Gå til innhold

vask av pads


zetorleek

Recommended Posts

hei! som ny på forumet her kommer jeg med et spørsmål de fleste sikkert har sett her tusen ganger, men jeg prøver allikevel.

 

bilen skal poleres om ikke så lenge, og jeg har kjøpt inn pads og div polish som jeg trenger. de 2 bilene jeg har polert før har det blitt brukt medium pads fra biltema som ble kastet etter bruk da de kostet en 50 lapp for 2pk. nå som jeg har påkostet meg litt finere pads fra rupes vil jeg gjærne beholde disse en stund så de kan brukes om igjen. jeg har søkt på forumet ang. vask av disse og ser det er 100 forskjellige måter å gjøre dette på. noe som gjør meg litt i tvil om hva jeg skal gjøre.

 

er det noen ordentlig måte å gjøre dette på uten å bruke en APC som f.eks surfex? og helst ikke i maskin, takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Velkommen til forumet!

Zalo, vaskes for hånd og tørkes på tørkestativet.

  • Liker 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte denne metoden sist forrige uke, da la jeg padsa i ei pøs med vann og en go dæsj Surfex HD. For så og vaske dem for hånd og skivse ut polishen og så tørke dem. Funka knall det

Endret av Cookiey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtlegger pads i vann med "snappy padwashpulver", og så går det i skyll og klem metoden.

 

23 timer siden, Woopzy skrev:

Brukte pads legger jeg i en bøtte med vann og VM rens fra Wurth.

Lar dem ligge noen timer. Deretter er det en runde i vaskemaskinen på 40 grader kokeprogram (ingen såpe, sentrifugering og lavest hastighet).

Har tidligere brukt samme metode på Rupes sine pads med suksess.

40 grader's kokeprogram?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som letter vasking av pads ganske mye, er at det er minst mulig polishrester i dem før du begynner å vaske. Jeg blåser alltid padene rene med trykkluft (du kan bruke en padbørste hvis du ikke har tilgang på trykkluft) både mellom bytting av pads under polering, men også etter bruk, slik at jeg i de fleste tilfeller bare kan skylle dem under varmt vann, å presse ut restene med polish. Det er noen polisher som er litt seige, å ikke løsner med bare vann, da bruker jeg litt surfex hd eller flytendes milo i en bøtte, å bløtlegger de litt før de skylles rene og legges til tørk.

  • Liker 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...