Gå til innhold

2 nybegynner spørsmål poleringsmiddel og blanke flater

124Spider

Recommended Posts

Hei dere.

Jeg har stelt med bil i adskillige år, men innser at mye nytt har kommet til og ønsker å heve meg (etter å ha fått Bilvaskeboka i fødselsdagsgave).

Det jeg håper noen av dere erfarne kan veilede om er:

1: Jeg har tidligere benyttet Meguiars 3 trinns serie og gjort hele prosessen for hånd. Nå har jeg kjøpt DA maskin (North Detailing PDA-15) i et sett som også inkluderer noen Menzerna produkt, for eksempel Super Finish 3500.

Så lurer jeg på om jeg kan benytte det jeg har igjen av Meguiars produktene mine (f.eks. Deep Crystal Polish, step 2) til maskinpolering? Syns de er for gode til å kassere, har vært godt fornøyd med disse, men det er mye arbeid for hånd. Vil tro det går greit, men er usikker...

2. Den ene bilen min er en VW Golf. I likhet med en del andre biler har den sorte, blanke flater utvendig. B-stolpen for eksempel. Ser at denne har litt riper etter 6 års drift. Kan jeg gå løs med poleringsmaskin på slike flater? Erfaringer?

Bil og MC eier

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan benytte meguiars produktene med en DA maskin uten problem, men bruk av disse, f.eks deep crystal polish vil være meningsløst i tillegg til menzerna polish da det er produkter uten slipemidler og korrigerende egenskaper.

Mange av oss har drøssevis med fortidens produkter stående som ikke blir brukt lenger.

Så lenge det er blanke lakkerte flater er det bare å polere :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for ditt svar :)
Nytt for meg
at Meguiars polishen ikke har slipemidler, men fant nå bedre info om dens egenskaper på nettet. Jeg kan fortsatt benytte Meguiars voksen (trinn 3) om jeg vil, på den ene av våre 2 biler tenker jeg. Jeg har en som er nokså ny, og ikke vært så mye ute av garasjen enda. Den tenker jeg å legge coating på mens den enda er pen i lakken, enten IPO eller Carpro, jeg får se det an litt.

Innser at det vil ta litt tid å lese seg opp og lære mer underveis i denne hobbyen, gøy det :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...