Gå til innhold

Behandling før coating på ny bil

Recommended Posts

Jeg vil gjerne ha råd fra de høye herrer her på DCN ang behandling før coating på ny bil.

Er det behov for lakkrens for coating selv om bilen er ny eller er en vask tilstrekkelig? 

Hva er de høye herrers mening om dette?

Bilpleie ansvarlig merkeforhandler Mitsubishi og Hyundai

CarPro Certified Professional Detailer

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Svaret er ja. For det første er det gjerne noe småriper og ordne opp i her og der, samt at lakken er sjeldent ren når den blir levert ut. 

I tillegg kan det også ligge en form for hurtigvoks på lakken. noe som ikke er gunstig om du skal legge en coating oppå. Siden du skal legge coating på bilen vil det mest sannsynlig holde og enten bruke en "finish/superfin" polish eller en "primer" for coating. For at resulatet skal bli best mulig og i tillegg holdbart vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre forarbeidet. Dette er tross alt en beskyttelse som gjerne holder 18+ mnd (ettersom hvilken coating det er snakk om). 

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4.10.2019 - 15.02, Conlogo / Terje skrev:

Svaret er ja. For det første er det gjerne noe småriper og ordne opp i her og der, samt at lakken er sjeldent ren når den blir levert ut. 

I tillegg kan det også ligge en form for hurtigvoks på lakken. noe som ikke er gunstig om du skal legge en coating oppå. Siden du skal legge coating på bilen vil det mest sannsynlig holde og enten bruke en "finish/superfin" polish eller en "primer" for coating. For at resulatet skal bli best mulig og i tillegg holdbart vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre forarbeidet. Dette er tross alt en beskyttelse som gjerne holder 18+ mnd (ettersom hvilken coating det er snakk om). 

Det var det svaret jeg hadde forventet :) Saken her ligger i selgere som ønsker hurtigere levering fra klargjøring å da gjerne ved å ikke lakkrense bil før coating.

Blir som å spytte i motvind.. klysa kommer tilbake til deg uansett :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

Om selgerne ønsker hurtigere arbeid så er jo det enkleste å vaske bilen skikkelig ned. Droppe polering om bilen er "fin" nok og bare kjøre på en maskinforsegling som holder noen måneder.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4.10.2019 - 14.17, Woopzy skrev:

Jeg vil gjerne ha råd fra de høye herrer her på DCN ang behandling før coating på ny bil.

Er det behov for lakkrens for coating selv om bilen er ny eller er en vask tilstrekkelig? 

Hva er de høye herrers mening om dette?

Jeg er ikke så veldig høy, men jeg har sett i praksis at det ikke fungerer på nye Outlandere :)

Jobbet for en som likte og droppe poleringen før coating, vi tok nybilklargjøringen og de fleste nye Outlandere var faktisk veldig fine i lakken. Jeg så på demobilene at coatingen failet fort, spesielt synlig på panseret som ikke har plast helt i ytterkantene var det null beading etter kort tid selv med silikonfjerner wipedown.

En kjapp runde finpolish før wipedown så er du good to go 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Belle skrev:

Jeg er ikke så veldig høy, men jeg har sett i praksis at det ikke fungerer på nye Outlandere :)

Jobbet for en som likte og droppe poleringen før coating, vi tok nybilklargjøringen og de fleste nye Outlandere var faktisk veldig fine i lakken. Jeg så på demobilene at coatingen failet fort, spesielt synlig på panseret som ikke har plast helt i ytterkantene var det null beading etter kort tid selv med silikonfjerner wipedown.

En kjapp runde finpolish før wipedown så er du good to go 

Haha.. Det var vel ikke direkte "høyden" jeg siktet til :)

At selgere gjerne ønsker "snarveien" gjennomført er vel ikke noe nytt fenomen, personlig så mener jeg en kjapp runde finpolish er minste krav før coating uansett hvilken bil det er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...