hdloop 2 Skrevet 28 Oktober, 2019 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2019 (endret) Hei dere Har støtt på en virkelig utfordring. Kan ta med at jeg er Aurtorisert av Gtec for å få bruke proff produktene deres og har egen virksomhet og skal være såkalt fagmann :-) Så til utfordringen: Har polert opp en Corvette ZR1 1991 mod som er omlakkert og hvor det meste av bilen var vannslipt fra før og polert opp, men full av riper - både store og smål Jeg korrigerte det som var av riper. Merket at lakken var svært mye - ikke vært borti mykere. Brukte for første eller andre gang Rupes Hvit/hvit og det ble 100% strøkent. Bilen ble avfettet/whipe down og fikk stå til over natten. . Dagen etter la jeg la jeg et strøk Gtec Ultra som fikk tørke et par timer og toppet med EXO v4. Eier kom innom og tok en titt og vi var begge svært tilfreds - bilen var strøken når han kjørt avgårde - har 2 stk Scangrip Nova 10K og masse lysstoffrør. Vi kunne ikke se en ripe i bilen. Når jeg kommer ned til eier dagen etter er bilen full av microriper - dybde glans og alt er som det skal, men man ser tydlig microripene som må ha kommet med påføring og avtøring av lakkforsegligen. Bilen er i kevlar så jeg har ingen referanse å forholde meg til. Gjorde en test på ene bakvingen - med våtslip (eneste som fjerne ultra) gikk over noen ganger og polerte opp for å se, fremdeles microriper - samme prosess gikk over med våtslip 1500-3000 polerte opp fremdeles microriper som syntes svært godt på sort bil i rett lys. Ved siste forsøk gikk jeg gjennom lakken med våtslip - jeg visste jeg tok en sjans, men håpet i mitt stille sinn at denne hadde godt med lakk. Bare man drar fingeren pent over lakken blir det riper. Og der står vi nå. Jeg skal rydde opp, men er litt usikker på om jeg tørr våtslipe særlig mer på bilen, noe eier er også skeptisk til. Har polert 100 vis av biler - aldrig går gjennom og aldri opplevd så myk lakk. Har noen av dere litt erfarende her inne vært i samme situasjon - eller liknende? Evt har noen gode råd til meg/ eier som tar dette svært sinding. Bilen skal ikke brukes før til våren. Så vi har godt tid til å få ryddet opp i dette. Jeg har selvsagt tabbeforsikring via virksomheten min. Hvis vi skulle ende der. Holder til i Fredrikstad - hvis noen med erfaring rundt akkurat dette skulle være villig til å bidra - hjelpe på noe vis. For orden skyld - alt er dokumentert via bilder under hele prosessen - ca 150 bilder. Tar med at jeg brukte den lille runde som følger med - gjør alltid det på Ultra da jeg føler jeg har mer kontroll. Ultra ble tørket av med Gtec sine røde kluter som er laget til formålet. Mvh Stig Ove Syversen 41277888 Endret 28 Oktober, 2019 av hdloop Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 28 Oktober, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2019 Det er kjipt å si det men du har coatet en lakk som "ikke kan coates". Den er uber sensitiv og for å få fikset dette må coating slipes bort [emoji53] Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdloop 2 Skrevet 28 Oktober, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2019 Hei og tusen takk for svar. Det snodige er at når eier og jeg inspiserte bilen etter endt behandling var denn 100% strøkenl - det var først neste dag alle microripene dukket opp. VI har nærbilder fra sola rett på bilen hvor den er 100% strøken. Men er helt enig med deg at coating - hverfall så seig som Ultra burde ikke blitt brukt - og ultra er greit hard å få av igjen, det vet alle som har prøvd. Uansett takk for tilbakemeldingen Mr. Blankbil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 28 Oktober, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2019 Hei og tusen takk for svar. Det snodige er at når eier og jeg inspiserte bilen etter endt behandling var denn 100% strøkenl - det var først neste dag alle microripene dukket opp. VI har nærbilder fra sola rett på bilen hvor den er 100% strøken. Men er helt enig med deg at coating - hverfall så seig som Ultra burde ikke blitt brukt - og ultra er greit hard å få av igjen, det vet alle som har prøvd. Uansett takk for tilbakemeldingen Mr. Blankbil.Grunnen til at den så smashing ut er at alle coatinger har en viss prosent krymp. Derfor vil den kunne se helt perfekt ut. Så gasser den en god del og krymper over natta, og da er det krise dagen etter [emoji53] utrolig kjipt å oppleve men dog greit å ha i erfaringsboka Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdloop 2 Skrevet 28 Oktober, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2019 Tusen takk igjen for grundig svar. Planen og tanken var at med å være så varsom som jeg var når jeg la den og wipet off var for at kunden skulle få en mye kraftigere lakk enn han hadde - iom at Ultra er så hard som den er. Men var ikke klar over at den trakk seg sammen og at dette skulle skape slike mikroriper. Har lagt Ultra på sikkert 10 sorte Tesla 3ere - myk lakk det også, men de har blitt dønn strøkene. Merkelig... Kanskje det kan ha noe med at bilen er Poliester - ikke kevlar som jeg skrev - 1991 var vel før kevlarens tid :-) Igjen - tusen takk for grundig svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.