fredsjo 4 Skrevet 15 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 15 September, 2019 Overtar en sort Tesla model X om et par dager. Denne er Ditec-behandlet. Jeg har relativt grei kunnskap om bilpleie, men hva skiller Ditec fra feks en bil som er lakkforseglet med Jetseal? Ellers; er det noen med Tesla som har noen heads up hva gjelder ytre vedlikehold? Noe å være ekstra obs på? Tynn lakk, hard lakk osv osv. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klykken 112 Skrevet 16 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2019 Jetseal har normalt sett ikke noe særlig holdbarhet, så av det og ditec, hvis forarbeidet er bra, behold ditec. X og S er ikke noe dårligere enn vanlige biler med tanke på lakk. Sort er som sort pleier å være, altså lite tilgivende og blir fort stripete, i alle fall med dårlige vaskerutiner. Forvent ellers vanlig stell av bil, som regelmessig vask og evt polering når det passer seg. Siter *201x Tesla Model 3 i reservasjon *2015 Tesla Model S85D *2016 Mazda CX-3 150hk 4x4 *2014 BMW i3 *2021 Tesla Model Y LR Helelektrisk bilpark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredsjo 4 Skrevet 16 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 September, 2019 (endret) Ok. Hvordan er det å legge feks en voks oppå ditec? edit: fant dette: https://bilpleiekongen.no/lakkrens-ditec-behandlet-bil/ Det anbefales ikke å bruke hardvokser på Ditec behandlet bil, og alle typer polish og compounds skal unngås. Endret 16 September, 2019 av fredsjo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klykken 112 Skrevet 16 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2019 Jepp. Ditec er en forsegling som alt annet, ikke noe magisk eller andre spreke effekter. Vil du ha noe annet bør du (maskin)polere for best mulig heft for det nye produktet du velger. Er ditecbehandlingen utført for lenge siden kan det være dags for en ny shine uansett, dog. Men styr unna jetseal som beskyttelse. Og også som første lag før et topplag. Det fungerer heller dårlig. 1 Siter *201x Tesla Model 3 i reservasjon *2015 Tesla Model S85D *2016 Mazda CX-3 150hk 4x4 *2014 BMW i3 *2021 Tesla Model Y LR Helelektrisk bilpark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav framvik 247 Skrevet 16 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2019 Mye feil på Tesla. Så sjekk nøye når du får bilen. Se etter lakksig, rust i dører. Sprekker i skinnseter. Lakkfeil av forskjellige slag. Greit å få bilen sjekket slik at garantien kan fikse det som er feil fra fabrikken. Utover det så gratulerer med bil. Det er greie biler. De sliter bare litt med voksesmerter. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SverreP 16 Skrevet 16 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2019 Mye feil på Tesla. Så sjekk nøye når du får bilen. Se etter lakksig, rust i dører. Sprekker i skinnseter. Lakkfeil av forskjellige slag. Greit å få bilen sjekket slik at garantien kan fikse det som er feil fra fabrikken. Utover det så gratulerer med bil. Det er greie biler. De sliter bare litt med voksesmerter. De største problemene med lakk, interiør og finish har vel vært på Model 3, ikke på X som trådstarter har. Men noe snusk har det vel vært på svært mange biler av alle typer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 17 September, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 17 September, 2019 Model X har vært plaget mye den også. Chrom, lakk, skjeve paneler. Glasstak som ikke flukter med bakdører osv osv Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav framvik 247 Skrevet 17 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 17 September, 2019 Tesla som firma sliter med kvalitet på alle modeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredsjo 4 Skrevet 17 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 September, 2019 Tror de fleste som kjøper Tesla er inneforstått med at det veldig gjerne kan komme noen hickups. Mår det er sagt har jeg og vært veldig uheldig med en Audi for noen år tilbake. Men Tesla er svært langt opp på feil-statistikken nå ja. Men fordelene med Tesla veier opp så det holder for meg. -Enorm plass -Svært trygg bil -Kraftig motor -Teknologisk helt i fremste rekke. Kult for noen som er litt over snittet interessert i data og duppedingser. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Conlogo / Terje 129 Skrevet 17 September, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 17 September, 2019 Om du syns bilen ser fin ut i lakken og at beskyttelsen gjør jobben sin, så kan du vel like gjerne vente. Correct me if im wrong, men ditec skal vel behandles hos en sertifisert aktør en gang i året? Kan være greit og sjekke opp når det var gjort sist, hvor mye det koster - for deretter og se på hva du vil gjøre [emoji5] 1 Siter www.conlogo.no www.swissvax.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 17 September, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 17 September, 2019 Men er det ditec coating eller ditec lakkforsegling? Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredsjo 4 Skrevet 17 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 September, 2019 1 minutt siden, Blankbil / polishduden skrev: Men er det ditec coating eller ditec lakkforsegling? Aner ikke. Skal høre i morgen når jeg overtar bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredsjo 4 Skrevet 19 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 September, 2019 Det var Ceramic ultra Så da tar jeg sikte på å beholde det. Den ser unektelig ekstremt strøken ut. Akkurat som at man kan se et "glasslag" utpå lakken. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALFRED 194 Skrevet 19 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 19 September, 2019 41 minutter siden, fredsjo skrev: Det var Ceramic ultra Så da tar jeg sikte på å beholde det. Den ser unektelig ekstremt strøken ut. Akkurat som at man kan se et "glasslag" utpå lakken. Den skal vel være noe av det beste hos Ditec. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredsjo 4 Skrevet 19 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 September, 2019 Ja det er vel den beste. Ser han har betalt nærmere 10 lapper for dette.... Er jo en slik årlig "vask og vedlikehold". Hva er dette forno egentlig? Legger de på noe nytt? Eller vasker de den og bruker detailer spray etterpå..? For hvis det i praksis bare er en grei DCN-vask, så kan jeg fint gjøre det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 19 September, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 19 September, 2019 Det er dcn vask hvor de topper coating bare Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredsjo 4 Skrevet 19 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 September, 2019 Hva vil det si å toppe coatingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 19 September, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 19 September, 2019 Hva vil det si å toppe coatingen?De fleste coatinger har en TOP up for å freshe de opp litt. Det er som en quick detailer på steroider. Det er disse som gir de mest ekstreme vann egenskapene og den utrolig glatte følelsen. Eksempler er carpro reload, max protect silk coat, britemax remax, gyeon cure, gtechniq c2v3 osv 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredsjo 4 Skrevet 19 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 September, 2019 Noen som vet hva som anbefales å toppe ditec ceramic ultra med? Eller er det ett fett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niebelheim 70 Skrevet 19 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 19 September, 2019 Det er vel å foretrekke å bruke ditec sitt produkt, men dette er vel ikke tilgjengelig for hvermannsen, så jeg ville gått for et eller annet godt produkt. Britemax Remax f.eks ellers så er det jo masse gode produkter der ute. Jeg har ikke testet så veldig mange forskjellige, men liker Remax godt. Brukte den på min forrige motorsykkel som var coatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.