Gå til innhold

2 nybegynner spørsmål poleringsmiddel og blanke flater

124Spider

Recommended Posts

Hei dere.

Jeg har drevet med bilstell i adskillige år, men innser at det i senere år har kommet en del nytt til, og ønsker å heve meg (etter å ha fått Bilvaskeboka i fødselsdags gave).

Jeg håper dere som er erfarne kan bidra med tips eller råd til følgende 2 spørsmål:

1: Jeg har i flere år benyttet Meguiars 3 trinns serie og gjort hele prosessen for hånd. Syns de har gitt godt resultat, men mye arbeid.
Spørsmålet er om jeg kan benytte det jeg har igjen av Meguiars produktene til maskinpolering? Jeg har kjøpt en North Detailing PDA-15 maskin. (Den var del av et sett der det også inngår Menzerna Super Finish 3500 f.eks.)

2: En av bilene våre er en VW Golf. I likhet med en del andre biler har den svarte, blanke deksler over f.eks. B-stolpen. Disse har litt lette småriper etter 6 års bruk. 

Kan jeg gå løs med DA maskinen for å polere disse opp igjen? Evt legge Meguiars voksen etterpå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Ingen problem å polere b stolpene opp for å få dem blanke. 

Her har jeg polert mine på min Audi A6 først med DA med ull, så med gul/gul rupes og så med angelwax redemption som er en ultrafin polish. 

614CB83E-447F-4ED0-868D-E38DDAFE8809.thumb.jpeg.5a11db1e92dac723ea81c946f31073d1.jpeg

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...