Gå til innhold

Volvo XC90 D5 R-Design 2014 Sapphire Black Metallic


LaMariola

Recommended Posts

LaMariola

S&S Volvo XC90 D5 R-Design 2014 Sapphire Black Metallic

 

Eiern av denne Volvoen ønsket en enkel oppfriskning av bilen da den ikke har fått en sikkelig vask på mange år. Bilen bar preg av mange steinsprutskader og en sliten lakk som kjente godt til hva en maskinvaske er. Vi ble enige om 1 stegs polering, rens av interiøret og en enkel motorvask.

 

Dette ble gjort:

-        Grundig rengjøring, samt få vekk mest mulig riper og swirls - uten å måtte gå for hardt til verks mtp sliping av lakk.

-        Beskyttelse av hele bilen ved bruk av SW voks.

-        Oppfriskning av motorrommet

-        Støvsuging og rens av interiør samt rens av alt skinn.

 

Bilen ble hentet og kjørt rett til Bilia for bestilling av lakkstift, og nye emblemer til front grillen.

IMG_1431.jpg.acfa259c37835a8175bc9eaca5e2e4a3.jpgIMG_1433.jpg.9cee24eb4810b265fdc264339566dfaf.jpgIMG_1434.jpg.9c5e0c55ffd2e2a4133ffd585105fc5b.jpgIMG_1435.jpg.22be358638019cf85bff89fad503f4a9.jpgIMG_1436.jpg.fddbf81921aee443701220d45bf98863.jpgIMG_1437.jpg.029caa312a71d232738fa9b96a792f0d.jpgIMG_1438.jpg.331c35d7c225b8ace9c82ad78eb654eb.jpgIMG_1439.jpg.3ab83336b0ed7facced3e90cc982d648.jpgIMG_1440.jpg.baad0b86d5e09174ed4af88f08796202.jpgIMG_1442.jpg.88a158bf59bde1ce9200609fdb110b85.jpgIMG_1444.jpg.368ce3f66f671047b4feb7cc84534f1e.jpgIMG_1445.jpg.ac6252bc406928f75420f313830aac26.jpgIMG_1447.jpg.d7cf9759f6ee21f4b0a93a1b73b2a9bd.jpgIMG_1449.jpg.6c58d8d72929ec1d113f1d95a51c2d52.jpgIMG_1450.jpg.0747e5f5e332077ee7c3d93772ed7473.jpg

 

Bilen ble kjørt til garasjen der jeg startet med å støvsuge interiøret mens jeg ventet på at det skulle bli varmere utendørs.

IMG_1452.jpg.9b73b507ed262faccc4a5c91c6222f6a.jpgIMG_1453.jpg.c7e7705c9a1ce13bd73552a91930d73a.jpgIMG_1454.jpg.4e1b1e41c05f007a68db479913346548.jpgIMG_1455.jpg.068e9c42ae892b4efc56a8a3a42de640.jpg

 

CRC Cockpit Shine og MF ble brukt til å fjerne småflekker som ble møtt på underveis

IMG_1456.jpg.28b1c78aabae7436cfb1488f7d89cac8.jpgIMG_1457.jpg.8dabc2215bd9c44d8f1e1c9cd11ea372.jpgIMG_1458.jpg.527587cb28452537cd0d98c937102cb4.jpgIMG_1459.jpg.a91a4dcfdac9e9df6c6cf0e623fc820a.jpgIMG_1460.jpg.8b383671628c4a42ba71735f6b06ecca.jpg

 

Så fort temperaturen ute hadde steget noen grader begynte jobben med DCN vaskeprosess. Starter med et godt lag med Prick Bort. Legges nedenfra og opp til rutene.

IMG_1462.jpg.18eb79966e5edfff9196deb2025280e2.jpg

 

Felgene spyles godt ned.

IMG_1463.jpg.d27f8718b8723100dfedb8faa7732f86.jpg

 

Jobber bra.

IMG_1464.jpg.1eb3fdecd167eb0dea6f4c06db6db8c9.jpgIMG_1465.jpg.61bdc76984e9db757b397e2837db0776.jpg

 

Carpro IronX legges på felger i kombinasjon med Prick Bort. 

