Gå til innhold

Ny høytrykk ca 15k. Kranzle eller andre valg?

Recommended Posts

Hei forum med kunnskap og bilglede!

Sitter å ser på høytrykkspyler til hobbybruk. Jeg har hatt Nilfisk 145.2-10, men nå vil jeg ha en oppgradering, som jeg slipper å bekymre meg over på lengst mulig tid. Jeg har i grunn sett meg ut Kranzle 2160 TST, og tipper det er et trygt valg etter å ha lest både her og der om denne.

Så derfor spør jeg da. Hvis man setter et budsjett på maks ca 15000, er det alternativer til Kranzle 2160TST som er like god, evt bedre? Eller er 2160 all in? Krav er 16A kurs enfas. Ava, Nilfisk E/P serie og Kärcher K har jeg slått fra meg da jeg setter 2160 forran alle disse.

EDIT: Fjernet noen forslag jeg selv kom med da jeg i ørska ikke engang sjekker at de passer mine egene kriterier.

Endret av complex
Trøtt og uoppmerksom og legger til alternativer som ikke engang passer mine egene kriterier.
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas Winter

Om du ikke trenger/ønsker HT med varmtvann ville jeg definitivt gått for 2160. Du får ikke noe råere enn det. Innenfor budsjettet ditt ville jeg også slengt med en ekstra kort pistol (Idrobase sitt opplegg feks) og en kort lanse. (Bare sjekk med Bilnerden feks hva du trenger av koblinger) Det som kommer som standard med Kranzle er litt langt. I tillegg ville jeg gått for en kvalitetsskumkanon med hurtigkobling. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke helt sett for meg at HT med varmtvann er noe jeg trenger. Nå har jeg ikke sjekket priser heller, men innbiller meg at prisen fort må opp en del hakk for å få en ålreit varmtvanns HT. Hvis du har forslag til varmtvann i den prisklassen så er jeg åpen for det. :-) jeg har allerede ST.73 skumpistol som jeg er fornøyd med. Jeg vet jeg vil ha svivel, og har tenkt å prøve kort pistol/lanse før jeg evt kjøper det. Uansett takk for innspill :-D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Mazzoni KM300 for noen år siden. Den ble plassert i boden min og tenkt svært lite på siden. Den bare fungerer hver gang.

Jeg ble fortalt at dette er en vasker i industri-klasse, så den skal tåle å bli brukt f.eks 7 timer til dagen i mange mange år, så da er det plenty godt nok for meg.

Mine hovedargumenter for å velge denne var: Høy kvalitet på pumpe, lokalt verksted (dersom det skulle bli behov for reservedeler om noen år) + maskinen kan "suge vann" slik at jeg enkelt kan fylle med frostvæske om vinteren. (F-eks min gamle Foma 925 hadde ikke denne muligheten)

https://stavanger-industri.no/products/copy-of-kc-3000-kaldtvannsvasker

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas Winter
1 time siden, Stein86 skrev:

Jeg kjøpte en Mazzoni KM300 for noen år siden. Den ble plassert i boden min og tenkt svært lite på siden. Den bare fungerer hver gang.

Jeg ble fortalt at dette er en vasker i industri-klasse, så den skal tåle å bli brukt f.eks 7 timer til dagen i mange mange år, så da er det plenty godt nok for meg.

Mine hovedargumenter for å velge denne var: Høy kvalitet på pumpe, lokalt verksted (dersom det skulle bli behov for reservedeler om noen år) + maskinen kan "suge vann" slik at jeg enkelt kan fylle med frostvæske om vinteren. (F-eks min gamle Foma 925 hadde ikke denne muligheten)

https://stavanger-industri.no/products/copy-of-kc-3000-kaldtvannsvasker

Ser fint ut den og. Har den stålarmert slange? Ser den også har 600 l/t opp mot Kranzle sine 660 l/t. Greit å ta med i vurderingen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

Jeg kjører 2160 med varmtvann på 40-50 grader ved behov. Funker gull

• Liker 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ble levert med stålarmert slange ja, men jeg kjøpte den første som verkstedet hadde tatt inn fra fabrikken i Italia og avtalte pris før de fikk den til Norge.

Så tror den egentlig ble levert uten slange og pistol fra fabrikk, men det ordnet seg greit.

Etter å ha vært innom verkstedet deres så blir jeg overrasket dersom de selger noenting uten stålarmert slange.

Akkurat vannmengden tar jeg alltid med en klype salt.

Jeg byttet fra Foma 925 (160 bar / 600 l/t) til Mazzoni (150 bar / 600 l/t) og den nye er et helt annet beist. Kan ikke sammenlignes i det hele tatt selv om specen er lik.

Jeg har måtl min til ca 650 l/t.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar! Den så jo også veldig spennende ut den Mezzonien. Med den prisen så kunne det vært spennende å kanskje laget meg med trommel så den kan stå i ro også. Hmm. Ble plutselig enda mer å tenke på.  Tror ikke jeg har behov for varmtvann, annet enn evt med lett lunk på vannet inn om behov. Kan Kranzle 1152 eller 2160 suge vann selv? De fleste pumper har vel i teorien mulighet til det men kunne vært greit om noen har mulighet til å bekrefte. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

I følge manualen kan 2160 løfte 2.5m

Screenshot_20190810-194506_Chrome.jpgScreenshot_20190810-194547_Chrome.jpg

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...