Gå til innhold

Skjoldete skiboks


gjohn

Recommended Posts

Skjemmes litt over skiboksen som jeg har. Står vel ikke helt i stil med resten, hehe. I utgangspunktet er denne boksen ikke glatt og blank men har en slags ruglete overflate. Den har imidletid blitt mer mørkegrå enn svart med tiden og har blitt flekketet. Er det noe å gjøre med den? Den er altså ikke lakkert men er laget av ABS plast (Packline 800 ABS tror jeg den heter). Legger ved noen bilder tatt med mobil.

post-513-1246785658_thumb.jpg

post-513-1246785685_thumb.jpg

post-513-1246785703_thumb.jpg

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke Polytrol kunne gjøre noe her? Det er jo tidkrevende, men om jeg kjenner igjen boksen så mener jeg å huske overflaten minner veldig om plast på støtfangere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Burde ikke Polytrol kunne gjøre noe her? Det er jo tidkrevende, men om jeg kjenner igjen boksen så mener jeg å huske overflaten minner veldig om plast på støtfangere osv.

Det var det produktet jeg lurte på å prøve. Har prøvd en del andre plastfornyere opp gjennom tiden uten at boksen har blitt bedre (bensinstasjons produkter). Dette pleier å virke på vanlige støtfangere men på boksen virker det altså ikke. De trenger liksom ikke inn i plasten. Bare flyter rundt på overflaten uten at man ser noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor du må rense plasten skikkelig først..

Som plastfornyer fungerer Black Wow, CG New Look Trim Gel og Polytrol bra for min del iallefall.

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor du må rense plasten skikkelig først..

Som plastfornyer fungerer Black Wow, CG New Look Trim Gel og Polytrol bra for min del iallefall.

Takker for svar Virtual. Får prøve noe ordentlig stoffer. Mistenker at de stoffene jeg har prøvd før bare har gjort ting værre. Spesielt når takboksen står på bilen i stekende sol. Owatrol Polytrol kjøpes det hos båtforhandlere?

Har du prøvd stoffene på samme boks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernia har vel Owatrol, samt noen butikker som fører malingsprodukter.

Takk. Så det nå i tåden om Polytrol.

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg den ut til salgs på finn.no og kjøp en ny Packline skiboks fra Bernhard og lakker den i bilens farge :)

Det absolutt beste resultatet :D

Hehe. Har vær inne på tanken om ny boks. Men tror jeg holder meg til svart. Nytralt og passer de fleste bilfarger.

Hmm.. hva med å teste One Step Compound på en håndpad?

God ide, Kazzper. Har jo det hjemme. Får prøve det. Har ikke Grime Reaper. Kan kanskje prøve Bilberry, hvis det ikke er altfor sterkt for denne ABS plasten.

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Ang. Polytrol så har jeg akkurat kjøpt en ny boks på Bauhaus.

Du kan gjerne stikke innom en dag å prøve på et lite synlig sted på boksen før du bestemmer deg om det er noe å satse på :D .

Fortsatt god ferie Gjohn B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Polytrol så har jeg akkurat kjøpt en ny boks på Bauhaus.

Du kan gjerne stikke innom en dag å prøve på et lite synlig sted på boksen før du bestemmer deg om det er noe å satse på :D .

Fortsatt god ferie Gjohn B)

Thanks ;) . Gråværs dag her i dag. Så jeg er sykkel reperatør, TV repeartør osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss marine/rv protectant holder bra, gir ikke voldsomt farge på plasten, men det beader en evighet..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...