Gå til innhold

3M Perfect-It 3000 Trizact Spot Panel Repair Howto


F34Johnny

Recommended Posts

F34Johnny

Fant denne 3M demo filmen på youtube, sikkert noen som kan hente litt tips om bruken av 3M produkter her:

Link:

En film til.

3M Perfect-It 3000 Trizact Full Panel Repair Howto

Link:

Edit pga en film snutt til.

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Får mer og mer sansen for 3M gitt, virker som et habilt system og veldig enkelt å forstå...

PS: Siste linken funka ikke

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
Får mer og mer sansen for 3M gitt, virker som et habilt system og veldig enkelt å forstå...

PS: Siste linken funka ikke

Funker nå, bare jeg som rota litt i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Har ikke vært borti annet enn polering/rubbingmidlene dems, og må si at om resten er like bra, er det bare å kjøre på :P

Lette å jobbe med de midlene de har, og gir gode resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr
De er vell ikke kjent for å ha gode LSP produkter, men rubbing og polish funker godt.

LSP har jeg ikke prøvd... Grønn(Fast cut) Gul (FineCut) og blå (Ultrafina SE) er de jeg bruker, og kan gå god for :D Kjempegode produkter :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

hvilken str hadde de i pads igjen, 75mm og 150mm ?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

tror kazzper får en 3M pm i kveld gitt ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr
tror kazzper får en 3M pm i kveld gitt ;)

Svigers har hatt sin 02 opel hos en såkalt proff, som ikke klarte fjerne riper på døra hans, etter et lite besøk hos meg var de BORTE!!! MORO!!! 3M er rått, men jeg syns at FastCut(grønn) med riktig grønne pad fra 3M er kansje en smule tungjobbet... ikke direkte pes å jobbe med men litt tung...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

har hørt flere skryte av ultrafina, bla på kjørespor på bløte lakker mht roterende, det er alene en av grunnene til å sjekke ut dette ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr
har hørt flere skryte av ultrafina, bla på kjørespor på bløte lakker mht roterende, det er alene en av grunnene til å sjekke ut dette ;)

Ultrafina er rå på kjørespor, dvs mot kjørespor :P:D

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns at FastCut(grønn) med riktig grønne pad fra 3M er kansje en smule tungjobbet... ikke direkte pes å jobbe med men litt tung...

Bland inn en dæsj Ultrafina, så blir den både "glattere" og støver ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr
Bland inn en dæsj Ultrafina, så blir den både "glattere" og støver ikke ;)

Gjort det/gjør det, syns fortsatt den er LITT tungjobbet... Har og vært oppe i 50/50 FC og UFSE...

Gjort det/gjør det, syns fortsatt den er LITT tungjobbet... Har og vært oppe i 50/50 FC og UFSE...

For å ha skrevet det og, så bruker jeg en "dritt"maskin... Einhell-bilxtra til en rimelig penge enn så lenge, kan være den er bedre å jobbe med med en annen maskin... Finecut, og ultrafina er no problem, samme med M105, men resultat blir bedre fortere med 3M FastCut syns jeg...

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det/gjør det, syns fortsatt den er LITT tungjobbet... Har og vært oppe i 50/50 FC og UFSE...

For å ha skrevet det og, så bruker jeg en "dritt"maskin... Einhell-bilxtra til en rimelig penge enn så lenge, kan være den er bedre å jobbe med med en annen maskin... Finecut, og ultrafina er no problem, samme med M105, men resultat blir bedre fortere med 3M FastCut syns jeg...

Ja litt "seig" er den, det har jo ganske heftige slipemidler i seg så man jobber mye kjappere, det er også sikkert grunnen til at den blir litt tung. Men som du nevner, en "enkel" maskin uten elektronikk gjør ikke akkurat saken bedre.. du får si fra når du trenger tilbud på en skikkelig maskin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Mht 3M kurset så kjørte han 2200 rpm, kan ha noe å si det, han mente at det var ikke noe poeng å kose med disse, kjør hard og fort funka bra...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr
Mht 3M kurset så kjørte han min 2200 rpm, men opp mot 4000 rpm på den, kan ha noe å si det, han mente at det var ikke noe poeng å kose med disse, kjør hard og fort funka bra...

Selv har jeg som regel ligget på 1000rpm først så opp til 14-1600rpm, føler at midlet er ferdig jobbet omtrent før jeg får begynt om jeg legger meg på 2000 el mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mht 3M kurset så kjørte han min 2200 rpm, men opp mot 4000 rpm på den, kan ha noe å si det, han mente at det var ikke noe poeng å kose med disse, kjør hard og fort funka bra...

Jeg er ikke så sikker på at han var oppe i 4000 rpm da CP maskina har toppfart på 2500.

http://catalogue.cp.com/e-catalogue/index_...shers&BA=it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Det står 1500 til 2500 omdreininger på det meste jeg har av 3M.

Siden jeg er fersking med roterende pleier jeg og ligge på 1200 til 1700 omdreininger.

Synes superfina SE er litt merkelig å jobbe med, sikkert pga oljene, så på filmsnuttene at en skulle avslutte når det lå en oljefilm igjenn.

Når det gjeller pads synes jeg som fersking at solo padsa med bakplate er litt lettere å bruke, men det er sikkert en tilvenning.

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Leta litt på nettet ang denne maskinen, og den jeg tror det er hadde top-speed 2500 rpm, så ser ut som om jeg har hørt feil eller han har en annen maskin..

Uansett, han starta Metaboen på 6 når han begynte å polere, dvs 2200 rpm så han kjørte mye hardere en det jeg er vandt til selv, har holdt meg stort sett til rundt 4 på Metaboen (dog ikke sammen med 3M)

redigerer derfor posten lengere opp ;)

takk for opplysningen :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...