Dag/Swissvax

Swissvax Viking

92 innlegg i emnet

Swissvax Viking - kommer i salg siste halvdel av august. Matchet for klarlakkspec på Volvo og Saab, og koster 629,- Mer spesifikk info kommer om ikke så lenge :)

Se svaret til Mats i tråden om Petters samling!

Sakset:

* Standard wax with 30% Vol. of pure Brazilian Grade one Carnauba wax specifically matched for Swedish automobiles (Saab/Volvo)

* Eliminates the chalky surface appearance of darker colours

* Prepare the paintwork with Cleaner Fluid prior to the wax application

Viking is our standard wax for Swedish automobiles like Saab and Volvo. Specially created for Northern Europe to give added protection in winter from the much stronger road grime due to the extended use of spike tyres, it also eliminates the chalky surface appearance of darker Saab and Volvo colours. Produces a streak-free gloss and enhances the paintwork surface with best beading characteristics. Before Viking is applied, the paint has to be prepared with Swissvax Cleaner Fluid in order to ensure that the paintwork surface is perfectly clean and free of old wax residues and contaminations, acid rain, tar, insects and other remains and also to ensure that the wax can perfectly bond to the paintwork surface. Perfect preparation is the key to a flawless Swissvax finish.

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har allerede sikra meg en! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv ikke her på nordvestlandet har de begynt å salte vegene i siste halvdel av august..... <_<

Men bør jeg bare legge en bestilling nå, eller er det mulig å reservere ?

mvh

ståle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IMG_8064.jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og vil ha:D x2 ang det med reservering...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IMG_8064.jpg

Petter !

- Det der var unødvendig <_<

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den lukten, da!!!!!!!!!!!!!!!!! mmmmmhhhhhhhh

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter!!!!!

Ikke frist oss andre så fælt da som enda ikke har fått kloa i voksen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Old news, har hatt den i 1 år :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Old news, har hatt den i 1 år :D

Noen gang bør man vite hva man bør si og ikke...... ET ÅÅÅÅÅÅR KETIL?!?!?! Da er de überviktig å få lagt den ut for salg i wæbsjåppen.

hmm... ikke bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får gå sammen en gjeng og ta en tur opp til han 1 gang i mnd for å gå igjennom sakene hans tror jeg... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vi får gå sammen en gjeng og ta en tur opp til han 1 gang i mnd for å gå igjennom sakene hans tror jeg... hehe

shit.. det tror jeg hadde blitt for ofte (les:dyrt). En gang i halvåret tror jeg kunne vært på sin plass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da måtte dere uansett ha delt på den, for det er den eneste som er i omløp ;) Høres ut som et dyrt prosjekt likevel... hehe

Uansett, greit å finne ut hvor mange som skal ha Viking slik at jeg tar opp nok:

Da begynner jeg med den eneste som har bekreftet:

1: Mats

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da måtte dere uansett ha delt på den, for det er den eneste som er i omløp ;) Høres ut som et dyrt prosjekt likevel... hehe

Uansett, greit å finne ut hvor mange som skal ha Viking slik at jeg tar opp nok:

1: Smellycat

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt i tvil jeg nå :unsure: Er den utviklet til lakktypene på Volvo og Saab, eller er den utviklet til nordiske vinterforhold? Vil den med andre ord passe på "alle" biler i daglig bruk i vinterperioden, eller "bør" man fortsatt holde seg til produktene utviklet til de respektive bilmerkene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

QUOTE (Dag/Swissvax @ Jul 8 2009, 14:52 )

Da måtte dere uansett ha delt på den, for det er den eneste som er i omløp Høres ut som et dyrt prosjekt likevel... hehe

1: Smellycat

1: Haads20

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ble litt i tvil jeg nå :unsure: Er den utviklet til lakktypene på Volvo og Saab, eller er den utviklet til nordiske vinterforhold? Vil den med andre ord passe på "alle" biler i daglig bruk i vinterperioden, eller "bør" man fortsatt holde seg til produktene utviklet til de respektive bilmerkene?

Det er ihvertfall ordene "utviklet for nordiske vinterforhold" som begeistrer meg.....

Derfor jeg er litt usikker på viking kontra shield....

Hva mener Dag om dette da ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Du må huske at det ikke er så veldig mange lakkprodusenter og "moderne" lakker er ofte veldig like. Det er ikke slik at alle biler som har samme lakk har samme hardhet heller, selv om det ofte er veldig likt. Herdingen med temperaturer og andre faktorer kan ha vært noe forskjellig fra batch til batch så det er mange faktorer som spiller inn. Klarlakkene som nyere merchedes og vag bruker er som regel steinharde. "Eldre" audier er etter min erfaring medium harde.. Når de kommer til biler uten klarlakk så er det klart at det er en fordel å ha en voks som lager en noe hardere hinne for økt beskyttelse for å bevare glansen. .

Det at SV reklamerer med at denne voksen passer til akkurat den bilen, tar jeg med en liten klype salt, selv om jeg er første til å kjøpe Viking voksen(etter Petter da) :P At enkelte vokser er penere på enkelte farger kan jeg skrive under på, for der er det forskjeller. Det at noen vokser passer bedre til to stegs lakk kan nok stemme til en hvis grad.

Nå bryr jeg meg ikke akkurat om dette selv. Jeg har ikke noe i mot å bruke en BlueWeiss på en volvo eller en viking på en BMW. Alle sammen lukter også like godt:-)

Om "Viking" passer til nordiske vinterforhold skal vi nok finne svar på om noen måneder.

Endret av Brynjar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, vi har hatt diskusjonen før og det blir det samme nå..

Dere må huske på at dette er marginaler og i forhold til glans så er det ikke stor forskjell på spesialvoksene og standardvoksene - i forhold til kvalitetsnivå forøvrig. Altså at Blau-Weiss gir tilsvarende glans som Saphir da begge er premium voks.

Det noen spesialvokser kan gjøre er å ta en viss grad av hensyn til er visse problemer som kan være knyttet til visse klarlakkspekker hos visse produsenter. BW vs X3 etc..

Markedsføring er selvfølgelig også en viktig del av pakka og det er jo litt moro, som Brynjar sier, å ha en voks for "sitt" merke.. :)

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive