Gå til innhold

Riper i interiørplast


Black_Knight

Recommended Posts

Black_Knight

Hei,

Har fått noen riper på insiden av interørplasen på bilen. I den forbindelse er har jeg på et annet forum blitt anbefalt scratchX fra Meguiars.

Jeg har hvert og sett på flasken og av beskrivelsen er jeg litt skeptisk til produktet. videre ville ikke Meguiars anbefale produktet heller.

Håper jeg kan få noen gode anbefalninger til alternativ?

Nå kan det kansje være litt vanskelig og se ripene, men strekene som går ovenfra og ned er ikke riper det er en del av designet.

det virker for meg som om overflaten er lakkert.

DSCF6996.JPG

På forhånd takk for gode råd.

Endret av Black_Knight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis overflaten er lakkert så tror jeg ScratchX vil hjelpe litt. Fjerner kanskje ikke alle ripene, men toner ned kantene på de slik at de ikke syns godt. :)

Prøv på et lite område som ikke er godt synlig hvis du har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok ikke skade å forsøke med Scratch-X hvis overflaten ser ut som den er lakkert. Kan se ut fra bilde som om det dreier seg om en myk lakktype, og da vil nok Scratch-X hjelpe deg langt på vei. Men det er vanskelig å si ut fra bildet... hvor holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black_Knight
Det vil nok ikke skade å forsøke med Scratch-X hvis overflaten ser ut som den er lakkert. Kan se ut fra bilde som om det dreier seg om en myk lakktype, og da vil nok Scratch-X hjelpe deg langt på vei. Men det er vanskelig å si ut fra bildet... hvor holder du til?

Bor i oppegård.

Har prøvd med scratch-x nå får en flott og type nybil finnish. Men ripene er der fremdeles.

Kan prøve og legge ut nytt bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black_Knight

Må innrømme at jeg har hvert litt forsiktig og ikke jobbet lenge med det.

Brukte vel maks 3-4 dråper og jobbet det utover og tørket bort igjen.

Innholdet i flaske har noe som minner om voks m slipemiddel / samme konsistent som polish (sandaktig). Så var litt redd for at det skulle gjøre overflaten matt istedet for blank.

Endret av Black_Knight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black_Knight

ok takker og bukker. Det skal jeg prøve.

På flasken står det noe om å bruke et annet middel etterpå for ekstra beskyttelse.

En eller annen wax tror jeg det var. Anbefales det eller.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Alltid kjekt med beskyttelse etter en slik jobb. Regner med den som det sto på flasken var Meguiars DC step 3. Ellers kan du fint benytte en annen flytende/paste voks.

Edit: Vel og merke om den er lakkert... Ikke sikker hvordan det blir om det bare er plastikk...

Endret av gomega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...