Gå til innhold

Prickbort fortsatt best eller har det kommet noe nytt?


Kleiv

Recommended Posts

Tenkte å bunkre opp litt produkter til vinter/vårvasken, har ikke fulgt med så mye de siste mnd så jeg lurer på om det har kommet noe som overgår Prickbort på avfetting?
Har fortsatt en del Surfex HD igjen til annen skitt enn det avfettingen tar, men er det andre produkter som er bedre enn denne som pre wash?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pricbort er fremdeles en av de beste avfettingene som er, eg har nå brukt Washking wet degreaser nåke nå i vinter, Selaclean sin avfetter har også handlet inn hos Exint.no, så har litt forskjellig å bruke i vinter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ALFRED skrev:

Pricbort er fremdeles en av de beste avfettingene som er, eg har nå brukt Washking wet degreaser nåke nå i vinter, Selaclean sin avfetter har også handlet inn hos Exint.no, så har litt forskjellig å bruke i vinter. :)

Har testet prickbort mot et par flasker washking wet degreaser, og washking fremstår som som en vits i forhold. Prickbort var milevis bedre selv på våt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petecomplete

Jeg er og veldig fornøyd med Blankbil X-trem. Den er nok kanskje noe tregere på asfalt, men alt annet som petrokjemi tar, tar den. Og den etterlater ikke en "hinne" når du spyler av salt og vinterlake. Jeg opplever at det tærer på voksen hver gang ved bruk av prickbort (har fusso), men ved blankbil x-trem så er voksen som urørt. anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, trogha skrev:

Har testet prickbort mot et par flasker washking wet degreaser, og washking fremstår som som en vits i forhold. Prickbort var milevis bedre selv på våt bil.

Ja kanskje det, har ikkje teste dei opp mot hverandre nåke særlig men ja Pricbort e knall den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa

Her i gården er ikke Prickbort å se lengre. Rett og slett utdanka av Koch Chemie Teerwasche og Blankbil X-Trem. De er avfettinger som fungerer bedre med tanke på våre omstendigheter, i form av at bilen ofte er fuktig allerede før du har begynt å vaske den, og så tar disse avfettingene bedre :) 
ScandicShine sin WaxD Strike er også en du burde sjekke ut som er noe hakk over Prickbort ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at WAXD Strike er den aller dårligste asfaltfjerneren jeg noen gang har prøvd. Jeg har vært igjennom 5 liter av den og har alltid måttet gå over med prickbort etterpå på litt mer krevende overflater. Jeg har testet side om side på blandt annet hjul, og det hjulet som fikk Strike i motsettning til prickbort, har krevet flere runder. 
 

Det er mange som sier at prickbort ikke fungerer på våt bil og ser etter alternativer. Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg spyler alltid av bilen først, for så å spraye på prickbort. Dette fungerer helt ypperlig. 
 

Forøvrig har jeg testet BlankBil X-Trem mot prickbort, og jeg syntes X-Trem fungerer enda litt bedre, i tillegg til å være mye hyggeligere å jobbe med og for miljøet. Den fjerner mer av hinnen med dritt og lakken blir mer hydrodobisk. Dette tyder på at all møkk blir fjernet og det er beskyttelsen på lakken som gjør at vannet sheeter. Når man kjenner på lakken så kjenner man gjerne noen få nupper som er igjen etter prickbort, mens med X-Trem er det helt glatt. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R
4 timer siden, KennethR skrev:

Min erfaring er at WAXD Strike er den aller dårligste asfaltfjerneren jeg noen gang har prøvd. Jeg har vært igjennom 5 liter av den og har alltid måttet gå over med prickbort etterpå på litt mer krevende overflater. Jeg har testet side om side på blandt annet hjul, og det hjulet som fikk Strike i motsettning til prickbort, har krevet flere runder. 
 

Det er mange som sier at prickbort ikke fungerer på våt bil og ser etter alternativer. Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg spyler alltid av bilen først, for så å spraye på prickbort. Dette fungerer helt ypperlig. 
 

Forøvrig har jeg testet BlankBil X-Trem mot prickbort, og jeg syntes X-Trem fungerer enda litt bedre, i tillegg til å være mye hyggeligere å jobbe med og for miljøet. Den fjerner mer av hinnen med dritt og lakken blir mer hydrodobisk. Dette tyder på at all møkk blir fjernet og det er beskyttelsen på lakken som gjør at vannet sheeter. Når man kjenner på lakken så kjenner man gjerne noen få nupper som er igjen etter prickbort, mens med X-Trem er det helt glatt. 

