Gå til innhold

Alexander's 2010 VW Polo Highline 1,4 DSG (SOLGT)


alexanderst

Recommended Posts

alexanderst

Alexander's 2010 VW Polo 1,4 DSG

 

Da har jeg gått til innkjøp av en mer fornuftig studentbil. Kom over en velholdt VW Polo 1,4 bensin med automatgir. Bilen har en liten søt liten bensinmotor på 86 hk, kombinert med 7-trinns DSG automatgirkasse. Tross sine forutsetninger, henger hun godt med i trafikkbildet og tar en hver utfordring på strak arm. Den oppleves faktisk ganske moro, og jeg har fått mye glede av den allerede. Bilen var kun kjørt 47 000 km ved overtakelse. I forbindelse med sist EU-godkjenning for 2k km siden, ble det påmontert nye bremseklosser- og skiver på begge akslingene. Det fulgte også med fire nye Continental vinterdekk påmontert lettmetallfelger. 

 

Generelt:

  • Norsksolgt hos Møller bil Romerike
  • 2 voksne eiere
  • Full servicehistorikk
  • Km.stand: 47 000
  • Sylindervolum: 1,4 L
  • Motorkraft: 86 hk

 

Ekstrautstyr:

  • Highline
  • Elektriske vinduer foran og bak
  • Antiskrens og antispinn
  • Cruise control
  • Ryggesensorer
  • Tåkelys foran
  • DSG automatgir
  • Kjørecomputer
  • Alarm
  • Dyp sort perlemormetallic 
  • Gummimatter og stoffmatter
  • Lettmetallfelger sommer og vinter
  • Skinntrukket ratt, girspak- og håndbrekk
  • Oppvarmede speil 
  • Setevarme foran 
  • Midtarmlene 

 

Noen raske bilder av gliset. Fikk vasket av den etter turen hjem fra Brumunddal, og lagt et lag CG wet wax som en midlertidig løsning.

IMG_0010.jpg

 

IMG_0009.jpg

 

Historikk i mitt eie:

Endret av alexanderst
  • Liker 2

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig pen ut denne, gratulerer med ny bil [emoji1]

  • Liker 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
34 minutter siden, einarhelge skrev:

Ser veldig pen ut denne, gratulerer med ny bil emoji1.png

Takker for det @einarhelge :D Den er godt vedlikeholdt, men litt vaskeriper har det blitt. Ikke noe som ikke kan rettes opp i dog :) 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskeriper er bedre enn rust [emoji106]

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på vaskeriper er jo bare kjedelig. Blir jo bare å kjøre bilen ellers[emoji6]. Grattis med ny bil. Liker måten du har gjennomført en detox fra den svære E-klassen (via c-klasse og golf om jeg husker rett?).

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
2 timer siden, einarhelge skrev:

Vaskeriper er bedre enn rust emoji106.png

Helt klart. Heldigvis rustfri og rimelig fri for andre defekter også. Tross alt ikke kjørt mer enn 47 000 km :) 

1 time siden, Conkey skrev:

Mangel på vaskeriper er jo bare kjedelig. Blir jo bare å kjøre bilen ellersemoji6.png. Grattis med ny bil. Liker måten du har gjennomført en detox fra den svære E-klassen (via c-klasse og golf om jeg husker rett?).

Du har et poeng. Har kjøpt inn nye polisher fra WaxD jeg driver og tester på E-klassen til fadern nå, og de fungerer meget bra. Gleder meg til å prøve dem på denne :) 

 

Ja, var noe som slo meg her om dagen også. Startet på E-klasse, ned til C-klasse, så ble det Golf og til slutt Polo. Neste blir VW UP, men før jeg rekker skifte til enda mindre bil blir det vel ulovlig å eie bil i Norge. :rofl1:

 

Neida, årsaken til skiftet her var å høste inn noen kroner til kontoen igjen. Behovet har endret seg drastisk, og interessen har falt. Solgte nok golfen i grevens tid siden jeg gikk i pluss. Dessuten er dette en liten morsom bil jeg kan finne på å gjøre litt småtteri med. Har bla. bestilt ny skjerm (RDC330) med Apple Carplay, og skal forsøke å skifte høytalere samtidig! 

  • Liker 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
alexanderst

Oktober 2019 - Vinterklargjøring og hjulskift 

 

- Voksing av bil og vinterfelger 

- Montering av takrails

- Montering av vinterfelger

- Montering av skvettelapper foran og bak

 

Da var tiden inne for en aldri så liten vinterklargjøring av poloen. Lakken ble grundig rengjort i DCN-stil og vokset med WaxD sin forsegling. Felgene ble grundig vasket og clayet, og vokset med fusso. Dekksider og plastdetaljer på bilen fikk CG VRP dressing. Hjulnav ble pusset med stål og smurt inn med kobberfett. 

 

IMG_0008.jpg

 

IMG_0019.jpg

 

IMG_0021.jpg

 

Godt å få skiftet disse skruene i forbindelse med montering av nye skvettlapper.

 

IMG_0022.jpg

 

IMG_0025.jpg

 

IMG_0027.jpg

 

IMG_0026.jpg

 

Siden vi har enorme problemer med støv i garasjeanlegget, ble maskinpolering utsatt til våren. Godt å få beskyttet den hvertfall :) 

 

IMG_0033.jpg

 

IMG_0031.jpg

 

IMG_0029.jpg

 

IMG_0032.jpg

 

Forøvrig de første bildene jeg tar av bilen med ny iPhone 11 pro. Godt å bli kvitt lånetelefonen som var en iPhone 5S.

