Gå til innhold

Gtec Crystal Serum Ultra på sort omlakkert Corvette ZR1


hdloop

Recommended Posts

Hei dere

Har støtt på en virkelig utfordring. 

Kan ta med at jeg er Aurtorisert av Gtec for å få bruke proff produktene deres og har egen virksomhet og skal være såkalt fagmann :-)

Så til utfordringen: Har polert opp en Corvette ZR1 1991 mod som er omlakkert og hvor det meste av bilen var vannslipt fra før og polert opp, men full av riper - både store og smål

Jeg korrigerte det som var av riper. Merket at lakken var svært mye - ikke vært borti mykere. Brukte for første eller andre gang Rupes Hvit/hvit og det ble 100%  strøkent. Bilen ble avfettet/whipe down og fikk stå til over natten. . Dagen etter la jeg la jeg et strøk  Gtec Ultra som fikk tørke et par timer og toppet med EXO v4. Eier kom innom og tok en titt og vi var begge svært tilfreds - bilen var strøken når han kjørt avgårde - har 2 stk Scangrip Nova 10K og masse lysstoffrør. Vi kunne ikke se  en ripe i bilen. Når jeg kommer ned til eier dagen etter er bilen full av microriper - dybde glans og alt er som det skal, men man ser tydlig microripene som må ha kommet med påføring og avtøring av lakkforsegligen. Bilen er i kevlar så jeg har ingen referanse å forholde meg til.

Gjorde en test på ene bakvingen - med våtslip (eneste som fjerne ultra) gikk over noen ganger og polerte opp for å se, fremdeles microriper - samme prosess gikk over med våtslip 1500-3000 polerte opp fremdeles microriper som syntes svært godt på sort bil i rett lys. Ved siste forsøk gikk jeg gjennom lakken med våtslip - jeg visste jeg tok en sjans, men håpet i mitt stille sinn at denne hadde godt med lakk. Bare man drar fingeren pent over lakken blir det riper. 

Og der står vi nå. Jeg skal rydde opp, men er litt usikker på om jeg tørr våtslipe særlig mer på bilen, noe eier er også skeptisk til. 

Har polert 100 vis av biler - aldrig går gjennom og aldri opplevd så myk lakk.

Har noen av dere litt erfarende  her inne vært i samme situasjon - eller liknende? Evt har noen gode råd til meg/ eier som tar dette svært sinding. Bilen skal ikke brukes før til våren. 

Så vi har godt tid til å få ryddet opp i dette. Jeg har selvsagt tabbeforsikring via virksomheten min. Hvis vi skulle ende der. 

Holder til i Fredrikstad - hvis noen med erfaring rundt akkurat dette skulle være villig til å bidra - hjelpe på noe vis.

For orden skyld - alt er dokumentert via bilder under hele prosessen - ca 150 bilder.

Tar med at jeg brukte den lille runde som følger med - gjør alltid det på Ultra da jeg føler jeg har mer kontroll. Ultra ble tørket av med Gtec sine røde kluter som er laget til formålet.

 

 

Mvh

Stig Ove Syversen

41277888

 

 

E5BA4333-BF16-41E3-A52F-80DCA46D07D5_1_105_c.jpg

5F95A42D-95EA-40CE-9E8C-63A8BFFE5C45_1_105_c.jpg

F9CC89A9-FB2D-45CE-B5F7-520550BD316C_1_105_c.jpg

Endret av hdloop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det er kjipt å si det men du har coatet en lakk som "ikke kan coates". Den er uber sensitiv og for å få fikset dette må coating slipes bort [emoji53]

 

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for svar.

Det snodige er at når eier og jeg inspiserte bilen etter endt behandling var denn 100% strøkenl - det var først neste dag alle microripene dukket opp.

VI har nærbilder fra sola rett på bilen hvor den er 100% strøken. 

Men er helt enig med deg at coating - hverfall så seig som Ultra burde ikke blitt brukt - og ultra er greit hard å få av igjen, det vet alle som har prøvd.

Uansett takk for tilbakemeldingen Mr. Blankbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Hei og tusen takk for svar.
Det snodige er at når eier og jeg inspiserte bilen etter endt behandling var denn 100% strøkenl - det var først neste dag alle microripene dukket opp.
VI har nærbilder fra sola rett på bilen hvor den er 100% strøken. 
Men er helt enig med deg at coating - hverfall så seig som Ultra burde ikke blitt brukt - og ultra er greit hard å få av igjen, det vet alle som har prøvd.
Uansett takk for tilbakemeldingen Mr. Blankbil.
Grunnen til at den så smashing ut er at alle coatinger har en viss prosent krymp. Derfor vil den kunne se helt perfekt ut. Så gasser den en god del og krymper over natta, og da er det krise dagen etter [emoji53] utrolig kjipt å oppleve men dog greit å ha i erfaringsboka

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen for grundig svar.

Planen og tanken var at med å være så varsom som jeg var når jeg la den og wipet off var for at kunden skulle få en mye

kraftigere lakk enn han hadde - iom at Ultra er så hard som den er.  Men var ikke klar over at den trakk seg sammen og

at dette skulle skape slike mikroriper. 

Har lagt Ultra på sikkert 10 sorte Tesla 3ere - myk lakk det også, men de har blitt dønn strøkene. Merkelig...

Kanskje det kan ha noe med at bilen er Poliester - ikke kevlar som jeg skrev - 1991 var vel før kevlarens tid :-)

Igjen - tusen takk for grundig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...