med å bestille Nano hos Bilnerden i dag :) Men jeg bestilte også Rupes Mini samtidig.

Endret av Stig J
  • Liker 2

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må få lånt meg en nano så jeg får prøvd den i praksis. Jeg har selv mini å den er flittig i bruk. Men er det lille ekstra som man ikke kommer til med på den jeg savner. Men jeg kommer kanskje ikke noe mere til med PXE 80 hvor den ser ganske lik ut i størrelsen som mini? Den har den fordelen med hurtigkobling, roterende og DA samt mindre bakplater. Så den kunne kanskje erstattet mini med litt flere fordeler sånn jeg ser det. Men det løser ikke det jeg vil løse så det høres ut som jeg må kjøpe meg en nano😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Har sett to komplette Nano sett til salgs pent brukt den siste uken for ca 5000.-

 

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&q=rupes nano

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian B-L
Jeg har både long og short neck av Nano, å bruker short neck desidert mest. Det at du nå også får forlenger til disse, gjør den enda mere allsidig.

 

Har såvidt testet Flex, å det jeg liker med den er hurtigkoblingen for å bytte bakplater. Det jeg ikke likte, er at den er litt klumpete, har fysisk stort batteri, kan ikke kjøres på strøm via kabel, å så likte jeg ikke den digitale hastighetsjusteringen.

 

Liquid elements likte jeg ikke, da den er over dobbelt så tung som Nano, å i tillegg så har den 90gr vinkel til bakplaten (ift Nano som har 87gr) som gjør at du ofte er nede i panelene med knokene, å med 3gr mindre vinkel, så unngår du dette på nano.

 

Her kommer det jo litt an på hvor mye du bruker maskinen, og hvor mye penger du ønsker å legge i. Jeg hadde helt klart kjøpt Nano igjen, å jeg ser ofte det ligger nesten nye maskiner til salgs for rundt 5000.- for hele settet.

 

Gratulerer med flott maskin [emoji16] Jeg er enig med Tommy! Jeg har Nano long og angrer litt på at jeg ikke kjøpte short. Har testet short flere ganger, og den kan enkelt brukes med en hånd. Det er ikke så lett med long. Skulle jeg valgt på nytt hadde det blitt short, men jeg er kjempe fornøyd med Nano! Lett, kan brukes på strøm og batteri, følger med to batterier så man kan ha kontinuerlig drift selv med batteri. En ting jeg ikke liker er triggeren, men det har jeg løst med å bruke svart elektrikerteip og teipet ned triggeren, og bruker hastighetsreguleringen til å skru maskinen av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...