Gå til innhold

Tips til og få vaska felga sikkelig?


carlhaakon

Recommended Posts

carlhaakon

som topic. skulle hatt vaska felga sikkelig, fjernet div bremsestøv osv, pluss noe polering får og få de sikkelig blanke. felgene er lakkert vil jeg tro. ett bilde av felga post-945-1246141965_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeyland
som topic. skulle hatt vaska felga sikkelig, fjernet div bremsestøv osv, pluss noe polering får og få de sikkelig blanke. felgene er lakkert vil jeg tro. ett bilde av felga post-945-1246141965_thumb.jpg

Se her ja ;) ennå en fra bimmers. Du kan jo ta en titt på http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=249 der får du en liten guide til felgpleie. Ellers er det jo litt annet nedover her som er om felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med og vaske felgene skikkelig.Deretter bruker du prickbort for og fjerne bremsestøv som sitter godt.Vask igjen og bruk vertua bond for at felgvoksen skal få skikkelig heft.Swissvax autobahn er vel den beste voksen di kan ha på.

PS husk en god felgbørste som feks, ez brush

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlhaakon

ja stemmer, tenkte jeg skulle melde meg på her jeg også siden jeg har bil som jeg kan stelle litt med :) vant jo 1 plass får orginal bil også på den så da må jeg nesten gi den en runde med litt pleie :)

ja så det. men greit og høre litt hva folk ville brukt. men den guiden så veldig fin ut den. takker :)

Begynn med og vaske felgene skikkelig.Deretter bruker du prickbort for og fjerne bremsestøv som sitter godt.Vask igjen og bruk vertua bond for at felgvoksen skal få skikkelig heft.Swissvax autobahn er vel den beste voksen di kan ha på.

PS husk en god felgbørste som feks, ez brush

aha. felgene blir vaska hver gang, men er jo ett helvete og komme inni alle de eikene vett. hvor får jeg kjøpt de produktene du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlhaakon

takker får alle svar. men da skal jeg kikke litt på det dere har ambefalt også blir det vel til at jeg bestiller noe av det :) så kommer det vel noen bilder av resutat osv etter hvert som det blir produkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
carlhaakon
Kan jo få prøve bilberry av meg ;)

ja også må du bli med en dag så du får sett poleringen :) ikke at det ble det beste resultatet men litt bedre ble det jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
som topic. skulle hatt vaska felga sikkelig, fjernet div bremsestøv osv, pluss noe polering får og få de sikkelig blanke. felgene er lakkert vil jeg tro. ett bilde av felga post-945-1246141965_thumb.jpg

På de felgene er BMW sitt orginale felgbørster sett bra, børstene er ikke så store så de kommer godt til mellom trange eiker.

Jeg bruker BMW børste settet, meguaiers sin felgbørste og en vikan børste for felger og klarer meg godt med det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
F34Johnny
FÅr man kun kjøpt det hos bmw da? :)

Mulig de har det hos GS, Koed, eller schmiedmann, jeg kjøpte mitt sett hos Bavaria i Stavanger.

Sette inneholder 3 forskjellige børster som funker bra på rengjøring av BMW design felger.

Meguiars børsten er lengre og derfor god til felg brønner spesielt når felgen er montert på bilen.

Vikan børsten er god på bla felg senter ol, myk og fin bust på den børsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlhaakon

stemmer, skal bestille noen små ting på GS snart så skal høre med dem jeg. greit og ha noe man kommer til med. er lei og bruke fingra:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
carlhaakon
Felga blei rene etter en runde med biberry ;) No problemo :)

ja ble bra det :) men når jeg har polert og tatt på vox på dem så kan jeg ikke bruke den? får da vil vel det gå av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...