Gå til innhold

Test av mange Car Chem produkter!


Stephan

Recommended Posts

Var så heldig å bli trukket ut av Norwash til å teste en haug med produkter av Car Chem. Jeg ble tilsendt 100ml av hvert produkt, så her er en liten beskrivelse av min erfaring med hvert produkt, samt et par bilder av noen av produktene :) 

 

Car Chem Clear View Glass Cleaner:
Denne funket ganske bra, syns den fungerte ganske likt som de fleste andre produkter til glass. Rutene mine var latterlig møkkete på innsiden, trolig fra produktrester fra dashbordet etter en vask av interiøret. Har desverre ingen bidler av resultatet ettersom jeg jobber kveldstid, og frontruta blir full av innsekter og møkk etter bare en kort tur til jobb i mørket, men her er et bilde av tilstanden før. Rutene ble hvertfall skinnende rene til slutt :D 

 

EDIT: Testet denne kun på innsiden av ruten, og i ettertid innså jeg at dette ikke bare er en cleaner, men den etterlater også en hydrofobisk overflate, så jeg skal prøve å få testet ut denne på utsiden av rutene også :) 

316104944_Fil03_09.2019194307.thumb.jpeg.f257af6565116364929193a7eacd3960.jpeg

 

 

Car Chem Tyre and Trim dressing:
Denne testet jeg både på dekk og på plastikklister i dørkarmen, samt litt på de nedre delene av dørpanelene. plastikklistene ble vasket hele 3 ganger, men ser alikevell skitne ut, men dette er rett og slett bare en haug med riper og skrapemerker. Tyre and trim dressing hjalp til med å skjule disse litt, og ga en mye renere og nyere look:

635740409_Fil03_09.2019193409.thumb.jpeg.3f5a948a0c9e4fb32e7e42e69d7e5335.jpeg

 

Her er en liten test / sammenligning av carpro perl til venstre, og tyre & trim til høyre. Stakkars kantkjørte felger, selvfølgelig fra forrige eier av bilen, ikke meg :P

dekkglans.thumb.jpg.73e402f37ba97e39e3493642c0261134.jpg

 

Etter ca 2 uker, inkludert 5-6 dager med regn var det ikke så igjen av disse, men begge produktene hadde ganske lik holdbarhet i løpet av de 2 ukene, og ser fortsatt ganske like ut: 

1149500198_Fil03_09.2019194912.thumb.jpeg.a9b0b434089397652a404d5887296b79.jpeg

 

 

Car Chem Prep:
Denne fungerte også helt greit. Merket ingen spesiell forskjell fra andre produkter med samme formål, men den fikk jobben gjort :)

 

Car Chem Interior Clean Coat:
Denne test jeg på en del steder som ikke blir så veldig skitne, og der jeg ikke ville ha noe særlig glans. Denne var fin for å raskt rense steder som ikke var særlig skitne, og samtidig legge igjen en liten beskyttelse i samme steg :) Perfekt til vedlikehold!

 

Car Chem Leather 2in1:
Denne syns jeg var helt perfekt til å raskt & enkelt vedlikeholde skinninteriøret. Om man ikke har rengjort skinnet på lenge kan det kanskje være lurt med 2 separate produkter for rens og beskyttelse, men for oss som sørger for å holde skinnet greit rent, er denne midt i blinken ;)

 

Car Chem All in One polish:
Mesteparten av bilen min er polert og vokset, men testet denne inne i en av dørkarmene. Testet denne for hånd, slik som Car Chem gjør i videoene sine på youtube. Denne ga definitivt mer glans i mine dørkarmer som er upolerte. Vanskelig å si hvor mye av glansen som kom fra korrigering og hvor mye som kom fra fylling, men syns hvertfall den ga et godt resultat for en liten håndpolering. Kanskje perfekt for de ikke ønsker å investere i maskiner og diverse, og kanskje bare ønsker å rense opp litt i lakken og legge igjen litt beskyttelse etter claying? ;)

 

Car Chem Hydro Coat Hybrid:
For meg som pleier å bruke Fusso Coat, var denne en drøm å jobbe med. Denne spray i en applikator, smøres enkelt ut, og deretter venter man ca 5 minutter før man tørker av produktrester. La denne på frontfanger og tak som desverre ikke er polerte på min bil, men denne ga en tydelig mørkere/dypere glans på mine upolerte overlater, der Hydro Coat ble påført :) Estimert levetid er 9-12 måneder, og man kan med fordel legge et ekstra lag etter 1 times herdetid for enda sterkere beskyttelse. Hvor lenge beskyttelsen holder gjenstår å se, men den er hvertfall fin og hydrofobisk nå, så skal jeg prøve å komme med en liten oppdatering rundt våren hvis jeg husker :D  

 

Car Chem Refresh Odour Eliminator:

Hadde ingen vond lukt i bilen min for å få testet denne skikkelig, men den ga ihvertfall igjen en god lukt av eple (tror jeg). :D 
 

Car Chem Ceramic Suds:

Denne gjenstår å teste, oppdateres senere. Kan hvertfall fortelle at det er en shampoo som også skal legge igjen litt  SiObeskyttelse etter vask :) 

 

Alt i alt er jeg rimelig fornøyd med Car Chem sine produkter, særlig CC Hydro Coat Hybrid, som ble min favoritt av disse produktene :D Stor takk til gutta fra Norwash, de ga lange, gode beskrivelser til hvordan produktene skulle påføres på best mulig måte.Takk for meg!

Endret av Stephan
  • Liker 1
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Stephan skrev:

Var så heldig å bli trukket ut av Norwash til å teste en haug med produkter av Car Chem. Jeg ble tilsendt 100ml av hvert produkt, så her er en liten beskrivelse av min erfaring med hvert produkt, samt et par bilder av noen av produktene :) 

 

Car Chem Clear View Glass Cleaner:
Denne funket ganske bra, syns den fungerte ganske likt som de fleste andre produkter til glass. Rutene mine var latterlig møkkete på innsiden, trolig fra produktrester fra dashbordet etter en vask av interiøret. Har desverre ingen bidler av resultatet ettersom jeg jobber kveldstid, og frontruta blir full av innsekter og møkk etter bare en kort tur til jobb i mørket, men her er et bilde av tilstanden før. Rutene ble hvertfall skinnende rene til slutt :D 

 

EDIT: Testet denne kun på innsiden av ruten, og i ettertid innså jeg at dette ikke bare er en cleaner, men den etterlater også en hydrofobisk overflate, så jeg skal prøve å få testet ut denne på utsiden av rutene også :) 

 

 

Hydrofobiske produkt på innside av glass kan gi fæle duggproblemer. Erfart noe av dette?

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.9.2019 - 9.27, Klykken skrev:

Hydrofobiske produkt på innside av glass kan gi fæle duggproblemer. Erfart noe av dette?

Har jobbet kveldsskift denne uken, så det har ikke vært temperaturer til å skape dugg i den tiden jeg har brukt bilen, men neste uke skal jeg jobbe dagskift, så da får jeg sjekket om det blir noe dugg i morgenkulden :) Melder ifra neste uke en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...