Gå til innhold

Håndpolering


Daniel87

Recommended Posts

Noen som har tips til en god håndpolerings middel? Har brukt super resin med fusso over på den ene bilen med veldig bra resultat. Ser fler anbefaler swisswax cleaner fluid, er dette en håndpolering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Super resin er cleanerfluid og fusso i samme flaske bare veldig veldig redusert. Holdbarheten er uker isteden for opptil 1 år. Cleanerfluid er en kjemisk lakkrens som går dypt inn i porene og henter ut møkk. Du kan kjenne på bilen etter du har vasket den så godt du kan. Den er fremdeles glatt i lakken. Det er fordi det ligger møkk i porene i lakken. Etter cleanerfluid så får du betydlig motstand hvis du drar fingrene over lakken. Det er fordi at nå er lakken helt ren og porene er fri for møkk. Nå fyller du porene med voks av ønsket type og lakken blir igjen superglatt. 1 produkt som skal gjøre 2 ting på en gang som superresin gjør ingen av delene veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, olav framvik said:

Super resin er cleanerfluid og fusso i samme flaske bare veldig veldig redusert. Holdbarheten er uker isteden for opptil 1 år. Cleanerfluid er en kjemisk lakkrens som går dypt inn i porene og henter ut møkk. Du kan kjenne på bilen etter du har vasket den så godt du kan. Den er fremdeles glatt i lakken. Det er fordi det ligger møkk i porene i lakken. Etter cleanerfluid så får du betydlig motstand hvis du drar fingrene over lakken. Det er fordi at nå er lakken helt ren og porene er fri for møkk. Nå fyller du porene med voks av ønsket type og lakken blir igjen superglatt. 1 produkt som skal gjøre 2 ting på en gang som superresin gjør ingen av delene veldig bra.

Tror ikke han mener at han har blandet cleanerfluid og fusso i samme flaske, men heller at han har brukt cleanerfluid, så lagt fusso på toppen av dette. Men om @Daniel87 prater om Autoglym Super Resin Polish, så er dette en light polish, som rengjørlakken, men også legger igjen et polymer bassert lakkbeskyttelse, så det vil være dumt å legge fusso oppå dette, da fusso ikke får lagt seg ordentlig på lakken da SRP ligger i bunnen. De fleste fin polisher fungerer ofte bra til handpolish, men du vil gjerne ha en polish som ikke legger igjen noe beskyttelse. Bilt hamber cleanser polish er en bra hånd polish, bare pass på å bruke et wipedown produkt etter om du ikke skal legge en Bilt Hamber voks oppå. Evt kan du bruke Sonax Perfect Finish. Det er vanskelig å fjerne riper med hånda, men det du gjør når du bruker en light polish er at du rengjør lakken, som kommer gi bedre hefte for lakkbeskyttelsen. 

Velkommen til min bilpleie side hvor du kan følge min utvikling som bilpleie entusiast

www.entirecare.se

Mine Produkter

Bil: 2001 BMW E46 330i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Daniel87 skrev:

Noen som har tips til en god håndpolerings middel? Har brukt super resin med fusso over på den ene bilen med veldig bra resultat. Ser fler anbefaler swisswax cleaner fluid, er dette en håndpolering?

Swissvax Cleaner Fluid Regular er en lakkrens man utfører for hånd. Man kan også bruke Swissvax Cleaner Fluid Medium eller Strong hvis du har behov for mer en bare lakkrens.

 

For bruk med maskin må man eventuelt benytte Swissvax Cleaner Fluid Professional serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Hei. Det jeg mente var at super resin er lakkrens og beskyttelse i samme flaske. Og at det er en dårlig greie.

Tror ikke han mener at han har blandet cleanerfluid og fusso i samme flaske, men heller at han har brukt cleanerfluid, så lagt fusso på toppen av dette. Men om [mention=15636]Daniel87[/mention] prater om Autoglym Super Resin Polish, så er dette en light polish, som rengjørlakken, men også legger igjen et polymer bassert lakkbeskyttelse, så det vil være dumt å legge fusso oppå dette, da fusso ikke får lagt seg ordentlig på lakken da SRP ligger i bunnen. De fleste fin polisher fungerer ofte bra til handpolish, men du vil gjerne ha en polish som ikke legger igjen noe beskyttelse. Bilt hamber cleanser polish er en bra hånd polish, bare pass på å bruke et wipedown produkt etter om du ikke skal legge en Bilt Hamber voks oppå. Evt kan du bruke Sonax Perfect Finish. Det er vanskelig å fjerne riper med hånda, men det du gjør når du bruker en light polish er at du rengjør lakken, som kommer gi bedre hefte for lakkbeskyttelsen. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, olav framvik said:

Hei. Det jeg mente var at super resin er lakkrens og beskyttelse i samme flaske. Og at det er en dårlig greie.

Da er vi på samme bølgelengde! 

  • Liker 1

Velkommen til min bilpleie side hvor du kan følge min utvikling som bilpleie entusiast

www.entirecare.se

Mine Produkter

Bil: 2001 BMW E46 330i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På volvoen xc70 ocean race blue ble det hatt på super resin og fusso. Dette ble gjort i høst, å voksen holder fortsatt veldig bra. Har tatt hiluxen med maskin å lagt fusso, men der er det ikke igjen noe voks nå. Kunne tenkt meg en erstatning for super resin som fyller riper og som kan vokses over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Da er cleanerfluid et valg.

På volvoen xc70 ocean race blue ble det hatt på super resin og fusso. Dette ble gjort i høst, å voksen holder fortsatt veldig bra. Har tatt hiluxen med maskin å lagt fusso, men der er det ikke igjen noe voks nå. Kunne tenkt meg en erstatning for super resin som fyller riper og som kan vokses over. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle håndpolisher vil fylle litt riper pga bla oljene i produktet, på samme måte som voks o.l også vil fylle/skjule litt. Dette er uansett bare midlertidig og ripene blir uansett synlig igjen etter noen vask, selv med SRP som er laget for å fylle riper (inneholder mye harpiks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...