unabomber

Hvilken combo for å fjerne swirls/riper på en sort Golf 2008 mod?

Har nå testet ut litt Meg's på bilen. Det var Clay, Step 1, ScratchX, Step 2 og Step 3. Bilen ble blank den men føler ikke at jeg fikk fjernet noe riper. Gikk på med maskin, Meg's G220. Og to forskjellige 3M pads. Hva gjør jeg galt????

Bilen er bare ett år gammel men fikk statoil vaskekost vask de første fem mnd av livet sitt. :| Dette har vel gjort sitt til at det har blitt riper.

Bør jeg prøve ett annet merke som egner seg bedre for tysk hard lakk?? Menzerna eller Scholl?? Og Hvilke pads?? Eller er ripefjerning med DA håpløst?

Takker for svar!

Lars

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har nå testet ut litt Meg's på bilen. Det var Clay, Step 1, ScratchX, Step 2 og Step 3. Bilen ble blank den men føler ikke at jeg fikk fjernet noe riper. Gikk på med maskin, Meg's G220. Og to forskjellige 3M pads. Hva gjør jeg galt????

Bilen er bare ett år gammel men fikk statoil vaskekost vask de første fem mnd av livet sitt. :| Dette har vel gjort sitt til at det har blitt riper.

Bør jeg prøve ett annet merke som egner seg bedre for tysk hard lakk?? Menzerna eller Scholl?? Og Hvilke pads?? Eller er ripefjerning med DA håpløst?

Takker for svar!

Lars

Har tatt 2 identiske Golfer og lakken er ganske hard på denne. Brukte Scholl S17 med ullpute og Scholl S40 på sort pute (fra Scholl) på begge og det fjernet alt av swirls/vaskeriper. Brukte da roterende maskin og ikke DA maskin. Menzerna SIP på ullpute og Menzerna PO85RD sort pute (fra Scholl) vil også gi meget bra resultat. Om du kun har tilgang på DA så vil den også ta sitt, men med roterende så vil du nok letter få et bedre resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey! Det er verdt ett forsøk med min DA maskin da. Hvor er det greit å bestille dette fra? :) Kom gjerne med fler synspunkter på dette folkens :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Okey! Det er verdt ett forsøk med min DA maskin da. Hvor er det greit å bestille dette fra? :) Kom gjerne med fler synspunkter på dette folkens :)

Nå er jeg "litt" innhabil da, men har alltid handlet alt av produkter fra Scandic Shine. Rask levering, gode priser og supre produkter. Har tatt en sølvfarget Golf 5 med DA maskin og den ble da bra den også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. lett for å bli det, ja :D Da blir det nok en bestilling derfra ja..! Tusen takk for raskt svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke no svart Scholl pad jeg.. mulig jeg er blind :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha ja! Denne jeg skal ha da... Scholl finishing gray medium 145 mm.. den ser veldig lik ut som den 3M har. Er den det? Og har Scandicshine det Cobra Guzzler tørkehåndklet? Kunne ikke se det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakene er bestilt :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl pads og 3M pads liker ikke DA maskiner, borrelåsen har en lei tendens til å løsne etterhvert, så spar de til du handler deg en roternende maskin om 3 uker ;)

Om ketil (scandicshine) har flere sonus pads så holder de lenger sammen med DA maskin, samme gjelder Meguiars sine pads (beige og gul funker med DA)

Ellers som nevnt i poster over så tar du mye med en DA maskin, men det tar noe tid, har bruk S17 pg S40 med DA og det funker bra, benyttet da noen "no name" pads jeg fikk fra autogeek en gang, og de holdt de.

Ull og DA er somregel ikke noe poeng..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. Padsa er allerede bestilt men funderer på å dra ut i morgen å kjøpe meg en roterende maskin. Så blir det skikkelig..! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende i hus?

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men skal forhøre meg om Metabo sin i dag. Får den til inn pris på jobben. :) Har vært rundt å leita etter maskiner men fant ingen av de kjente merkene.. polere er tydeligvis ikke pop i Larvik.. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da dukker vel Metabo maskinen opp i morgen eller fredag. Det blir bra! Og hvis jeg i tilegg får Scholl produktene i løpet av uka så blir det polering i helga :) Maskinen kom forøvrig på 1700,- :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med god maskin (etter ryktene), og pen pris :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at jeg må vente enda litt gitt.. :| Satse på uka! Med min flaks så er det sikkert utsettelser pga sommerferie. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive