Gå til innhold

Detailer kurs


Apex Detailing & Custom

Recommended Posts

Apex Detailing & Custom

Hei, ønsker meg noen kurs med bla læring av coating og gjerne sertifisering. 
 

Gjerne litt læring av gode poleringsteknikker og slikt :)

 

 

noen som veit når det går noe neste gang?

går det mindre grupper (maks 5) nå under Corona?

 

 

begyner som student fra slutten av august. Og har da litt mere vansker for kurs som går i uke dagene etter det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Vi har årlige kurs i Max Protect. Men vi avventer litt hva vi gjør med årets kurs. Tenker vi tar en avgjørelse mot slutten av juni. Mulig vi dytter det frem til 2021. Man bør ikke avholde kursing nå som Corona herjer. 5 personer i et lokale / garasje i timesvis er en god oppskrift på å spre smitte.

Endret av polishduden
  • Liker 3

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex Detailing & Custom
12.4.2020 - 13.13, polishduden skrev:

Vi har årlige kurs i Max Protect. Men vi avventer litt hva vi gjør med årets kurs. Tenker vi tar en avgjørelse mot slutten av juni. Mulig vi dytter det frem til 2021. Man bør ikke avholde kursing nå som Corona herjer. 5 personer i et lokale / garasje i timesvis er en god oppskrift på å spre smitte.

Det er nå helt greit. Samtidig som jeg også mener livet må gå vidre. Kan ikke sette livet på vent. 
 

selv begyner jeg opp med dette på siden av studie. Og blir strengt tatt avhengig av dette som en inntekt for en familie med 2 voksne og 2(3) barn. Både jeg og samboer driver med utdanningen. 
 

så mine muligheter til og ta noe i ukedagene fra høsten av blir da veldig vanskelig. Blir da student i 4 år. Og så lenge veit jeg ikke om

jeg gidder vente. 
 

så får jeg muligheten, så tar jeg gjerne kurs i sommer :) 

 

er selv i risiko gruppe. Men samtidig ser jeg ikke vitsen med og overleve Corona om

man ikke har noe liv og gå til etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå helt greit. Samtidig som jeg også mener livet må gå vidre. Kan ikke sette livet på vent. 
 
selv begyner jeg opp med dette på siden av studie. Og blir strengt tatt avhengig av dette som en inntekt for en familie med 2 voksne og 2(3) barn. Både jeg og samboer driver med utdanningen. 
 
så mine muligheter til og ta noe i ukedagene fra høsten av blir da veldig vanskelig. Blir da student i 4 år. Og så lenge veit jeg ikke om
jeg gidder vente. 
 
så får jeg muligheten, så tar jeg gjerne kurs i sommer [emoji4] 
 
er selv i risiko gruppe. Men samtidig ser jeg ikke vitsen med og overleve Corona om
man ikke har noe liv og gå til etterpå [emoji4] 

Er det vits å ha kursbevis fra noen hvis man får corona og dør av det da?🤷🏻‍♂️

Synes det Håkon skriver og tenker viser respekt overfor situasjonen verden er i[emoji106]
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg holder også kurs fra tid til annen, å det foregår i helger (lørdag/søndag), men pga Covid-19 situasjonen, og føringer fra FHI, så er dette satt litt på vent i påvente av at de skal åpne opp for slike aktiviteter igjen. For min del, så er det snakk om 7 personer i et lokale på 50m2. Jeg har et kurs som skulle vært gjennomført for en måned siden, som må vente.

  • Liker 2

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Det er nå helt greit. Samtidig som jeg også mener livet må gå vidre. Kan ikke sette livet på vent. 
 
selv begyner jeg opp med dette på siden av studie. Og blir strengt tatt avhengig av dette som en inntekt for en familie med 2 voksne og 2(3) barn. Både jeg og samboer driver med utdanningen. 
 
så mine muligheter til og ta noe i ukedagene fra høsten av blir da veldig vanskelig. Blir da student i 4 år. Og så lenge veit jeg ikke om
jeg gidder vente. 
 
så får jeg muligheten, så tar jeg gjerne kurs i sommer [emoji4] 
 
er selv i risiko gruppe. Men samtidig ser jeg ikke vitsen med og overleve Corona om
man ikke har noe liv og gå til etterpå [emoji4] 
Hva om du overlever men smitter en i nær familie som dør? Det er problemet med covid-19. Det er så ufattelig smittsomt, ei skiller det på fattig og rik, trent eller utrent.

Da er det bedre å kjøre vask og voks. Polering og lakkforsegling, og heller vente med kursene. Om noen velger å avholde kurs nå så viser det bare hvor useriøse de faktisk er.
  • Liker 10

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex Detailing & Custom
16 timer siden, Hobby skrev:


Er det vits å ha kursbevis fra noen hvis man får corona og dør av det da?🤷🏻‍♂️

Synes det Håkon skriver og tenker viser respekt overfor situasjonen verden er iemoji106.png

Vel det går også og gjøre begge deler :) 

bare og tenke kreativt. Og holde seg inn kravene. 

13 timer siden, Tommy skrev:

Jeg holder også kurs fra tid til annen, å det foregår i helger (lørdag/søndag), men pga Covid-19 situasjonen, og føringer fra FHI, så er dette satt litt på vent i påvente av at de skal åpne opp for slike aktiviteter igjen. For min del, så er det snakk om 7 personer i et lokale på 50m2. Jeg har et kurs som skulle vært gjennomført for en måned siden, som må vente.

Om du kjører i helger, er det jo helt supert. Du hører fra meg :)

13 timer siden, polishduden skrev:

Hva om du overlever men smitter en i nær familie som dør? Det er problemet med covid-19. Det er så ufattelig smittsomt, ei skiller det på fattig og rik, trent eller utrent.

Da er det bedre å kjøre vask og voks. Polering og lakkforsegling, og heller vente med kursene. Om noen velger å avholde kurs nå så viser det bare hvor useriøse de faktisk er.

Jeg er ellers ganske isolert. Har familie jeg ikke kan møte fordi dem jobber i helsevesenet på sykehus. 
 

Av bare influensa havner jeg på sykehus. Så vil så klart helst unngå og bli smittet. 
 

 

men samtidig vil man med gode forhåndsregler kunne gjennomført kurs på en trygg og forsvarlig måte. men spørsmålet er om det er økonomisk forsvarlig. 
 

men får prøve og snakke med dem som holder kurs. Og høre om noen kan legge det til helger. 
 

så Tommy kjørte helger, og det ville jo passet fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa

Start med youtube. Ligger ekstremt mange gode videoer som går igjennom step by step alt innen detailing der. Du kan også få kjøpt deg noen pansere hos en bilhøgger billig, og så starter prøver du og failer på de. Ingen vits i å være dum og utsette hverken deg selv eller andre for fare, når du allerede har så mye bra stoff ett tasteklikk unna! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex Detailing & Custom
43 minutter siden, MortenHaa skrev:

Start med youtube. Ligger ekstremt mange gode videoer som går igjennom step by step alt innen detailing der. Du kan også få kjøpt deg noen pansere hos en bilhøgger billig, og så starter prøver du og failer på de. Ingen vits i å være dum og utsette hverken deg selv eller andre for fare, når du allerede har så mye bra stoff ett tasteklikk unna! :D 

Det som er planen framover :) krysser bare fingre for det finnes noe kurser med sertifiseringer og diplomer som kan passe inn i studie livet :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...