IMG_1467.jpg.a8f2824e0d27b7da8edcbcdd88edec42.jpgIMG_1468.jpg.95972022c3ae6ba961bdaebeef94b45b.jpg

 

Bilen spyles av  og en ny runde med Iron X og PB legges på panelene.

IMG_1469.jpg.54171e6b368e0aab36152fcfd3472c84.jpg

 

AG Polar Blast legges over og hjelper med å løsne smuss fra alle kriker og kroker.

IMG_1470.jpg.b387195b446a387d299bb21bba7efb82.jpgIMG_1471.jpg.a74641002c5277e5ffbbaf64623441e2.jpgIMG_1472.jpg.e2a3e995698d1cb3e5a87a40b0e691ea.jpg

 

Polar Blast legges over motorrommet, glemte å ta bilder av dette. Statusen i motorrommet var ille, mye fin støv som lå over hele området.

IMG_1474.jpg.b5bb1b0e5297634bc38ec92d9fac39ce.jpg

 

Bilen spyles godt av. Brukte mye tid på underspyling av bilen da det var et tykt lag med gjørme og annet skit som var i hjulbuer og på understellet.

IMG_1476.jpg.665eb80488163b856a96fc3bd753376e.jpgIMG_1478.jpg.17353762547d5094c2ce61b8d865270f.jpg

 

AG Polar Wash legges på hele bilen og arbeid med SW Detailer Brush. Jobber i alle områder der vaskehansken ikke kommer til.

IMG_1482.jpg.f2f72457f6e41b328b98da06dfa3a849.jpgIMG_1483.jpg.1c7df4953d61b998f3909f6ba6e550a0.jpgIMG_1485.jpg.e8da046fc4f53243122eb34ba72327b5.jpgIMG_1487.jpg.6fcb0836e6f02660a6bd2ee4185cd451.jpgIMG_1489.jpg.a0f34b5da56b8e1dc8889509cf1814b6.jpg

 

Fortsatt mye møkk som renner av selv etter mange runder med avspyling.... trodde det aldri skulle ta slutt...

IMG_1490.jpg.1dac14459e8be230bd2548a0678f83a6.jpg

 

Ny runde med AG Polar Wash og jobben med vaskehanske begynner for fult.

IMG_1492.jpg.68d4e163e51223bd3bd5b39ad7956a58.jpgIMG_1494.jpg.3ba0a469708c82ab62b0a27c5fe8b4ce.jpg

 

Gardintrapp brukes for å nå hele taket.

IMG_1498.jpg.9a8c8bb12dd135d856157f84597aadf4.jpg

 

Spyles godt av, tørkes og bilen kjøres inn i garasjen for videre arbeid med Clay.

IMG_1499.jpg.9cbd8d587d0e75931b5eef54a89ff523.jpg

IMG_1500.jpg.c41138d30340fd8336df6e81b3188bae.jpg

 

Selv med en meget nøye forvask så fant Clayen mye dritt... Måtte faktisk kaste en Clay og begynne med ny da den først ble helt svart og full av møkk.

IMG_1501.jpg.83c6aadafbb0da941b986bd450cf20be.jpg

 

Tas med ut etter mange runder med Clay, spyles godt av med høytrykk.

IMG_1503.jpg.0cb19d30be2bbf4aebb4bab0766366fe.jpg

 

Tørkes godt av med fluffy og god MF.

IMG_1505.jpg.506ce10b454ec8f0a08f08df4c1fbe7f.jpgIMG_1506.jpg.6ecb3e1a1d8792529c23640df195649f.jpg

 

Trykkluft i kriker og kroker der MF ikke kommer til.

IMG_1507.jpg.afd7f853d712aa15da41a7cd82d27715.jpgIMG_1508.jpg.7be6ef5c6563a8a46de9bc1bdfc87e09.jpg

 

Maskeres med Scotch 3434

IMG_1528.jpg.6af5a2c0f40b36f1c54cf4dc3252bcfe.jpgIMG_1529.jpg.7720f7b6393e738d1c34f9af5c9fcca4.jpg

 

Dørene åpnes.

IMG_1530.jpg.5e7c0a5a2cd347f3b4f2252740e19b32.jpg

 

Varmevifta settes på maks effekt så bilen for tørket godt før videre arbeid.

IMG_1531.jpg.1065ede804f18f17eea1bc93df975562.jpg

 

Utstyret klar til bruk.