Her er nok eg inhabil, men slenger meg på fordi om. Kjenner meg ikke igjen i det du skriver her, eg har prøvd mye forskjellig av petrokjemi, og Strike må være en av de bedre til å fjerne asfalt og asfaltlim fra lakk. Milevis fremfor PB.

Samme erfaring har de aller fleste eg snakker med som kjøper denne og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Her i gården går det stort sett bare i Tartech. Den kan legges på både våt og tørr bil.
noe som gjør bruken langt enklere.
Rart den ikke har kommet opp som alternativ enda.. veldig effektiv og drøy.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd mye av det som nevnes i denne tråden men har heller ikke sett behovet for noe bedre. Med mitt vaskeregime blir det prikkfritt med prickbort uansett om den legges på tørr eller fuktig/våt lakk, men basert på det som skrives i denne tråden blir man jo fristet til å prøve noe nytt når prickbortdunken blir tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Christer R skrev:

Her er nok eg inhabil, men slenger meg på fordi om. Kjenner meg ikke igjen i det du skriver her, eg har prøvd mye forskjellig av petrokjemi, og Strike må være en av de bedre til å fjerne asfalt og asfaltlim fra lakk. Milevis fremfor PB.

Samme erfaring har de aller fleste eg snakker med som kjøper denne og.

Da kan jeg ikke skjønne annet enn at jeg har fått en dårlig flaske. Ihvertfall ikke når du og de du kjenner er så mye mer fornøyd med denne kontra PB, og jeg har fullstendig motsatt inntrykk etter flere side om side tester. Jeg kjøpte den når den var helt nylansert på OMS 2017. Vet du om de har gjort endringer siden da? 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen noe erfaring med Tac System Tar Zero? Vet ikke om dette klassifiseres som et petrokjemisk produkt, men som mange av de petrokjemiske så er målet å ta bort tjære og det gjør jo dette produktet. Man kan vel slenge alle andre "tar removers" med i dette spørsmålet også, som CarPro Tar X, Gyeon Tar, osv. 

 

I så fall hva er evt forskjellen på et petrokjemisk produkt som prickbort eller Koch Kemi Teerwäsche mot Tar X? 

 

Så klart forstår jeg at Prickbort og andre petrokjemiske produkter vi har her kommer til en langt billigere pris per liter og antagelig blir brukt oftere enn dyre produkter som Tar X. 

Velkommen til min bilpleie side hvor du kan følge min utvikling som bilpleie entusiast

www.entirecare.se

Mine Produkter

Bil: 2001 BMW E46 330i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
17 timer siden, KennethR skrev:

Da kan jeg ikke skjønne annet enn at jeg har fått en dårlig flaske. Ihvertfall ikke når du og de du kjenner er så mye mer fornøyd med denne kontra PB, og jeg har fullstendig motsatt inntrykk etter flere side om side tester. Jeg kjøpte den når den var helt nylansert på OMS 2017. Vet du om de har gjort endringer siden da? 

Jeg har samme erfaring som deg. Strike tar ikke halvparten av det prickbort gjør hos meg heller. Så den kommer jeg ikke til å handle igjen.

Tenkte å prøve tartech når jeg går tom for prickbort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R
20 timer siden, KennethR skrev:

Da kan jeg ikke skjønne annet enn at jeg har fått en dårlig flaske. Ihvertfall ikke når du og de du kjenner er så mye mer fornøyd med denne kontra PB, og jeg har fullstendig motsatt inntrykk etter flere side om side tester. Jeg kjøpte den når den var helt nylansert på OMS 2017. Vet du om de har gjort endringer siden da? 

Har ikke anelse om det er gjort noen forandring på den, har heller ikke testet de opp mot hverandre. Er bare inntrykket eg har av den etter å ha brukt den i 2 år no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forbi Rusta i går og de hadde Prickbort til 39,90 pr liter (119,- pr liter på Circle K) så jeg hamstret like godt 15 flasker :P Nå har disse flaskene en lei tendens til å lekke om de ikke står oppreist, kan si det slik at det rullebåndet i kassa ble rent og fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kleiv skrev:

Var forbi Rusta i går og de hadde Prickbort til 39,90 pr liter (119,- pr liter på Circle K) så jeg hamstret like godt 15 flasker :P Nå har disse flaskene en lei tendens til å lekke om de ikke står oppreist, kan si det slik at det rullebåndet i kassa ble rent og fint :D

Pris messing kan du komme bra ut med Pricbort som feks på Rusta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Bruker kun Prickbort da denne gjør jobben og mer til [emoji4]
Kunne selvfølgelig bruk noen annet som er på markedet, men når mann handler i 200l fat så er det få som kan matche pris og bang for the buck som Prickbort gjør [emoji4]


Hva betaler du for 200l Prickbort?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...