Gå til innhold

Tips til trykkluft utstyr (kompressor)


Bukken74

Recommended Posts

Skal kjøpe meg en kompressor, regner med det blir en slik en fra Moe & Co  http://www.moeco.no/Shop/Product/Kompressor-4009590-3HK-NB!-Bestillingsvare/100525  med mindre noen har en bedre å anbefale i samme prisklasse.

Har ikke hatt kompressor før så trenger litt tips og råd til utstyr som er kjekt å ha til bilpleie bruk og til generelt bruk.

Vurderer å kjøpe meg en sodablaster: https://gasolin.no/sandblasing/sodablasere/sodabl-ser-h-ndholdt-1.html noen som har testet denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fra moe & co.

Superfornøyd jeg 😊 

Hadde tidligere en fra biltema og den kunne jeg ikke bruke noe luftverktøy på. Denne kan jeg bruke muttertrekker på men av og til kunne man ønsket at man hadde noe større tank så man slapp at den startet motoren så ofte, men det er en knall kompressor 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også den fra Moe&co, dvs jeg er på nr 2 nå, den første varte i 8-9 år, før den var utslitt (begynte å spytte olje ut av luftingen på oljepåfyllingen, så stempelringene hadde nok gjort sitt) Det eneste minuset med den, er at det er litt lite rør ut fra tanken å inn i regulatoren, slik at trykket faller fort, men dette har jeg løst med å ta ut luften fra endepluggen i tanken, så da er det faktisk "rekyl" i blåsepistolen når jeg kjører 9,5 bar. Fikk en overgang med pakninger som passet inn der på Tess for under en 100 lapp

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuseth Detailing

Ikke noe problem å kjøre 9,5 bar hvis du skal bruke blåsepistol for å blåse ut pad, men ikke overskrid 6/6,5 bar på luftverktøy. (yderst få går til 8 bar) men dette er døden for luftverktøy.

Ingersoll Rand f.eks som er markedsleder på proffsegmentet av luftverktøy har ingen verktøy som jobber over 6 bar

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Furuseth Detailing skrev:

Ikke noe problem å kjøre 9,5 bar hvis du skal bruke blåsepistol for å blåse ut pad, men ikke overskrid 6/6,5 bar på luftverktøy. (yderst få går til 8 bar) men dette er døden for luftverktøy.

Ingersoll Rand f.eks som er markedsleder på proffsegmentet av luftverktøy har ingen verktøy som jobber over 6 bar

Takk for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingersoll Rand har jeg skjønt er bra luft verktøy, men er det andre merker som har ok kvalitet til hobby bruk?

Så er det dette med vannutskiller og smøring, hva anbefaler dere å sette opp der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
14.8.2019 - 10.33, Bukken74 skrev:

Ingersoll Rand har jeg skjønt er bra luft verktøy, men er det andre merker som har ok kvalitet til hobby bruk?

Så er det dette med vannutskiller og smøring, hva anbefaler dere å sette opp der?

Jeg har samme kompressoren. Jeg bruker vannavskiller og partikkelfilter.

etter noen timer i drift begynner det å komme små partikler i filteret. Dette er partikler jeg ville ha blåst rett inn i pad hvis jeg ikke hadde hatt filteret!

jeg bruker en del luftverktøy, men jeg heller en dråpe olje inn i verktøyet før bruk og en gang under bruk hvis jeg bruker dem lenge. Skal man bruke kompressoren til litt annet enn bare luftverktøy ville jeg holdt meg unna tåkesmøring. Ikke noe særlig med all den oljen inne i trykkluftslangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...