IMG_1532.jpg.99d05dd1576ad1f33f24e3cda9494375.jpg

 

Videre arbeid med inspeksjon av lakken, og her var det ekstremt mye rart. Alt fra klarlakk som hadde sprukket, lakkbobler, små og store riper, og andre store lakk skader som skulle by på en rekke utfordringer..

IMG_1533.jpg.6a9ec12b5f7540fc544039a7814e3e61.jpgIMG_1534.jpg.87b4bbe79d115284318f652a4ac512bb.jpgIMG_1535.jpg.02a305f89e9c15c31c8ef9ae44653ac3.jpgIMG_1536.jpg.e7f32e7f3e272dd49e0d2a427c6a2a6d.jpgIMG_1537.jpg.4858820926a7c864b2b95b14fb489eb7.jpgIMG_1538.jpg.9555cc34ff090f280ef1ed2a7427e19c.jpgIMG_1539.jpg.b22c4ea92599f0f4a2fd066363a3211a.jpgIMG_1540.jpg.5635dd411ea0ff9795dff735aae28c80.jpgIMG_1541.jpg.053911dc8f5c70a70f1a33af3a580d07.jpgIMG_1542.jpg.87a1a715c592655b15f030cf57acee37.jpgIMG_1543.jpg.9fe54e0e1025383d474fe0705564c22f.jpg

 

Lyktene trengte en god del omsorg.

IMG_1544.jpg.3b78159f2371efad7c94517d473f4545.jpg

 

Lakkskade under grillen. Lakk hadde flasset av og her måtte det gjøres en god del arbeid.

IMG_1545.jpg.53117f95c14f98c8a9f0fd40c56388b4.jpgIMG_1546.jpg.a2165de443ba4cb631890828e6c505e7.jpgIMG_1547.jpg.dba2b182490be72593b4ff3b3e94912a.jpg

 

Dag to begynte jeg med å utbedre alle større lakkskader da alle disse trenger minst 48 timer tørke tid før jeg skulle gå over med poleringsmaskinen for å blende inn eventuell reparasjon med resten av lakken. Arbeidsområdet maskeres, slipes lett ned med fin pussepapir og renses med IPA

IMG_1548.jpg.66b33a046e2a688f40c94a1ace774a3f.jpgIMG_1549.jpg.740d106243d7c72ba5fb883e2a25d907.jpg

 

Dro til Bila og hentet lakkstiften som jeg hadde bestilt dagen før. Lakken påførs i flere tynne lag med en tøkeperiode på mellom 10-15 min mellom hvert strøk. Jeg brukte varmepistol på lav effekt for å redusere herdetiden. Avslutter prosess på samme måte, men nå med klarlakk på sprayboks. Resultaten ble ikke som om det hadde vært hos et proft firma, men det var heler ikke ønsket til eieren av bilen.

IMG_1550.jpg.d714dce539df44960c3f02ce21d573c5.jpg

 

Mens lakken tørker begynte jeg med det groveste jeg hadde og det ble Rupes blå/blå. Kjørte denne komboen på store deler av bilen, men byttet etterhvert til gul pad med blå polish da det ikke var like ille slitasje på lakken på øvre deler av bilen. Grunnet mangel på lakkdybdemåler var jeg veldig forsiktig med å ikke jobbe for mye på bilen underveis. Jeg er ikke villig til å fjerne eventuelle dype riper hvis risikoen er at man plutselig skulle brenne lakken/fjerne for mye lakk på et område. 

IMG_1552.jpg.ca2fa55a4d6cac53e817c3398b36680a.jpg

 

IPA Wipedown mellom hvert steg for å sjekke status.

IMG_1553.jpg.8f639db83d730455d9edd3e6b3e45cf1.jpg

 

Håndpolering på steder der maskinen ikke kommer til.

IMG_1554.jpg.912b313c501b969ec4dea70ca1d68af3.jpg

 

En liten 50/50 på første passering på panseret.

IMG_1555.jpg.24410c5d3f7649ef47fe165ea54c187e.jpg

 

50/50 Venstre bakskjerm

IMG_1556.jpg.7be65b949e862cbdd550d2738120c261.jpg

 

Baklykt. Ble igjen noen kraftige riper som jeg ikke fikk gjort noe med.

