Gå til innhold

Byggskum i taket:/ og slitte/stygge plast deksler bak

nor303

Recommended Posts

Hei, har kjøpt ny bil og oppdaget ikke at det var noen rester etter det jeg antar er byggskum i taket. Hva i alle dager kan jeg bruke på det? 

Ellers så har jeg også noen ganske slitne plastdeksler i bagasjerommet jeg gjerne skulle freshet opp litt. Ser at enkelte nevner varme, men at det da fort blir glatt og uten struktur. Det burde vært sånn at man kunne varme opp plasten og så legge på noe som ga struktur. Finnes det? Eller er det andre enkle løsninger på dette som jeg ikke har fått med meg?

Takknemlig for alle god svar og råd!

IMG_1241.jpg

IMG_1243.jpg

IMG_1242.jpg

IMG_1244.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Tec7 remove all" skal fjerne herdet byggskum https://www.tec7.no/Default.aspx?ID=3211

MEN hvordan det reagerer på stoff er jeg usikker på. Test derfor på et sted som ikke vises først.

Vedr plasten var jo denne meget slitt. Hund? Hvis du ikke vil varme plasten så kan du kanskje pusse med noe fint sandpapir ala 3000grit og rense godt, for så å ta på plastfornyer for å få litt av fargen tilbake?

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

Helelektrisk bilpark <3 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40 minutter siden, Klykken skrev:

"Tec7 remove all" skal fjerne herdet byggskum https://www.tec7.no/Default.aspx?ID=3211

MEN hvordan det reagerer på stoff er jeg usikker på. Test derfor på et sted som ikke vises først.

Vedr plasten var jo denne meget slitt. Hund? Hvis du ikke vil varme plasten så kan du kanskje pusse med noe fint sandpapir ala 3000grit og rense godt, for så å ta på plastfornyer for å få litt av fargen tilbake?

Mer håndverker tror jeg... Tec7 remove all skal testes. Litt usikker på om det er så mange usynlige plasser, siden det er kun den fargen i taket. Jeg får ta en titt og se om jeg finner et egnet sted;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i kontakt med Relekta angående Tec7 og han var redd at den kom til å misfarge taktrekket så kunne ikke anbefale det dessverre. Da er jeg like langt, men om det ikke dukker opp noe alternativ så forsøker jeg nok på et skjult sted først så får vi se om det gå bra..

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
12.2.2020 - 12.48, ///Jacobsen skrev:

Ville nok prøvd å få tak i noen nye/brukte deksler til bagasjerommet. 

Du kan bruke en plastikk fornyer så de ser litt 'freshere' ut, men du får ikke bort skrapene/slitasjen på dem. 

ja det har jeg tenkt også.. selges delebiler så sikkert mulig å få tak i:) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...