MortenM 62 Skrevet 11 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 11 Juli, 2009 Da skal jeg i løpet av sommeren polere med roterende for første gang. Jeg har lest mye på forumet om dette, så jeg føler meg nokså komfortabel på å ikke ødelegge bilene mine Det eneste jeg lurer fælt på er om jeg må være forsiktig, eller ligge unna de lakkerte plastlistene på dørene. Skjønner at man maskerer ulakkerte lister, men hva gjør jeg når de er lakkerte? Ellers vil jeg benytte anledningen til å takke for et informativt forum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 11 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 11 Juli, 2009 Da skal jeg i løpet av sommeren polere med roterende for første gang. Jeg har lest mye på forumet om dette, så jeg føler meg nokså komfortabel på å ikke ødelegge bilene mine Det eneste jeg lurer fælt på er om jeg må være forsiktig, eller ligge unna de lakkerte plastlistene på dørene. Skjønner at man maskerer ulakkerte lister, men hva gjør jeg når de er lakkerte? Ellers vil jeg benytte anledningen til å takke for et informativt forum Du bør være litt forsiktig mtp varmeutvikling da plasten ikke er like glad i varme som f.eks stål, men det betyr ikke at du må ligge unna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 11 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 11 Juli, 2009 Ville ha maskert listene først og polert rundt de, for deretter å bruke en liten pad og ta listene for seg selv. På den måten slipper du at du kommer borti listen under polering med høy fart og rissikerer og brenne lakken på listene. Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM 62 Skrevet 11 Juli, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Juli, 2009 Takker for svar Regner med at man må være forsiktig med støtfangere og speilhus også da!? Er det slik at ting blir varmere med mye cut, eller har det lite å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersB 167 Skrevet 11 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 11 Juli, 2009 Anbefaler på det sterkeste å maskere. Jeg har vært litt uheldig der gitt, sneide borti lista over skiltet bak og vips... Ble sjokkert over hvor lite som skulle til =( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 11 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 11 Juli, 2009 Ja til en vis grad. Er det mye cut er det som regel mindre oljer som gjør at det blir fortere varmt. Men så cutter jo middler med høy cut mer, som er det du skal tenke mest på når du polerer lakkert plast Så ja, proceed with extra caution når du skal polere fangere og speilhus Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 11 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 11 Juli, 2009 Er det slik at ting blir varmere med mye cut, eller har det lite å si? Det går vel mer på hvilken type pad du bruker og hvilken hastighet du jobber med, men ofte er det jo en sammenheng mellom mye cut og høy hastighet. Ullputer er jo det som ofte gir best cut og samtidig minimal varmeutvikling sammenlignet med skumputer. Men som sagt tidligere...proceed with extra caution når du skal polere fangere og speilhus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM 62 Skrevet 12 Juli, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Juli, 2009 Takk for svar! Jeg får prøve meg fram litt. Begynner med gamlebilen først tenker jeg. Hvis ikke den brenner opp, fortsetter jeg på den nye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 12 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 12 Juli, 2009 Takk for svar! Jeg får prøve meg fram litt. Begynner med gamlebilen først tenker jeg. Hvis ikke den brenner opp, fortsetter jeg på den nye Høres ut som en bra plan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM 62 Skrevet 14 Juli, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2009 (endret) Fikk en tanke i hodet Er DA mer skånsomt mot plastfangere o.l? Tenker da selvfølgelig på f.eks Flex sin e.l. IKKE Biltema sin eller noe skrot. Svir DA maskiner lister like fort om man kommer borti? Endret 14 Juli, 2009 av MortenM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 15 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2009 Fikk en tanke i hodet Er DA mer skånsomt mot plastfangere o.l? Tenker da selvfølgelig på f.eks Flex sin e.l. IKKE Biltema sin eller noe skrot. Svir DA maskiner lister like fort om man kommer borti? EN DA maskin utvikler mindre varme og vil nok være mer "skånsom" mot materialer som ikke er så glad i varme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 15 Juli, 2009 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2009 Ville ha maskert listene først og polert rundt de, for deretter å bruke en liten pad og ta listene for seg selv. På den måten slipper du at du kommer borti listen under polering med høy fart og rissikerer og brenne lakken på listene. X2 Dette er beste fremgangsmåte. Når du skal polere selve listen, så bruk ull eller gå over 2 ganger med skumpad. Ha litt mindre fart enn hva du ellers ville brukt på plastfangere eller plastskjermer. Eks. 1500rpm på plast, 1200rpm på lister... Minimalt med press. Dropp alt som heter DA. Legg heller pengene i roterende og gode poleringsprodukter. Start forsiktig og øk på etterhvert om du ikke føler deg trygg. Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.