Gå til innhold

Michaels garasje


Niebelheim

Recommended Posts

Niebelheim
5 timer siden, Rubenskj skrev:

Hei, er du fornøyd med 10/122? Hvilken slangetrommel har du?

Ja, jeg er veldig fornøyd med den.

Har ikke angret et sekund.

 

Jeg kjøpte den ubrukt av en på Finn.

Litt usikker på hvor den er kjøpt, men fant en identisk her:

https://www.p-lindberg.no/produkter/vvs-artikler-varme-og-ventilasjon/hoeytrykk/hoeytrykksspylere-og-varmtvannsvaskere/slangetrommel-hoeytrykk-20-m

 

Fungerer greit den også, men den er litt treg på returen syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Niebelheim

Nå er det lenge siden det har blitt oppdatert noe i denne tråden.

Jeg begynner å bli noenlunde ferdig med garasjeinnredning og har fått ting litt på plass.

Dere må på forhånd unnskylde rotet, men jeg benyttet sjansen til å ta noen bilder når garasjen for en gangs skyld var uten biler.

 

Her er bilpleie avdelingen men vaskemidler og diverse remedier.

20211010_125843.thumb.jpg.8b16526e14e76bf4a9f05ff7da2af18d.jpg

 

20211010_125906.thumb.jpg.74b95d8947b9b75c10e62b7efcb17c47.jpg

 

20211010_125921.thumb.jpg.703245c76b41408aac6c0673191d23ac.jpg

 

Så er det litt mere over på mekaniker avdelingen av garasjen, der verktøy og diverse er.

20211010_125943.thumb.jpg.b771c371de1cb51250bcc405b5b70314.jpg

 

Så er det lakk avdelingen. 

Fikk tak i en avtrekksvifte som noen ga bort på Finn.no, men den passet dessverre litt dårlig I hjørnet, så det blir nok en annen løsning der etterhvert.

Tanken var å ha et lite avsug med vegger slik at man kan lakkere småting.

20211010_125953.thumb.jpg.261abbab91a810826d56b3c4b2625185.jpg

 

Så er det delelageret mitt, med diverse saker og ting.

20211010_130031.thumb.jpg.495f8e321a7bb70f9cd0fe91a13cf5c2.jpg

 

Så har jeg et lite ekstra lager på hemsen samt kompressor. 

20211010_130047.thumb.jpg.f8900b35b6abecc720f539c2c779f0dc.jpg

  • Liker 7
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niebelheim

Også har set skjedd litt utvendig også.

Har fått satt opp mur og lagt belegningsstein i gårdsplassen. Det ble litt salig blanding av stein, da jeg fikk tak i de brukt på Finn.no, men det er bedre enn grus iallefall. 20210929_185121.thumb.jpg.9b16736a8dde7949c2c0e3371e69366a.jpg20210929_185133.thumb.jpg.ed6fa77f843af0eea1b2f8ac2298a1f2.jpg

  • Liker 9
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niebelheim
3 timer siden, Simen skrev:

Alt ser jo meget bra ut! :)

 

3 timer siden, Nickname skrev:

Skal si du har fått det fint, både ute og inne😍

 

Tusen takk.

Godt å ha kommet så langt.

Nå er det bare litt småpusling igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hans Marius

Ser ut som du har fått det veldig trivelig i garasjen 😄 god plassutnyttelse også 👍

 

Har du to varmepumper eller er det egen avfulter du hadde på venstresiden av hemsen? 

 

Ser også du har mye innredning fra garage15. Fornøyd med disse? Har sett mye på innredning, men de aller fleste er laget med bein til å stå på gulvet, mens jeg helst skulle skrudd de i veggen i tillegg til å hvile på betongmuren helt innerst mot veggen. Disse er vel heller ikke laget for veggmontering, så må sikkert lage hull selv for å få til dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niebelheim
11 timer siden, Hans Marius skrev:

Ser ut som du har fått det veldig trivelig i garasjen 😄 god plassutnyttelse også 👍

 

Har du to varmepumper eller er det egen avfulter du hadde på venstresiden av hemsen? 

 

Ser også du har mye innredning fra garage15. Fornøyd med disse? Har sett mye på innredning, men de aller fleste er laget med bein til å stå på gulvet, mens jeg helst skulle skrudd de i veggen i tillegg til å hvile på betongmuren helt innerst mot veggen. Disse er vel heller ikke laget for veggmontering, så må sikkert lage hull selv for å få til dette? 

