Gå til innhold

Anbefaling av ny høytrykksspyler


Polestar_01

Recommended Posts

Skal handle meg en ny høytrykksspyler, og trenger deres hjelp :) den skal brukes til hovedsaklig bil, men også litt rundt på huset, osv... 

Tenker maks 5000kr... 

 

sjekka ut Ava, men ser den får endel dårlige tilbakemeldinger på løse deler og laber kvalitet, er dette noe dere har opplevd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Jeg vil ikke komme med en spesifikk spyler å anbefale. Men at du tenker å legge over 3000kr for en spyler gjør at du ender opp med en spyler av god kvalitet nesten uansett!

Stålarmert slange er obligatorisk for mitt bruk.

Tilgang på verksted/reservedeler er lurt. Finnes det originalt ekstrautstyr til spyleren er det et pluss.

Vannmengde rundt 450L/min og oppover (det har de fleste spylere til den prisen).

Følg litt med på hvor mye strøm den krever, noen spylere krever 16 ampere og hvis du ikke har det der du tenker på å vaske bil kan det bli slitsomt med skjøteledning fra kjøkkenvinduet hver gang du skal bruke spyleren 🤣

En god spyler er tung, plastdeler er lette.

Det er ikke akkurat sesong for høytrykk nå, mange lokale butikker prøver å få ut de spylerne som er igjen til en redusert pris.

  • Liker 2

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, einarhelge skrev:

Jeg vil ikke komme med en spesifikk spyler å anbefale. Men at du tenker å legge over 3000kr for en spyler gjør at du ender opp med en spyler av god kvalitet nesten uansett!

Stålarmert slange er obligatorisk for mitt bruk.

Tilgang på verksted/reservedeler er lurt. Finnes det originalt ekstrautstyr til spyleren er det et pluss.

Vannmengde rundt 450L/min og oppover (det har de fleste spylere til den prisen).

Følg litt med på hvor mye strøm den krever, noen spylere krever 16 ampere og hvis du ikke har det der du tenker på å vaske bil kan det bli slitsomt med skjøteledning fra kjøkkenvinduet hver gang du skal bruke spyleren 🤣

En god spyler er tung, plastdeler er lette.

Det er ikke akkurat sesong for høytrykk nå, mange lokale butikker prøver å få ut de spylerne som er igjen til en redusert pris.
 

Takk for svar :) fant AVA p60 master+ på komplett til 2799 inkl frakt. så føler det var et greit kjøp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Ava p80 selv. Mye plastic fantastic og skranglete, men selve spyleren er god føler jeg. Kärcher-utstyr passer til denne, da de benytter samme hurtigkobling.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte meg en Kärcher K5 til 5500 kroner for noen år tilbake, den varte ikke lenge, plastrøret fra pumpa sprakk og den hadde en håpløs dårlig slange som kveilet seg og bare var i veien. Nå har jeg en Nilfisk C 110.7-5. Den er kompakt og tar derfor veldig liten plass og har akkurat passe trykk, 110 bar. Holder masse til bilvask og f.eks. rengjøring av terrasse og hagemøbler.

 

Det er en grunn til at bønder rundt i landet sverger til Nilfisk, de må ha utstyr som tåler å bli brukt og er driftsikker. Lykke til med kjøpet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01
28.11.2019 - 22.48, Klykken skrev:

Har Ava p80 selv. Mye plastic fantastic og skranglete, men selve spyleren er god føler jeg. Kärcher-utstyr passer til denne, da de benytter samme hurtigkobling.

Takker for svar. ja kan være enig det, men synes det meste på markedet er litt skranglete, (plastmessig) med unntak av Kransle, men det er jo en helt annen prisklasse... Men noen kjekke løsninger på AVA synes jeg :) 

 

16 timer siden, Rossi skrev:

Kjøpte meg en Kärcher K5 til 5500 kroner for noen år tilbake, den varte ikke lenge, plastrøret fra pumpa sprakk og den hadde en håpløs dårlig slange som kveilet seg og bare var i veien. Nå har jeg en Nilfisk C 110.7-5. Den er kompakt og tar derfor veldig liten plass og har akkurat passe trykk, 110 bar. Holder masse til bilvask og f.eks. rengjøring av terrasse og hagemøbler.

 

Det er en grunn til at bønder rundt i landet sverger til Nilfisk, de må ha utstyr som tåler å bli brukt og er driftsikker. Lykke til med kjøpet. :)

Takk for svar :) Ja Nilfisk er vel ikke det verste? Har aldri prøvd dem men...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Har selv en stihl re 163 den må være 6-7 år nå. Blir brukt nesten hver dag året rundt. Byttet slange og plast rundt en dyse pga slitasje etter ekstremt mye bruk ellers så er den som ny. Den er i prinsippet ganske lik nilfisk. God og lang slange. Masse vann og mer enn nok trykk. Og så tåler den varmt vann inn på spyleren. Har en behov utover dette så er nok kranzle eller en stor dieselvasker tingen. Men personlig så har jeg aldri hatt et produkt som jeg har brukt så mye og hardt over så mange år før. Så kvaliteten står ikke tilbake for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01
55 minutter siden, olav framvik skrev:

Har selv en stihl re 163 den må være 6-7 år nå. Blir brukt nesten hver dag året rundt. Byttet slange og plast rundt en dyse pga slitasje etter ekstremt mye bruk ellers så er den som ny. Den er i prinsippet ganske lik nilfisk. God og lang slange. Masse vann og mer enn nok trykk. Og så tåler den varmt vann inn på spyleren. Har en behov utover dette så er nok kranzle eller en stor dieselvasker tingen. Men personlig så har jeg aldri hatt et produkt som jeg har brukt så mye og hardt over så mange år før. Så kvaliteten står ikke tilbake for noe.

Jeg kikka på sthil RE 163 pluss først! den sto til 4999 nå på tilbud, var så nær å kjøpe den! Men siden jeg fikk den andre til 2799, så meldte jeg meg ut... Tiden får vise om jeg har gjort rett eller galt :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i samme situasjon som deg i fjor. Hadde en Nifisk 130 men ville ha myk slange å mere power. Så jeg kjøpte en Ava P80 til 3500kr (varme rabatt og NAF rabatt hos Bilpleiekongen). Det nå at dem har den røde modellen P80X som har 12meter slange (vanlig P80 har 10meter) på tilbud nå P80X

Er tilbud på vanlig P80 også ser jeg. Jeg er meget fornøyd med Ava spyller'n.

 

Ps. Ser nå at du har bestilt Ava P60 :P.

Regner med du blir fornøyd med den også 👍

Endret av DieselDyret
Leste list fort igjennom tråden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, DieselDyret skrev:

Var i samme situasjon som deg i fjor. Hadde en Nifisk 130 men ville ha myk slange å mere power. Så jeg kjøpte en Ava P80 til 3500kr (varme rabatt og NAF rabatt hos Bilpleiekongen). Det nå at dem har den røde modellen P80X som har 12meter slange (vanlig P80 har 10meter) på tilbud nå P80X

Er tilbud på vanlig P80 også ser jeg. Jeg er meget fornøyd med Ava spyller'n.

 

Ps. Ser nå at du har bestilt Ava P60 :P.

Regner med du blir fornøyd med den også 👍

Takk for svar :) kan ikke annet enn si meg fornøyd foreløbig :) Men kun brukt 3 ganger siden jeg kjøpte den da, so time will tell :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...