Gå til innhold

Høytrykkspyler nilfisk, kransle, ava


Sporen

Recommended Posts

Hei. 

Skal ut å handle høytrykkspyler 

Vurderer denne 

https://new.nilfisk.com/nb-no/produkter/hoeytrykksvaskere/mobile-hoeytrykksvaskere/mobile-kaldtvannsvaskere/kompakt/mc-2c-150650-xt/p_128470138/

 

 

Eller denne

https://scandicshine.no/product/kranzle-k2160tst/

 

 

Eller ava 80 rød type god nok 😂

 

Vennligst kom med noen fine argument så eg får bestilt denne uken. Før det blir lang ventetid.. 

 

 

Ka sier menigheten??? 

 

Brukes til bil, båt og hus. 

 

Håper på raske gode svar. 😃

 

idget spanWidge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Nilfisken: Du har kew kobling. Helt grei maskin, Mc2 har ikke mulighet for og bytte olje uten og demontere motoren. MC3 derimot har du mulighet til og bytte oljen på pumpen. Har selv lillebroren Stihl re163(samme som nilfisk p160.2) veldig grei spyler har brukt den så mye og har slitt ut en slange på og trekke den over beleggningstein. pass på at du har 16amp med c uten forbrukere. 

 

Kranzle 2160tst veldig behagelig spyler, jeg hadde kjempe tro på det at den måtte ligge var et kjempe pluss. Men for meg så var det litt hipp som happ. Føler det er mere kronglete og sveive opp slange igjen. Har prøv og sette den oppe etter jeg er ferdig, det hjelper en del. veldig stort pluss med denne er at den går på 1450 rpm, som gjør at støybilde er helt annet. samt at du kan bytte olje på pumpen. Pistolen som følger med må byttes ut til kew kobling er min mening(kan gjøres på sikt). Bruker mye forskjellige ting og tang. Jeg synes holder/rør som du skal sette fra den lansen og det er litt kronglete. Men det er en super maskin. 

 

Ava har jeg ikke noe kjennskap til så kan ikke uttale meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MC 3 kan eg ikke bruke for det er ikke 1 fas, om ikke det var for det kan eg få fatt i en lite brukt mc 3 til meget godt pris. 

 

Nilfisk mc 2 og kransle 2160 får eg til samme pris nesten så, ut ifra alt det du sa. Siden du har vært borte i begge hvilken ville du gått for? 

 

Må og ha tilbehør som terrasse vasker og sånn såpe / skum flaske.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mc3 kommer som en fas også, den har artikkel nr:107146380 

 

Hmm, jeg satt med det samme dilemma når jeg bestilte 2160. Fordelen med disse (nilfisk c og e serie, kaercher k osv) forbruker serien er at du får utrolig mye rart til dem, kontra proff (nilfisk MC/MH Kranzle kaercher HD/HDS). Jeg gikk for kranzlen. Jeg har da beholdt re163 slik at jeg har muligheten for og bruke terrassevaskeren på den. Men ved neste kjøp av terrassevasker så blir det kranzle ufo med adapter fra m22 til kew. men finnes mange muligheter for og finne en terrassevasker med overgang som vil passe. Men jeg har nok brukt terrasse vasker 2 ganger, 1 i garasjen og 1 på terrassen. 

skumkanoner er det bare og ha kew kobling. Jeg har mtm pistol med overgang fra 3/8 til m22. Har da suttner på denne https://www.storefot.no/produkt/rm-suttner-kort-dyse-m-kw-hurtigkobling/ som jeg bruker når jeg vasker med svamp. Så har jeg en overgang fra kew til quik connect som jeg kobler til underspylingslansen med slik at jeg kan skyve den under bilen. 

 

Det er ikke lett valg, Mitt valg stod i mellom stihl re272 og Kranzlen, men i å med at re272 ikke blir solgt i norge så landet jeg på kranzlen. 

Sån objektivt sett, så lenge det står i mellom mc2 og kranzlen så hadde jeg nok landet på kranzlen pga støyen, samt messingpumpen som du kan bytte olje på. Jeg er veldig glad i og ha mulighet for og bytte olje. Da kan du kjøre 200 timer så bytte olje og kjøre nye 200 timer. Samt at omløpsventilen på kranzlen er i stål. Pros and cons 

 

For meg så er det viktigste at det er morro og bruke. Jeg føler det er viktig og vite hva du får. Jeg har strømuttak på veggen feil vei av det de er på Kranzlen så jeg får noen ganger litt lednings kluss med strøm ledning, vannslange og høytrykkslange. Men dette er mere utformingen av vaskeplassen min. Men det var ting som jeg ikke tenkte på. Men jeg er nok litt over gjennomsnittet pertentlig, så jeg kommer nok til og lage meg en ny vaske plass med tiden, som gjør det mere praktisk. men strøm og vann kommer ut på høyre side av maskinen så det vil si at jeg må krysse maskinen når den ligger. Men dette er bare bagateller. Men er nice to know. 

 

Endret av Sanden
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjøp, Det er en solid kloss som kommer. Alltid artig med nytt leketøy😉 Men det er maskin som holder leenge ved rett bruk, pass på at du sier i fra til alle som kan finne på og bruke den at den MÅ ligge under bruk, og pass på at den ikke fryser så har du en maskin i mange år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...