Gå til innhold

Misfarget/falmet plast


G.R.

Recommended Posts

Se bilder. Det er gjennomfarget plast av ukjent type, ikke målt, men ca. tre millimeters tykkelse. Noen tips til produkter/fremgangsmåte for å få freshet dette opp et par hakk, og gjerne også beskytte mot fremtidig falming? Det er en barnesnøscooter, så vi snakker ikke akkurat showfinish.

72D88100-59C4-486F-BA89-A26A49ACF411.jpeg

A632EA19-1D88-4B12-AEF6-C05BD68B11D5.jpeg

FDE70EC6-1A33-41B7-9203-E100A970E220.jpeg

Endret av G.R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaah, har prøvd litt med oscillerende maskin, halvhard skumgummipad og Menzerna Heavy Cut 1000, uten resultat å skrive hjem om. Har ikke peiling på polering da, det skal være sagt. Syns det kliner seg fælt. Kjenner at plasten blir ru, men ikke allverdens som skjer med fargen. Litt redd det er håndarbeid i form av våtsliping i flere nivå som må til for å få tilbake fargen, men hadde håpet å slippe så drastiske tiltak.

 

Edit: Bare så det også er nevnt så har jeg prøvd med medium cut 2500 også, uten at det ble noe friskere farge av den grunn.

Endret av G.R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke prøvd Polytrol. De fleste plastfornyere jeg har sett har vært for mørk plast, så har vært litt skeptisk. Sånn rent umiddelbart så er jeg skeptisk til slike produkter, men hvis Polytrol gjør bare halvparten av det de påstår, så må det være et kanonprodukt. :) Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...