Gå til innhold

EndreMs BMW E39 523i


EndreM

Recommended Posts

Bilen ble kjøpt i februar som en bil nr to til Mini'en.

Jeg kjørte da rundt i en E30 316iA som var fryktelig treg, men som oste kvalitet. Derfor ble det BMW igjen.

Bilen var relativt lite utstyrt, men hadde det mest nødvendige. Skinnseter, klima og rekkesekser. I tillegg var det rustfri.

Mods av meg:

Stereo:

Infinity høyttalere rund baut

Rockford kabler

Rockford 12" sub i slim kasse

DLS høyttalerkabler

Harman/Kardon forsterker.

Bling:

Originale Hella facelift frontlamper

Shadowline facelift baklamper

M-fangere foran og bak

Lakkert innvendige lister i bilens farge

18" M5 replika hjul (takk, RuneV)

BMW stoffmatter

LED pærer i dører, skiltlys og bagasjerommet

Nytt BMW emblem

Det som gjenstår er eksos, fikse felgene som er rimelig slitt, litt småskeiv, og den trenger sårt litt senk.

BMWE39523i001.jpg

BMWE39523i003.jpg

IMG_0014.jpg

IMG_0262.jpg

IMG_0015.jpg

IMG_0275.jpg

Endret av EndreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kvalitetsbil nr 2 ;) Begynte å leste, gledet meg til å se bilder. Men til min store skuffelse var det ingen BILDER?! hehe få slengt ut noen bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres (og ser) bra ut! =)

Har du noen formening om hvor dype høyttalere man kan montere i dørene foran?

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres (og ser) bra ut! =)

Har du noen formening om hvor dype høyttalere man kan montere i dørene foran?

Takk!

Nei, det er jeg ikke sikker på, men jeg så at det var noen som solgte dørtrekk med større plass til høyttalere på finn.no for en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, okei. Har du modellnavn på høyttalerene dine? Da kan jeg kanskje finne ut dybden på de, for å sjekke opp mot Pioneer-settet som jeg vurderer til min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

det er 5,25" som går både i dørene og hattehylla.

maks monteringdybde i dørene er 60mm. men er noen mm å gå på om man varmer bunnen og presser den ut litt.

hjalp en kompis og montere den blaupunkt plugg an play forsterkeren, bygde subb som står i skiluke hullet og monterte polk audio høytalere. det ble veldig bra. det beste man kan få uten å ødelegge dashbordet med en uoriginal spiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

30muwqt.jpg

*sukk* Skulle ikke ha solgt :(

Aldri vært borti så glatt lakk, og så enorm beading etter Swissvax Concorso.

Var pen den bimmern der ja. men du har jo Concorso`n da................ :P

Endret av steinbra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike for en pen bil.Hva blir det nå da?

Jeg savnet å kjøre E30 hele tiden da jeg hadde denne, så det ble først en 318iS turbo, og så da den gikk i stykker, byttet jeg den i en vanlig 318iS..

..som nå har gått i stykker. Per i dag, kjører jeg rundt med en Golf IV 1.6 automat. :huh:

30muwqt.jpg

*sukk* Skulle ikke ha solgt :(

Aldri vært borti så glatt lakk, og så enorm beading etter Swissvax Concorso.

Var pen den bimmern der ja. men du har jo Concorso`n da................ :P

Concorso'en er fantastisk ja!

Kan anbefale Eisenmann eksos på det varmeste, hadde det på min 520i.

Pen og blank bil :)

Takk skal du ha, men denne bilen er solgt :) Blir muligens Eisenmann på E30'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha grom BMW så må det vel bli denne ;)

Haha, ja. Nå skal det sies at jeg gjennom noen polske venner har sourcet frem noen motorer i Polen som jeg har lagt igjen noen bud på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går jo litt i det å ha en lovlig bil også. Er ikke noe problem å skaffe seg en "billig" ombygd M3/M5, men er ikke like greit å skaffe seg en lovlig og billig versjon.

Staten fant jo plutselig ut at man ikke kunne skrive ned antall sitteplasser i bilen, så da ble det med en gang vanskeligere å bygge om de rimelige bilene. Er jo ikke forskjell karrosserimessig på en E36 316 og en M3 (bortsett fra forsterkningene i understellet), men det bryr ikke staten seg mye om :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint mulig å få registrert E30 med E36 M3 motor, så lenge det er skikkelig gjort.

Det har vel vært 2 det siste året som har fått det til, så vidt jeg vet? Sier ikke at det er enkelt, men det er ikke umulig :)

Når de har fått godkjent en E36 compakt med V12, vitner det om at mye er mulig. Selv om det er en stund siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...