Gå til innhold

Foliering av motorsykkeltank


eeespen

Recommended Posts

Hei,

Jeg har akkurat kjøpt helt ny mc, og vil gjerne holde tanken på denne så fin som mulig. Jeg har tenk litt på å legge en coating, men begynner å lure på om foliering av tanken kanskje er det beste. 

 

Er det noen som har erfaring med foliering av hel mc-tank? Det er jo så langt fra et flatt panel som man kommer. Blir det bra, eller bør man holde det til deler av tanken, f.eks langs sidene?

 

(har lagt ved bilde av tanken)

 

B726E417-F7EB-4DBA-A333-3AF24F5BBE91.jpeg

Endret av eeespen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas Winter

Tipper en profesjonell vil få det bra mtp formen - det som kan være kjipt med blank folie er skitt som samler seg i kanter/overganger. Kan hende de får til å nesten brette kantene innunder, slik at det ikke blir et problem. Det beste er nok å stikke innom et lokalt folieringssenter og høre hva de anbefaler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for meg at det var omtrent umulig å ta i ett stykke, men nå tenker jeg at demontering, polering og få levert den til foliering blir vinterprosjektet. Den trenger uansett en runde med nanoen for å bli helt strøken. Takk for info!! (..og et youtube-søk jeg strengt tatt burde klart selv 😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Bjerknez

Ble de folkering? Hvordan ble reaultatet? 
 

Jeg har lurt litt på det samme på min. Min tank er trolig ikke like problematisk som din, men vil gjerne vite hva du evt. betalte. 
 

slik ser min tank ut:

 

 

 

 

AF50DB03-C750-481B-93CB-AA8F639129F4.jpeg

F9A20745-F75A-4F2F-969A-8DACB94FC2EC.jpeg

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to tilbud på 4k+ fra to lokale firmaer for kun tanken, så da ble det kun coating i stedet. Målte lakktykkelsen til over 300, så da får jeg heller friske opp litt hvis det trengs.

Byttet den med en ny (V4S) i vinter, og har gått for samme løsning nå. Har i tillegg fått på tank grips på sidene hvor knærne treffer, så det er ikke store flatene som får berøring av skinndressen uansett.

Grattis med ny sykkel forresten! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
2 minutter siden, eeespen skrev:

Fikk to tilbud på 4k+ fra to lokale firmaer for kun tanken, så da ble det kun coating i stedet. Målte lakktykkelsen til over 300, så da får jeg heller friske opp litt hvis det trengs.

Byttet den med en ny (V4S) i vinter, og har gått for samme løsning nå. Har i tillegg fått på tank grips på sidene hvor knærne treffer, så det er ikke store flatene som får berøring av skinndressen uansett.

Grattis med ny sykkel forresten! 😎

Ja, det hørtes dyrt ut. 
 

man vil jo få merker i folien også så "tanken" vil jo fortsatt bli stygg, selv om ikke sladen er på selve tanken. Så sant man ikke har en posørsykkel som kun skal brukes på stevner og treff i finvær, så tror jeg (intill jeg ser resultatetene etter min coating vedrørende dnissemerker fra tankveske) at det lønner seg stort og polere samt legge voks selv. Polere en tank for å friske opp samt legge en voks tar høyst 5 minutter. :) 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...