Gå til innhold

Vask og polering av alu felger


Einstein

Recommended Posts

Einstein

Jeg har akkurt kjøpt disse brukte felgene, Fikse FM10, som skal være av ulakkert aluminium. 

Planen er vask med PB, Surfex, Iron X og håndvask med felg børste. Så har jeg Autosol, PoorBoy's HD Aluminium & Metal Polish for metall polering, men er usikker på om det bare er polere i vei med disse produktene på denne overflaten. 

 

20200330_205259.thumb.jpg.e56372631c862ffc2e2d6ef90d7387ab.jpg20200330_205311.thumb.jpg.f7cdb832718bb3efba92bcf89ad35386.jpg20200330_205438.thumb.jpg.819fa58cb0fec59406354a3c31889bb9.jpg20200330_205452.thumb.jpg.2f10cf83c5e174fa2ec1b4b2e7f959c4.jpg

 

Tar jeg gjerne i mot tips til om produktene jeg har er greie å bruke eller om det er noe annet jeg bør gå for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å prøve seg frem på et lite område og vurdere om man blir fornøyd med resultatet :) 
Og polere en slik type felg, spesielt for hånd er mildt sagt tidskrevende.. 

Jeg hadde også vært veldig forsiktig med bruk av sterk avfetting og såpe på ubehandlet aluminiums felger.. her har jeg brent meg mer en 1 gang tidligere... 
Mild felgrens som er laget for alle typer overflater! så test på et lite område, gjerne ikke veldig synlig først! 
Det er ikke gøy å måtte polere opp igjen 4 felger, gjerne også for hånd fordi man har skummet ned bilen eller brukt annen sterk kjemi.. 
 

GunnarS - Der Golf B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einstein

Takk for tips!

 

Jeg tar av hjulene og tester en felg på innsiden først.

Tenker å prøve med denne på drillen med produktene jeg velger å bruke på de vanskelig plassene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Oj, her har du masse jobb pr felg, om det i det hele tatt er mulig å få dette pent.
Jeg kjenner ikke til felgene, men er det dyre felger så ville jeg vurdert å satt det vekk til noen som restaurerer felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...