Gå til innhold

Glare Poleringsmaskin


RuneV

Recommended Posts

ClearCoatChristR

Denne er mistenkelig lik maskinen som Europris selger til 399,-....

Lik backingplate også.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, styrer unna den. Holder vel sikkert samme standard som Glare sine andre produkter :)

Hva slags maskin må jeg satse på da? Synd jeg gikk glipp av jegard sitt Makita-kupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hitachi sin er bra....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel ca 2400 veil så under 2000 bør du nok klare og få den til....

Og det er en kjempegod maskin...

Fullt på høyde med makita

Endret av arevb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Lå en ute på finn.no her om dagen, men vet ikke om den er solgt, han skulle ha 1200,- for den. og det er bra billig.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå en ute på finn.no her om dagen, men vet ikke om den er solgt, han skulle ha 1200,- for den. og det er bra billig.....

Ja, den er solgt nå :)

Går vel fort noen tusenlapper til scandicshine nå også...

Endret av RuneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er mistenkelig lik maskinen som Europris selger til 399,-....

Lik backingplate også.

Hvis det er den Gule Best Tools maskinen du referer til, så kan jeg bekrefte at dette er 2 totalt forskjellige maskiner. Backinplatene er også totalt forskjellige. Best Tools sin plate er uten borrelås og bruker ullhette som man knyter på plass. Glare platen har borrelås. Best Tools maskinen kommer i papp eske, mens Glare maskinen har en koffert.

Nå har ikke jeg noen serlig lang erfaring med poleringsmaskiner, men jeg har begge og de oppfører seg totalt forskjellig...

Besttools maskinen holder ikke gjevn hastighet, så når man legger press på den, så bremser den. Man kan kompensere dette ved å sette på mer guffe, men om maskinen skulle hoppe så spinner den opp og det er lett å gjøre tabber... Det andre med den, er at den tåler ikke mange minutter av gangen i lave hastigheter med belastning før den koker. (Lukter svidd og yter dårligere) Den liker seg best uten belastning og egnet seg ikke til påføring av knockout.

Glare maskinen holder den hastigheten den er satt til også ved belastning. Den bremser litt når man presser ned, og så spinner den opp til samme hastighet igjen. Om man løfter bort maskinen så spinner den ikke opp, den fortsetter i samme hastighet. Jeg følte mye mer kontroll med denne maskinen og har ikke gjort noen feil med den enda. Jeg har jobbet med den i flere timer uten at den gikk varm (Den ble jo varm den og men ikke slik at jeg følte at jeg måtte stoppe). Største minuset som jeg ser med Glare maskinen er den lite mandige fargen ;)

Ble den solgt for 1200,- gikk den billig. KCL seger den for 2636,-

http://www.kcl.no/wsp/kcl/frontend.cgi?ses...p;table=PRODUCT

Endret av Cirion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
Hvis det er den Gule Best Tools maskinen du referer til, så kan jeg bekrefte at dette er 2 totalt forskjellige maskiner. Backinplatene er også totalt forskjellige. Best Tools sin plate er uten borrelås og bruker ullhette som man knyter på plass. Glare platen har borrelås. Best Tools maskinen kommer i papp eske, mens Glare maskinen har en koffert.

Nå har ikke jeg noen serlig lang erfaring med poleringsmaskiner, men jeg har begge og de oppfører seg totalt forskjellig...

Besttools maskinen holder ikke gjevn hastighet, så når man legger press på den, så bremser den. Man kan kompensere dette ved å sette på mer guffe, men om maskinen skulle hoppe så spinner den opp og det er lett å gjøre tabber... Det andre med den, er at den tåler ikke mange minutter av gangen i lave hastigheter med belastning før den koker. (Lukter svidd og yter dårligere) Den liker seg best uten belastning og egnet seg ikke til påføring av knockout.

Glare maskinen holder den hastigheten den er satt til også ved belastning. Den bremser litt når man presser ned, og så spinner den opp til samme hastighet igjen. Om man løfter bort maskinen så spinner den ikke opp, den fortsetter i samme hastighet. Jeg følte mye mer kontroll med denne maskinen og har ikke gjort noen feil med den enda. Jeg har jobbet med den i flere timer uten at den gikk varm (Den ble jo varm den og men ikke slik at jeg følte at jeg måtte stoppe). Største minuset som jeg ser med Glare maskinen er den lite mandige fargen ;)

