Gå til innhold

Voks og avfetting


MecanicaVergera

Recommended Posts

MecanicaVergera

Spørsmålet er om det er bra å vaske bilen med avfetting etter at bilen er polert og vokset. Vil ikke dette redusere levetiden til voksen? Og hvordan skal en bil vaskes mest mulig skånsomt for å bevare en så god som mulig overflate så lenge som mulig. 

 

Dette finnes det sikkert uendelig antall svar på. Men jeg er sikkert på at det finnes noen kompetente svar har inne.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å få bilen så ren som mulig før håndvasken enn å spare på voksen. Raskere med en ekstra voksing enn full korrigering pga. sand og smuss som blir liggende i vaskeredskapen :)

Jeg bruker alltid Surfex HD og Autofoam skum før hver håndvask.

 

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MecanicaVergera
38 minutter siden, Stig J skrev:

Bedre å få bilen så ren som mulig før håndvasken enn å spare på voksen. Raskere med en ekstra voksing enn full korrigering pga. sand og smuss som blir liggende i vaskeredskapen :)

Jeg bruker alltid Surfex HD og Autofoam skum før hver håndvask.

 

Det er ikke helt sikkert at jeg forstår det rett. Men tanken er ikke å spare på voksen. Men min teori er at den påførte voksen vil forsvinne om jeg vasker bilen regelmessig med en avfetting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at jeg vil heller korte ned på levetiden og vokse bilen oftere enn å øke sjansen for vaskeriper. Tar jo ikke så enormt lang tid etter vask og tørk å påføre et nytt lag med voks. 

Endret av Stig J
  • Liker 1

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MecanicaVergera
Det jeg mente var at jeg vil heller korte ned på levetiden og vokse bilen oftere enn å øke sjansen for vaskeriper. Tar jo ikke så enormt lang tid etter vask og tørk å påføre et nytt lag med voks. 

Riktig, da forstår jeg deg. Det høres fornuftig ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...