Jo, takk. Jeg trives iallefall veldig godt uti der, til konas store fortvilelse. 😅

Plassutnyttelsen er et pågående prosjekt. Man må nesten bruke garasjen for å finne de beste løsningene. Jeg har så altfor mye ting..

 

Det til venstre er en Mitsubishi VL-100 miniventilasjon.

Jeg setter den på når jeg vasker bil inne i garasjen og skal ha ut litt fuktighet, men også når jeg skal få luftet ut litt uten å åpne porten.

 

Ja, jeg er veldig fornøyd med innredningen.

Det er et par hull i bakveggen på de, så det er mulighet for å sette de fast i veggen, men bakveggen er rimelig tynn, så jeg tror ikke de holder så godt til ditt formål. Mulig det går an å ha et flattstål i bakveggen i tillegg for å stive av.

Det er enkelt å ta av skuffene for å komme til bak de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
20 timer siden, Niebelheim skrev:

Jo, takk. Jeg trives iallefall veldig godt uti der, til konas store fortvilelse. 😅

Plassutnyttelsen er et pågående prosjekt. Man må nesten bruke garasjen for å finne de beste løsningene. Jeg har så altfor mye ting..

 

Det til venstre er en Mitsubishi VL-100 miniventilasjon.

Jeg setter den på når jeg vasker bil inne i garasjen og skal ha ut litt fuktighet, men også når jeg skal få luftet ut litt uten å åpne porten.

 

Ja, jeg er veldig fornøyd med innredningen.

Det er et par hull i bakveggen på de, så det er mulighet for å sette de fast i veggen, men bakveggen er rimelig tynn, så jeg tror ikke de holder så godt til ditt formål. Mulig det går an å ha et flattstål i bakveggen i tillegg for å stive av.

Det er enkelt å ta av skuffene for å komme til bak de.

Hehe, kjenner igjen følelsen 😅 har fått forbud om å ha for behagelige stoler i min da samboeren frykter jeg flytter inn dit 😛

 

Skjønner, så kjekk ut 😊

 

Ja vil tro bakveggen blir litt spinkel til å holde vekten uten å modifisere litt. Går skuffene helt inntil bakveggen eller kan det være plass til å ha et flattstål mellom tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niebelheim
59 minutter siden, Hans Marius skrev:

Ja vil tro bakveggen blir litt spinkel til å holde vekten uten å modifisere litt. Går skuffene helt inntil bakveggen eller kan det være plass til å ha et flattstål mellom tror du? 

 

Det er litt plass bak der, så jeg tror nok du skal få plass til et flattstål.

Jeg skal se om jeg får tid til å demontere en skuffe en dag og måle litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Niebelheim
2/12/2022 - 23.05, overlay skrev:

Er du fornøyd med kompressoren?

Ja, jeg er godt fornøyd med den. Den leverer godt med luft og klarer å holde koken selv når jeg bruker luftkrevende verktøy. Også er den så stille. Alle blir overrasket når den starter og ikke bråker mer. 

Dette er det største plusset for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Niebelheim skrev:

Ja, jeg er godt fornøyd med den. Den leverer godt med luft og klarer å holde koken selv når jeg bruker luftkrevende verktøy. Også er den så stille. Alle blir overrasket når den starter og ikke bråker mer. 

Dette er det største plusset for min del.

Tusen takk. Ja. Er mest det å ha en brukanes arbeidsmiljø mens kompressoren går som er ett veldig attraktivt. I min garasje så har jeg kald loft og har ikke lyst til å sette kompressoren der oppe. Er den 6hk 150l utgaven du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niebelheim
2/17/2022 - 19.40, overlay skrev:

Tusen takk. Ja. Er mest det å ha en brukanes arbeidsmiljø mens kompressoren går som er ett veldig attraktivt. I min garasje så har jeg kald loft og har ikke lyst til å sette kompressoren der oppe. Er den 6hk 150l utgaven du har?

Nei, jeg kjøpte 4hk med 200l. Jeg så litt på luftforbruket på verkøyene jeg har, og det var kun den store båndsliperen som kom oppi 400l i forbruk. Resten lå på rundt 200-300l, så da ofret jeg litt mengde for større tank.

 

Når jeg bruker den store båndsliperen, så går kompressoren nesten kontinuerlig, så jeg tar en liten pause etter et lite kvarter, så den får kjølt seg ned litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...