Gå til innhold

Noen produkter for den late?

Recommended Posts

Marius Engel

Hei.

Det er lenge siden jeg har vert innom forumet, og lenge siden jeg mistet interessen for bilpleie, jeg har prioritert andre ting de siste årene.

Men jeg har fortsatt lyst å ha biler som ser ok ut, det viktigste for meg er egentlig å holde de i god stand og unngå rust. Hyppige kjappe berøringsfrie vasker denne vinteren er målet, og noen svampvasker inimellom. Jeg er derfor ute etter noen «produkter for den late» :) Det er sikkert kommet mye nytt de siste årene, som jeg ikke har hørt om.

1. Hvilke såpe er den aller beste å bruke i skumkanonen for en berøringsfri vask, og som legger igjen minst mulig vannmerker?

2. Hvilke såpe er den beste å bruke i bøtten, for å få voksen til å vare lengst mulig? Gjerne en såpe med voks, som frisker opp beskyttelsen.

3. Hva er den beste sprayvoksen man kan bruke? Jeg har brukt Scholl neo til dette, som også er ett universalprodukt, men jeg er tom så jeg kjøper gjerne noe som er enda mer holdbart når det brukes som «wetcoat».

Voks, felgrens og poleringsmiddel har jeg nok av, så det er i hovedsak disse 3 produktene jeg er ute etter.

Takker for alle tips :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 months later...
9.10.2019 - 20.58, Marius Engel skrev:

Hei.

Det er lenge siden jeg har vert innom forumet, og lenge siden jeg mistet interessen for bilpleie, jeg har prioritert andre ting de siste årene.

Men jeg har fortsatt lyst å ha biler som ser ok ut, det viktigste for meg er egentlig å holde de i god stand og unngå rust. Hyppige kjappe berøringsfrie vasker denne vinteren er målet, og noen svampvasker inimellom. Jeg er derfor ute etter noen «produkter for den late» :) Det er sikkert kommet mye nytt de siste årene, som jeg ikke har hørt om.

1. Hvilke såpe er den aller beste å bruke i skumkanonen for en berøringsfri vask, og som legger igjen minst mulig vannmerker?

2. Hvilke såpe er den beste å bruke i bøtten, for å få voksen til å vare lengst mulig? Gjerne en såpe med voks, som frisker opp beskyttelsen.

3. Hva er den beste sprayvoksen man kan bruke? Jeg har brukt Scholl neo til dette, som også er ett universalprodukt, men jeg er tom så jeg kjøper gjerne noe som er enda mer holdbart når det brukes som «wetcoat».

Voks, felgrens og poleringsmiddel har jeg nok av, så det er i hovedsak disse 3 produktene jeg er ute etter.

Takker for alle tips :) 

Vi er i samme båt skjønner jeg, og jeg synes kanskje at aktiviteten på forumet har falt litt også?
Jeg kan prøve å svare på spørsmålene dine.

1. Jeg liker Nerta Active diamond i skumkanonen sammen med ei litta kork med Surfex HD.

2. Bruker nesten ikke såpe lenger, men skal prøve Britemax pure max tenkte jeg. Min Onkel viste meg noe genialt her i våres. Han vasker bare bilen med vann tilsatt litt Gyeon Wet coat. Grunnlaget er så bra at det holder med skumkanon som forvask og dette som berøring. Man opprettholder da også vannskrekken veldig!

3. Svarte vel på dette i punkt 2. Gyeon Wet coat synes jeg fungerer veldig bra. Det kan jo dog hende at det har kommet bedre produkter i dag?

Endret av Alfaduden

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus S. Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 6V Iniezione
1992 Alfa Romeo 75 TS Limited Edition

2007 Mercedes Benz E 220 CDI T

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...