Jump to content
Sign in to follow this  
lopez

Slipt igjennom klarlakk med DA maskin

Recommended Posts

lopez

Hei,

Har kjøpt en Audi S2 91'mod. 

Taket er ureddbar, men hadde litt mere håp ellers rundt om på bilen. Sliter nå med kjørespot/hologrammer etter finsteg.

Brukte Rupes Grønn/Grønn først, så Rupes gul pad og KC f6.01 som finsteg. Ser resultatet etter siste steg på det ene bilde. Prøvd å kjøre enda finere med Rupes Hvit/Hvit, men fortsatt ikke noe godt resultat. 

Slipt igjennom lakken 2 plasser med Gul/Gul på skjermer bak på hver side 😵 

Kan dette være grunnen til at lakken er så tverr? At den er såpass tynn at det nesten ikke er noe igjen av klarlakken?

Har ikke dybdemåler, så har ingenting å gå etter. 

Tørr ikke å gå på noe mere før jeg hører med dere her 😆 

1212.jpg

1313.jpg

Edited by lopez

trogha

Har du brent lakken eller har du slipt/gått gjennom klarlakken? 

DA eller roterende?

Med roterende kan det være fort gjort å gå gjennom klarlakken på grovsteg på profiler, selv om det er greit med klarlakk på bilen. For å finne ut nøyaktig hvor mye klarlakk som er igjen på bilen må du ha en av disse dyre lakkdybdemålerne som klarer å skille lakklagene fra hverandre.

lopez

Slipt gjennom ja, ikke brent. Skjedde ved priming av pad. Trodde i utgangspunktet at comboen var såpass mild at dette ikke skulle være noe problem.

DA maskin

Stian1991

Grattis med s2 :D
Hmm, da skal du ha gått ganske hardt på tenker jeg. 
Jeg hadde selv en 1994 mod s2, der lakken var ihjel sliten. Der kjørte vi roterende og var type "vinn eller forsvinn". Ga oss ikke med noe jeg ikke var fornøyd med og da kjørte vi igjennom lakken. Men det var utrolig dårlig utgangspunkt og ser ut som ditt er bedre her.

Legg gjerne ut bilde der du har gått igjennom. Kan det være tørrkjørt polish?
Der du får litt slør igjen, prøve dusje padden med litt vann, lett trykk og kjapp bevegelse på maskin? Kan funke :)

lopez

Vanskelig å få tatt bilde. Du ser på det nederste bilde midt på, mulig du må zoome litt. Litt gråere felt i det svarte.

Løpet er vel kjørt da padden blir svart fra lakken 😔 

Syns igrunn at det er rart, kjørte maskina på lavest hastighet akkurat der, for å prime padden.

Får lånt meg en lakkdybdemåler så jeg kanskje får retta opp andre plasser på bilen. 

trogha

Hvis du får baselakk på pad er klarlakken borte, dog vil jeg anta at lakkdybdemåleren du får låne kun oppgir total tykkelse av grunning, base og klarlakk.