Jump to content
Sign in to follow this  
Conkey

Kan Detailers bruke dekkhotell[emoji6]

Recommended Posts

Conkey

Vurderer å gå vekk fra å skifte og lagre dekkene men må innrømme jeg er redd jeg kommer til å angre; om de riper opp felgene, vasker de for dårlig mm? Er det uforenelig som selvoppnevnte detailer å bruke dekkhotell?

Niebelheim

Ja, jeg vil si det er innafor, men jeg tror jeg ville ha vasket over felgene før jeg har levert inn bilen, og sagt til de at de ikke skal vaske felgene. Har sett forskjellige felgvaskere, og jeg tror ikke det er så veldig bra for felgene.

Den vi hadde på min forrige arbeidsplass var det en sinnsykt sterk såpe, i samarbeid med små plastkuler som gikk i en trommel sammen med hjulet som rengjorde de.

For all del, det ble jo rent, men jeg brukte aldri den maskinen.

• Like 1

Reidar

Jeg ville styrt unna. Har sett mye elendig behandling fra dekkhotell, også fra de store kjente leverandørene.

Hadde en oppryddingsjobb på et kostbart felgsett før ferien hvor dekk kjeden måtte dekke kostnaden for å få de pene igjen.

hans k

min fars nest siste bil. mb glk 2015 mod. hadde sinne dekk på lager på bilforhandler. i 2 sesonger. og eg hadde ein 1.5 times jobb å  vaske...og det var sommer dekka.

så nei. vask fyrst og så lever med streng beskjed om å ikkje røre anna enn av og på bil. då er det go sak.

Kenneth Nilsen

Hva gjelder dekkhotell så kommer utrykket 'Tid er penger' til sin rett. 

Jeg støtter meg på de andre, vask de først, be om at de ikke vasker de. 

overlay

Jeg hadde mine på dekkhotell tidligere pga. plass problemer. Kanskje jeg var uheldig, men det var dårlig vasking og behandling.

Felger blir lagt på hverandre slik at bakside av felg ligger på fronten av den under, så rugget rundt. Felger blir lagt med front ned i asfalten.

Felgene blir ripet opp når hjulboltene skal tas av med muttertrekker etc. 

Mannen i gata bryr seg kanskje ikke, jeg gadd ikke irritasjonen lenger hvertfall :P

olav framvik

Jeg driver et lite dekkhotell for mine kunder slik at de kan få bilen nyvokset ut på sommer eller vinterdekk. så mitt svar er JA. Men det er som med alt annet, forskjell fra firma til firma. Jeg renoverer ikke felgene på noen måte men vasker skånsomt og sikkert mer tungvint enn de store aktørene, men sikkert også litt renere.

• Like 2

Klykken

Har mine hos vår lokale Vianor. So far so good i alle fall. Vasker dekk og felger (mens de står på bilen) før bytte.