Gå til innhold

Bilt-Hamber Auto-wash


ford-rs

Recommended Posts

Har blandet den 1:15 og da tar den fortsatt en del møkk, bruker den som pre-wash før vask.

Ikke noe spesielt god på asfalt, olje o.l med det blandings forholdet, men det har man jo prikkbort til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blandet den 1:15 og da tar den fortsatt en del møkk, bruker den som pre-wash før vask.

Ikke noe spesielt god på asfalt, olje o.l med det blandings forholdet, men det har man jo prikkbort til.

tenker du på foam no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker du på foam no?

Neida, dette er jo en vannbasert avfetting som da blir ganske mild og snill mot voksen med nevnte blandingsforhold.

Sprøyter den på og spyler med HT før vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Neida, dette er jo en vannbasert avfetting som da blir ganske mild og snill mot voksen med nevnte blandingsforhold.

Sprøyter den på og spyler med HT før vask.

Nei nå surra du nok litt her. Auto-wash er IKKE en avfetting. Bilt-Hamber SURFEX er avfetting. Bilt-Hamber AUTO FOAM er en pre-wash foam og Bilt-Hamber AUTO-WASH er bilshampo. Du må ikke drive med vranglære her ;) Bruker du Auto-wash som kun kommer i 300ml bokser som prewash og blander 1-15 blir det jaggu dyrt for deg. Gå å les på kanna di du, der står det nok surfex ^_^

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå surra du nok litt her. Auto-wash er IKKE en avfetting. Bilt-Hamber SURFEX er avfetting. Bilt-Hamber AUTO FOAM er en pre-wash foam og Bilt-Hamber AUTO-WASH er bilshampo. Du må ikke drive med vranglære her ;) Bruker du Auto-wash som kun kommer i 300ml bokser som prewash og blander 1-15 blir det jaggu dyrt for deg. Gå å les på kanna di du, der står det nok surfex ^_^

Surra ikke bare litt......det stod faktisk Surfex HD :rolleyes:

Til trådstarter: Nei, har ikke prøvd denne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er å bruke Surfex som dekkvask (ala Amazing roll off) bland den 1:3 og se dritten renne ut av dekkene, trenger så og si ikke børste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Leste litt på DW igår kveld om blandingsforhold til surfex HD.

Der var det endel som blandet den 1:10 til dekk og hjulbuer og 1:20 i dørkarmer og lignende?

Skal forhåpentligvis få testet denne til helgen, og satser på å blande en 1:20 og en 1:10 til forskjellig bruk.

Så tenker jeg starter med det og så blander jeg det sterkere dersom jeg føler for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å prøve deg frem litt med blandingsforhold..DW er nok det beste stedet for å finne info om Bilthamber produktene i bruk, se gjerne gjennom jobbene til Gleammachine, han bruker mye Bilthamber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en trykksprøyte stående med surfex 1/15 blanding, og en mindre sprayflaske med 1/2 blanding for litt mere ekstreme saker. Jeg synes surfex har litt bredere bruksområde enn de fleste andre typer avfetting ettersom det oppfører seg mer som en såpe. Den skummer endel hvis man f-eks bruker børste. Jeg bruker det som generell avfetting av lakken, vask i hjulbuer, dekkvask, motorvask, mattevask osv osv. Funker også bra som felgrens synes jeg. Sprayer på, venter noen sekunder, skrubber lett med en børste og spyler av. Veldig allsidig og veldig billig i bruk.

Jeg har ikke prøvd Auto-wash ettersom jeg ikke har lest noe særlige positive omtaler om det. Etter det jeg har lest så rengjør den godt, men skummer dårlig og det føles visstnok som å vaske med rent vann.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Jeg prøvde Bilt-Hamber auto foam i foam lancen idag, brukte ca 2-3 cm opp i blandingsflaska før jeg toppet med vann. Må inrømme ay jeg hadde litt forhåpninger til dette skummet i og med at det er lagd for foam lance. Fikk veldig dårlig skum, tyntflytende og sklei fort av bilen. Prøvde en gang til med litt til i flaska men like dårlig :( Og det luktet helt forj@£$ig!!!!!!! Men fikk følelsen av at det var sterke saker som gjorde vei i vellinga i forhold til vaskeeffekt. Men både Megs NXT og Sonax glansshampoo skummer utrolig mye mer, med disse blir det jo barberskumtykt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster
Høres rart ut...har selv ikke noe problemer med Auto Foam..hva slags skumlanse har du?

For Karcher fra CYC. Funker gull ellers, så det må være noe jeg har gjort feil..... Mye skal en ha oppi da? Hadde 2-3 cm første gang og kanskje 4 cm annen gang. 1 liters blandeflaske. Men det værste var lukta, sitter i nesa ennå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster
Du må kjøre på med 100 ml ca og 400 ml vann i lansen.

Sjekk ut denne: Autofoam

Tusen takk :) Skal øke mengden litt, men det ser ikke ut som at skummet på bildene var veldig mye tykkere enn det jeg fikk. Kan være det skal være sånn. Er bare at jeg er vant til barberskum når jeg bruker Sonax eller NXT :P Men altså, det virker som om BH rengjør mye bedre uten og ha fysisk kontakt med lakken :) Sterke saker lukter det som B)

BTW! Takk for rask og god service ved bestillingen :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...