 

Endret av alexanderst
  • Liker 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Bil med skvettlapper framme og bak er så digg! [emoji7] syns det ikke påvirker utseende heller, sort bil skjuler de godt :-)

  • Liker 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
44 minutter siden, einarhelge skrev:

Bil med skvettlapper framme og bak er så digg! emoji7.png syns det ikke påvirker utseende heller, sort bil skjuler de godt :-)

Takker mister! Synes selv de passet, og var ganske diskré. Erfaringsvis er dette en riktig modifisering på en svart bil. Greit å gjøre det før den blir sandblåst også :) Fikk kjøpt de på eBay til en rimelig penge! 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Ja ebay har jeg og kjøpt bakvisker til audien jeg hadde, like bra bare billig [emoji1]

  • Liker 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
alexanderst

Oktober 2019: Installering av nytt multimediasenter - RDC330

 

Da fikk jeg endelig ny skjerm til Poloen i posten. Tror det er en ettermarkedsskjerm, men den opplevels helt original. Kjøpte den ny fra AliExpress. Denne har Apple Carplay, bluetooth og hele pakken bortsett fra DAB. Radio får jeg gjennom Apple carplay anyway. En annen lyd- og brukeropplevelse enn rakkelet som stod i fra før. 

 

Det var en urørt og støvete Polo som møtte meg i garasjen. Har ikke rørt den siden forrige innlegg. 

 

IMG_0145.jpg

 

Måtte vaske av den og montere skiholdere.

 

IMG_0156.jpg

 

Dubbedingsen som stod i originalt

 

IMG_0150.jpg

 

Erstatningsapparatet :D Meget fornøyd. 

 

IMG_0154.jpg

 

Enkel montering. Plug and play tok meg 10 minutter. 

Endret av alexanderst
  • Liker 6

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
3 timer siden, Mikaelberberg skrev:

Har du link til den du kjøpte?

Så veldig bra ut!

Takker :) Sendt PM med mer info. 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.10.2019 Installering av nytt multimediasenter - RDC330

Erstatningsapparatet [emoji3] Meget fornøyd. 
 
IMG_0154.jpg&key=1bf2e25e88f22a1be8fa04a701b29ea94821b0530d940bc2de6c6dfd81e62b60
 
Enkel montering. Plug and play tok meg 10 minutter. 


Så jo unektelig helproft ut dette. Kudos for å gjøre slike inngrep
  • Liker 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
2 timer siden, Conkey skrev:

 


Så jo unektelig helproft ut dette. Kudos for å gjøre slike inngrep

 

Takker for det sjef! Oppleves helt originalt. Displayet har samme lys i knappene som i resten kupéen også! 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Her illustrerer den mørke belysningen hvor bra belysningen i knappene matcher resten av interiøret. 

 

IMG_0168.jpg

 

 

  • Liker 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Alfaduden

Heh artig som det blir sagt at du har gjennomgått en reise i nedgradering på bilfronten. Kanskje er det som jeg selv har opplevd rett og slett befriende å ikke bry seg så mye om bilen, men bare bruke den. Og så dersom man får abstinenser så kan man gjøre enkle oppgraderinger som ikke koster skjorta. Gratulerer med grei kjerre! 

Multimediaspilleren hevet jo interiøret flere hakk og det må være en nytelse og koble til telefon med både musikk, navigasjon og samtaler strømmende ☺️👍🏻

  • Liker 1

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
alexanderst

Mars 2020 - Storservice hos Volkswagen

 

Poloen er fortsatt ved mitt eie, og som vanlig etter en god stund siden forrige innlegg må jeg meddele at jeg fortsatt er fornøyd med bilen. En overraskende god turbil. Har brukt den til noen Sverigeturer og fjellturer i vinter. Var planlagt flere turer også, men nå har alt gått i Korona-stopp. Dette har dog medført at poloen er plassert i garasjen hos foreldrene mine for en meget grundig gjennomgang av lakken. Her snakker vi en tre-stegs polering :) Dette kommer det innlegg av senere, og er et langtidsprosjekt, siden jeg har hjemmekontor og har behov for å gjøre noe praktisk innimellom slagene bak skrivebordet. 

 

Et par turbilder. Det første med en kompis fra Oppdal, det andre med undertegnede og en veninne.

 

Tur-polo-vinter.jpg

 

Like før Koronautbruddet, skulle jeg innom VW Bilsentrum i Kristiansund for å skifte nøkkelbatteri. Da gjorde kundemottaker meg obs på at det faktisk lå en gratis DSG-service med oljeskift- og flushing inne på bilens registreringsnummer. Årsaken var en tilbakekalling, siden det var påfylt feil olje fra fabrikk. Denne oljen kunne lede strøm ut i girkassen, og føre til kortslutning. Jeg tok like så godt med en storservice i tillegg, ettersom jeg fikk et godt tilbud. 

 

Dette ble utført på servicen. 

  • Inspeksjonsservice
  • Motorolje - og filter
  • DSG olje - og filter
  • Pollenfilter
  • Drivstoffilter
  • Luftfilter
  • Tennplugger
  • Bremseveske
  • Programvareoppdatering av kjørecomputer

Godt å få utført dette med en km.stand på 53 000. Da er man føre var. Bilen ble selvfølgelig vasket før innlevering. 

 

Polo-servicebilde.jpg

 

Har også utført en innvendig rens av bilen, kommer mer om dette i innlegget etter poleringsøkten. 

Endret av alexanderst
  • Liker 3

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
alexanderst
6 timer siden, Bernhard skrev:

Polo er fornuftig bil 🙂

Grattis 🙂

Takker Bernhard. Tror jeg har ordnet meg et problemfritt bilhold, men samtidig en moro liten sak jeg kan kose meg med. Enda godt den er tysk :) 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...