IMG_1557.jpg.dd1fd02e42da2a3bdcc4c31486e32a82.jpgIMG_1558.jpg.9f82c734411bd45c8e23fe7cc350404e.jpgIMG_1559.jpg.64be17891b33c168338fca7aab3fafa8.jpg

 

Høyre bakdør

IMG_1560.jpg.599399e0f92ad2b0126c03462511f1da.jpgIMG_1561.jpg.8f211f612bec335012b9dc7a5dcfef05.jpg

 

Høyre framskjerm.

IMG_1562.jpg.5bcb8252830cbb28c009444f377b3a22.jpg

 

Maskerte av området som skal tørke i 48 før polering og blending av ny og gammel lakk.

IMG_1563.jpg.b8bcd1d34579a46d9507e4a89958307b.jpgIMG_1564.jpg.e40b7c4e2ddb19b75fe2701fc546cfe8.jpg

 

Etter mange timer med polering avslutters dag to med å buffe av bilen og blåse vekk eventuelle poleringsrester som hadde lagt seg på bilen.

IMG_1565.jpg.bfbba7771d60cc63f1905e6a1b6185ea.jpg

 

På dag tre forsetter jeg med polering av alle detaljer som er å finne på bilen. Har kjøpt meg Rupes Mini og er kjempe fornøyd med denne maskinen, skulle ønske jeg hadde den når jeg jobbet med min egen Volvo...

IMG_1566.jpg.ee9a275e1219d5854a9524e304082c5a.jpg

 

Pianolakken kom sakten men sikkert tilbake også.

IMG_1567.jpg.c02f57d9da0a47d028166ecedbe53be6.jpg

 

Chrom deler ble polert med egen gul pad - som nå er svart, og Meguiars Chrome Polish.

IMG_1568.jpg.83682a5753eabe5605b219281a298f1c.jpg

 

All utvendig plast blir behandlet med AG Vinyl & Rubber Care. 

IMG_1569.jpg.b922ab67b205967c40c480cae2ab291e.jpg

 

50/50 Vinyl & Rubber Care på plast detaljen på taket.

IMG_1570.jpg.e00a92766c9071fb95d52925b185edad.jpg

 

Deretter var det den store jobben med frontlyktene. Startet med P800 og tørrpussing

IMG_1571.jpg.db75b49fdded523aa978b56481396684.jpgIMG_1572.jpg.f838f55025a791f5ecaeab0ad45e9b60.jpg

 

Fortsetter med P800 og våtpussing.

IMG_1573.jpg.9f7d52018e4b7322bc5c649165f5762e.jpgIMG_1574.jpg.9a73f072a29d59dbd71da113c4804e76.jpg

 

Deretter ble det to runder med pussepadd fra Rupes. Først en runde med P2000 og deretter P3000. Begge disse gjennomføringene med meget fuktige pads.

IMG_1575.jpg.03b6ce524711d2d0350295e95b421ba7.jpg

 

Avsluttes med to runder med Rupes gul/gul.

IMG_1576.jpg.940f5336ad6db730998fb141df35b032.jpgIMG_1577.jpg.b0d75a4c81d2a99d4c0c0d3c65dbdace.jpg

 

Fornøyd med resultatet.

IMG_1578.jpg.201c9c5d338829b1d52fe68aae0ce153.jpg

 

50/50 av prosessen på venstre lykt.

IMG_1580.jpg.6ac01c7a2ada76fe73a54cea06c284e6.jpg

 

Dekksider påføres med AG Instant Tyre Dressing.

IMG_1583.jpg.018063f7587018f31700dad20c3b724a.jpg

 

Skilt poleres for hånd med Rupes gul og egen påføringpad.

IMG_1584.jpg.fc4f7541d88ed9a2f48292ab4c717e43.jpg

 

Området som er blitt lakkert pusses ned for hånd ved bruk av våt P2000 og P3000 pad. Turte ikke å bruke maskinen da jeg ikke er villig til å ta den risikoen.

IMG_1585.jpg.284f1efb591a894798d4a6d08bdcd6ed.jpg

 

En av titalts steinsprukskader som jeg prøvde å utbedre.

IMG_1586.jpg.7a9ff15e6652f76e018b9ffd3182df61.jpg

 

Bedre enn hva det var... Avslutter med å polere området med gul pad og blå middel før videre arbeid med voks.