Ble den solgt for 1200,- gikk den billig. KCL seger den for 2636,-

http://www.kcl.no/wsp/kcl/frontend.cgi?ses...p;table=PRODUCT

Europris sin er Terje Høili import, rebrandet til merket Effekt. Denne har også backingplate med borrelås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha
Glare maskinen holder den hastigheten den er satt til også ved belastning. Den bremser litt når man presser ned, og så spinner den opp til samme hastighet igjen. Om man løfter bort maskinen så spinner den ikke opp, den fortsetter i samme hastighet. Jeg følte mye mer kontroll med denne maskinen og har ikke gjort noen feil med den enda. Jeg har jobbet med den i flere timer uten at den gikk varm (Den ble jo varm den og men ikke slik at jeg følte at jeg måtte stoppe). Største minuset som jeg ser med Glare maskinen er den lite mandige fargen ;)

Hvis den bremser litt når man presser ned, holder den ikke hastigheten den er satt til ved belastning.

Når maskinen da koster ca. 1600.- synes jeg dette egentlig er litt dyrt når man får f.eks Hitachi sin maskin til (veil.) ca.2300.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den bremser litt når man presser ned, holder den ikke hastigheten den er satt til ved belastning.

Når maskinen da koster ca. 1600.- synes jeg dette egentlig er litt dyrt når man får f.eks Hitachi sin maskin til (veil.) ca.2300.-

Mulig jeg forklarer det feil her, men den stopper ikke opp, den bare bruker noen brøkdeler av et sekund på å regulere hastigheten. Dette var kun på knockout'en som tar litt mer enn de andre produktene i serien, at det var merkbart.

Prisen på Glare maskinen er ikke 1600,- men hos KCL som da er veiledende pris 2636,-

Om Glare maskinen er bedre eller dårligere enn Hitachi sin, kan jeg overhodet ikke utale meg om, men jeg vil tippe Hitachi sin har en del mer mandig farge :) Hadde vært morro om noen testet forskjellene på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris sin er Terje Høili import, rebrandet til merket Effekt. Denne har også backingplate med borrelås.

Er "Terje Høili import" et merke?!? Fant for mye rart på google med det navnet, og merket effekt har du ikke oppgitt. Du kan ha ment at merkenavnet er "Effekt" også.... Men til 399,- er den nok i samme klasse som Best Tools maskinen på 900w kjøpt på Europris til 399,-.

Har du en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha
Mulig jeg forklarer det feil her, men den stopper ikke opp, den bare bruker noen brøkdeler av et sekund på å regulere hastigheten. Dette var kun på knockout'en som tar litt mer enn de andre produktene i serien, at det var merkbart.

Prisen på Glare maskinen er ikke 1600,- men hos KCL som da er veiledende pris 2636,-

Om Glare maskinen er bedre eller dårligere enn Hitachi sin, kan jeg overhodet ikke utale meg om, men jeg vil tippe Hitachi sin har en del mer mandig farge :) Hadde vært morro om noen testet forskjellene på de.

Jegard.no tar ihvertfall 1590.- for Glare maskinen, men hvis den i utgangspunktet koster 2636,- burde den være bra.

Har ikke prøvd noen av maskinene selv, men har skjønt at Hitatchi maskinen skal være sterk og takler press ved korrigering.

Fin farge ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
Er "Terje Høili import" et merke?!? Fant for mye rart på google med det navnet, og merket effekt har du ikke oppgitt. Du kan ha ment at merkenavnet er "Effekt" også.... Men til 399,- er den nok i samme klasse som Best Tools maskinen på 900w kjøpt på Europris til 399,-.

Har du en link?

En kar som heter Terje Høili, driver et firma som heter Terje Høili. Han driver stort sett med import.

Noe av det han importerer blir rebrandet til Effekt. Denne er ikke på 900W, den er på 1200W. Prisen bestemmer heller ikke hvilken klasse en polermaskin faller i. Prisen bestemmer kun prisklasse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

I stedet for å mase om en stygg Glare polermaskin, kjøp heller en "fresh" Hitachi og bli fornøyd! enkelt og greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå en ute på finn.no her om dagen, men vet ikke om den er solgt, han skulle ha 1200,- for den. og det er bra billig.....

Hentet den i dag. Gleder meg til å prøve den. Får vente til lønna kommer, svi av noen lapper på ny backingplate, puter og litt menzerna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bakplata til so1o sytemet til meguiars er kanon...har den på den maskine og den er noe tykkere an mange bakplater og det er behagelig å jobbe med...

Grattis emd maskin da....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Admins
truhaa

www.godkjemi.com har den....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...