Gå til innhold

Motorsykkel tilgriset med lakkstøv.

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte nylig en lett motorsykkel til datteren min som har en skade i lakken. Flott sykkel, nesten ubrukt, men solgt til oss rimelig ettersom forrige eier glemte å dekke den til da en bil ble lakkert i samme garasjeanlegg. Den er ikke direkte lakkert mot, men fint lakkstøv dekker det meste av sykkelen. Triste greier egentlig. Vi er forberedt på å bruke sykkelen og ha glede av den likevel, om lite kan gjøres, men jeg ber om tips på fremgangsmåte og produkter som kan bedre/utbedre skaden. Maskerte opp noen bittesmå firkanter, både på lakkert plast-tank, lakkert stål og ulakert plast. Forsøkte med aceton(neglelakkfjerner). Var forsiktig, fikk bort lakkstøvet og polerte etterpå. Vet ikke om det er tilrådelig å gå på hele sykkelen med neglelakkfjerner, ettersom det trolig også kan ta den lakken som ikke skal bort og skape varige skjolder på ulakerte plastdetaljer?

Har noen erfaring og tips på hva jeg kan gjøre og bruke? Jeg har ikke behov for å få bort alt fra inne i alle kriker og kroker, men ønsker å forsøke å få finere kåper, tank, skjermer og slike steder som er mest synlige. Hadde vært moro om det gikk å få den fin.

Mvh

Endret av morrun
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende svar. Isopropanol har jeg en skvett av. Clay-bar må jeg kjøpe. Logisk å prøve isopropanol først da. Finnes det et middel til å bruke på sort, ikke lakkert plast etterpå, som gir det "ny-look" med god varighet?

Mvh

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol Polytrol er en mulighet. Ellers så finnes det mange plastfornyere til utvendig bruk, bla. Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer. Sjekk litt med de samarbeidspartnere her på forumet da det er en del å velg i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...