IMG_1587.jpg.552b373e6f619a99edd715b2ec5c6413.jpg

 

SW Blau Weiss blir brukt da jeg har nok av det.

IMG_1589.jpg.885e10d86f9d44f9fec42727c5722699.jpg

 

Legges på for hånd, ovenfra og ned. "Deler" bilen i fire seksjoner og jobber med en og en seksjon.

IMG_1591.jpg.0386508bcc82cacb49b82464456f4af5.jpgIMG_1603.jpg.58dce39318ef97c2d57ff38d445f173e.jpg

 

Buffes av etter 15-20 min med myk MF. 50/50 av den prosessen. Glansen kommer godt frem.

IMG_1604.jpg.1804f1c0a283e7a94ac05d194e1971fa.jpg

 

På endestussene brukte jeg PB og en liten skuresvamp for å få vekk mest mulig fastbrent eksos. Vaskes med varmt vann og poleres med Meguiars Metal Polish. Bruker en gammel pad som kun brukes til dette formålet.

IMG_1608.jpg.03f9ebbdcf36bc9052c080c869fe4e1a.jpgIMG_1610.jpg.87bde088bffe79da548f46ba69e549d3.jpg

 

SW Autobahn legges på. Legger det på alle varmeutsatte områder slik som endestusser, felger etc.

IMG_1611.jpg.1285456746d7a9c2ebbba704c9c42a66.jpgIMG_1612.jpg.ddf9e4c0771485f1f289d77325dd957c.jpg

 

Påføres på ytre deler av felgen og buffes av med egen MF.

IMG_1613.jpg.1a59c52a21caa81962e7ca1af35270a2.jpg

 

SW Leather Care Kit brukes til å rense alt skinninteriør.

IMG_1615.jpg.27515815facf6e6121d0506b5f3d0286.jpg

 

50/50 Førerstol.

IMG_1617.jpg.1742cdbe1fd847d1e6c96230066203f3.jpgIMG_1618.jpg.81801c0177b508e44766e124b3448858.jpgIMG_1619.jpg.d6cfcb8480bfe64bac9bfa4964931aa4.jpg

 

Mens skinnet tørker etter vasken fortsetter jeg med AG Vinl & Rubber Care på alle deler som trenger en oppfriskning.

IMG_1620.jpg.7efdf30ae4d5bf12be7fa797f3045e90.jpg

IMG_1621.jpg.f06ee178c931868c2f477f97a04c4e53.jpg

 

Alt stoff blir sprayet ned med AG Interior Clean. Børsten brukes for å løfte opp smuss, og avslutter med fuktig MF for å dra av møkka. 

IMG_1622.jpg.9332ca3e3f8409728dd5fa6f17eb2519.jpgIMG_1623.jpg.b0e27d278885cbccf78b9a0ced185fc6.jpgIMG_1624.jpg.2107eb0e092852997dcb8f911a0f4764.jpg

 

God kok.

IMG_1625.jpg.285111223162f9b212d6b49f32c329b6.jpg

 

Prøvde meg på kun to erter med SW Leather Milk på førerstolen, men her måtte jeg bruke mye mere produkt for et best mulig resultat.

IMG_1626.jpg.9ec651cc5e6f01cc8273cd91f8836b7c.jpgIMG_1627.jpg.3e88848b85b8d411d521df5aaea21e93.jpgIMG_1628.jpg.a84f4ee0f3c74b4b1481a17232f38fbc.jpgIMG_1629.jpg.0351f0f428b69cd91c3730e427da63f5.jpg

 

Mattene skummes ned med AG Polar Blast, SW Detailing Brush brukes for å løfte opp mest mulig møkk før avspyling.

IMG_1630.jpg.f9642b3ebd2714e6a745e26c05939cf6.jpgIMG_1631.jpg.03ef37d4a6a812c058fde0d98eb4edea.jpgIMG_1632.jpg.51a281356ea16a489d7b4cbfe2b90632.jpgIMG_1633.jpg.924f9f3b95c70507c9759fc5258c2f24.jpg

 

Legger på AG Vinyl & Rubber Care mens mattene er fuktige, tørker av med MF. Ble ikke helt fornøyd med resultatet, men mattene var generelt veldig slitte og vanskelige å få fine igjen.

