Gå til innhold

Coating til felg som går på bane


gullfisken

Recommended Posts

Disse godsakene er på vei i posten til meg, siden de er helt nye tenkte jeg få lagt noen form form coating, men hva skal man velge? 

 

Blir brukt primært til bane, men også til litt cars & coffe, så fint å få av all driten fra banen, og at coatingen får kjørt seg, ikke lakken

 

 

IMG_9113.jpg

IMG_9114.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_
21 minutter siden, gullfisken skrev:

Disse godsakene er på vei i posten til meg, siden de er helt nye tenkte jeg få lagt noen form form coating, men hva skal man velge? 

 

Blir brukt primært til bane, men også til litt cars & coffe, så fint å få av all driten fra banen, og at coatingen får kjørt seg, ikke lakken

 

 

IMG_9113.jpg

IMG_9114.jpg

Gtechniq C5 Wheel Armour imponerer hver gang. Den gir kanskje ikke den mest glatte overflaten men holdbarhet er helt utrolig. 

Den har vært gjennom 2 vintersesonger på konebilen som en langvarig test mtp holdbarhet og kjemi motstand. Felgene har blitt vasket med pH nøytrale produkter, høyalkaliske og syrebaserte. 

Nå før felgene ble montert på bilen for 3 sesong hadde jeg lite trua på coatingen lenger. Ble skikkelig overrasket da coatingen våknet til livet igjen etter en grundig håndvask. Sikkert mye annet bra på markedet og men C5 imponerer enormt når det gjelder holdbarhet. 

  • Liker 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Carpro Dlux på mine felger på banebilen, å den går med slissede skiver med pagid racingklosser. Denne holder helt fint en sesong (og litt til) Lett og legge og billig i innkjøp. I tillegg så kan den også brukes på plast.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
gullfisken

bump for meg selv, holy sheit det ble najs med carpro dlux, tok 2 lag, var sammen med kompis som er enda mer ivrig enn meg på slikt, vi brukte 5 timer hver, totalt 10 timer, ting, tar tid. 

resultatet ble konge, og etter 3 dager på bane er jeg happy, 10x lettere å rengjøre 

 

 

2020-07-01 17.07.47.jpg

2020-07-01 17.24.44.jpg

2020-05-26 14.29.39.jpg

2020-05-26 16.51.35.jpg

2020-05-26 18.42.10.jpg

2020-05-26 19.15.00.jpg

2020-05-26 19.42.56.jpg

2020-05-26 22.58.11.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gullfisken

Det har faktisk sluppet så lett at prewashen i form av carpro reset, turtle sin rosa tyggegummi greie, eller autofoam har tatt det meste, men tok en runde felgplitz i dag for å prøve, lekende lett, selv uten kontaktvask da. Gummien som sitter helt HINSIDES på de andre banefelgene mine, om det ikke har gått av med skumkanon/spyling, så går det av med votten min (dedikert felgvått) 

Det gjør rett og slett at man slipper dunke på med felgrens. 

Kjører DS3.12 forran & bak, for de som kjenner de, deilig rosa støv.... men daymn det funker. 

 

Kommer til å ta på alt av felger fremover, også bruksbil. 

Endret av gullfisken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...