Gå til innhold

Grå hinne etter vask


Daniel87

Recommended Posts

Har i det siste sett at etter jeg har skummet og spylt i selvvaskannlegget har det vært en møkkete grå hinne over hele bilen ( hilux) svart. men dette skjer ikke på volvoen. Den blir så rein som den får blitt med bare skum og avspyling. Ikke lenge siden jeg tok hånd vask med avfettning og hydro2 på hiluxen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil blir ikke helt ren uten berøring såfremst det ikke bare er litt "sommerstøv" som skal spyles bort, og ihvertfall ikke på vinteren. Den grå hinna fjernes enkelt med håndvask.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og før håndvask må man alltid bruke petrokjemisk avfetting eller BlankBil X-trem for å fjerne asfalten som har limt seg oppetter bilen. Vanlig alkalisk skum fjerner ikke dette og bilen vil ikke se ren ut av å bare bruke skum om du har kjørt litt på saltede veier. 

 

Grå hinne kan kanskje også komme av Hydro2. Jeg kjenner ikke til denne, men Wet Coat er et liknende type produkt som svært mange har hatt store problemer med slikt som dette. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vasket i dag med prickbort, da ble 'møkkhinna' borte, men ser etter at bilen har tørket av lakken er gråaktig. Dette er en svart toyota hilux. Den ble slik etter den ble polert i sommer med angelwax Medium og medium skumpute fra flexipads. Kan dette rettes opp i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Ja det kan fikses. Men du må sannsynligvis igjennom en polering eller en kjemisk lakkrens som cleanerfluid for at resultatet skal bli bra. Mulig at kjemi ikke kan fikse dette med mindre det kommer av type wetcoat eller andre kjemiske produkter. Det er enkelt å fikse men det kan være at det går noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel87 skrev:

Vasket i dag med prickbort, da ble 'møkkhinna' borte, men ser etter at bilen har tørket av lakken er gråaktig. Dette er en svart toyota hilux. Den ble slik etter den ble polert i sommer med angelwax Medium og medium skumpute fra flexipads. Kan dette rettes opp i? 

Var det kun spyling og lufttørking eller ble den håndvasket og tørket etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel87 skrev:

Var full vask med avfettning skum, så håndvask og tørk med hånkle. 

Ok, hvis du kan legge ut et bilde blir det mye enklere å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Daniel87 skrev:

Vasket i dag med prickbort, da ble 'møkkhinna' borte, men ser etter at bilen har tørket av lakken er gråaktig. Dette er en svart toyota hilux. Den ble slik etter den ble polert i sommer med angelwax Medium og medium skumpute fra flexipads. Kan dette rettes opp i? 

Hvis du sier at den ble gråaktig etter polering, så tyder det på at det var nettopp dette som er årsaken. Jeg har ikke personlig erfaring med lakk på japanske biler, men at japanske biler og spesielt med sort lakk generelt er sensetiv er ofte noe jeg leser. Det kan tyde på at kombinasjonen du brukte av pute og middel, sammen med teknikk har ført til haze i lakken. Dette kan løses med finere kombinasjon på pute/ middel og med riktig teknikk. 

 

Bruker du roterende eller DA maskin? 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både volvoen og hiluxen er behandlet likt med voks, men hiluxen er vasket en del mer så har sikkert sliti mer på voksen. Prøvde å skumme og skylle hiluxen her om dagen, med nerta blue diamond? Å bilen var veldig møkkete etter avspyling, mens volvoen ser strøken ut etter samme vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Forhandlere
Bernhard

Legg ut bilde av Hiluxen i sol, da er det lettere å kunne gi et fornuftig svar. 

Uten bilde blir det bare synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var litt vanskelig å få med den grå hinna på bilde, men klarte å få med skjoldene på panseret. Dette skjer uansett åssen voks jeg bruker, så får jeg striper på panseret etter voks. Dette skjer ikke ellers på bil

20200406_200544.jpg

Prøvd å tørke over dette med en helt ren mikrofiberklut, men får det ikke bort. Å dette skjer jo bare på panseret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...