IMG_1634.jpg.50be5758a3453b017b5e6afbb2e38969.jpgIMG_1635.jpg.05ea5ea2853edbf587df7e1da4ba5994.jpg

 

Alle ruter vaskes med SW Crystal og med egen MF glassklut.

IMG_1636.jpg.0df1746524f72589111421965f52e140.jpg

 

Når rutene har fått tid til å tørke legges Rain-X som siste finish på rutene..

IMG_1637.jpg.2e905cf31d5f8a4d1e42a65e35445abf.jpgIMG_1638.jpg.50e247d0f1f48035f6531e2cbab573bb.jpg

 

Emblemene i grillen byttes ut med nye. Grillen vaskes for hånd og tørkes av med MF.

IMG_1662.jpg.2341121c24bea9602b316ee56fff3d65.jpg

 

Grillen og de nye emblemene poleres for hånd med Rupes Gul.

IMG_1663.jpg.f9e04c9095eeeb2f7df4427c302b79e3.jpgIMG_1664.jpg.7d9675300194bd1271f4a5a7db57a330.jpgIMG_1665.jpg.c84ca56963722fa64e3b7ddc8937ad8a.jpg

 

SW Blau Weiss legges på for hånd, buffes av etter 15-20min.

IMG_1666.jpg.924e76b439897ceb524aecb2eba5095f.jpgIMG_1667.jpg.d794763f6e44e46e0d7e631bfe9c0d66.jpgIMG_1668.jpg.03d0f499f88dd05f319f26219bbef40b.jpg

 

Bilen settes på vedlikeholdslading på en lader fra 80 tallet? Uansett så gjør den jobben og virker godt selv etter mange års bruk.

IMG_1669.jpg.f3c2b8cdd16ecb3e71935369334fa695.jpg

 

Over til noen ferdig bilder.

IMG_1671.jpg.fb546711a72669f17d99d62fc3c42832.jpgIMG_1673.jpg.15313870721f665804d3170b453ef9f2.jpgIMG_1675.jpg.0bd2b70f35df136c83910b80f4c77efc.jpgIMG_1677.jpg.d4b2e259fafab3c175d8989fe8539e98.jpgIMG_1678.jpg.0455ebc4cf4a323eb8336aeca4341a83.jpgIMG_1679.jpg.9ad55f27e271fd3e7fcd38227eea6bdb.jpgIMG_1682.jpg.e00c5c6f17e3a9598772be07f6901627.jpgIMG_1683.jpg.d1cbab0f3af1159ec8672948e3123556.jpgIMG_1685.jpg.3570e4e0249c683d3aad64ab47a7d7f6.jpgIMG_1686.jpg.cd3b49761b8e9bb04b8f11787e25738e.jpgIMG_1687.jpg.21aecab44582fb494164308493f5e6e5.jpgIMG_1688.jpg.404a16a62d4c9828644885d91a76c3bb.jpgIMG_1689.jpg.92c1a34e98f96ec36201584c50f91b58.jpg

IMG_1694.jpg.b8d2c63e9116be3e3466346dcb59a699.jpgIMG_1690.jpg.5bce2518d8cd2c77d7f803e4a2dc844a.jpg

 

Tidsbruk på denne ble ca 40 timer over fire dager.

 

Takk for titten.

Endret av LaMariola
Endring i tekst
  • Liker 7
  • DCN Poeng 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LaMariola
21 timer siden, Sondre skrev:

For en turnover! Nydelig jobb :) 

Takk for det 👍🏽🙂

2 timer siden, Gizmo skrev:

Stor jobb på stor bil. Nydelig resultat 👍

Ja dette var en stor jobb, men kunne lett ha brukt enda flere dager da lakken var ekstremt sliten. Takk for tilbakemelding 👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LaMariola
6 timer siden, Tommy skrev:

Flott stykke arbeid dette.

Takk for det 👍🏽

5 timer siden, rogersolmyr skrev:

Hard jobbing, tålmodighet og grundighet som gir topp resultat!

Ja, det har jeg kjent på kroppen med en så stor bil 👍🏽🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LaMariola
6 timer siden, Herr_Eklund skrev:

Veldig bra jobbat 🤩 du er duktig! Hur upplevde du lakken på denna? 

Takk for det. Lakken er hard, men man ser fort resultater selv etter en passering, men jeg kjørte med grov polish med medium pad og ble fornøyd med det resultatet 👍🏽

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...