Gå til innhold

Nybegynner spørsmål om claylube, håndpolering og voks

Recommended Posts

Først og fremst, takk for et kanonforum! Har lest opp og ned i flere guider her inne. Vil si jeg er veldig i nybegynnerfasen, og er lysten på å heve nivået på rengjøring av bilen min (VW Golf,svart). Jeg har handlet inn litt forskjellige produkter, noe tidligere da jeg tok litt "lettere" på rengjøring av bilen. Har derfor noen spørsmål, hvordan jeg best mulig kan bruke disse;

1. Planlegger å bruke Selaclean mikrofiber clayklut. Leste et tips på bilpleiekongen, at man fint kan bruke denne claykluten sammen med ren bilsåpe og vann (Slik som beskrevet her https://bilpleiekongen.no/produkt/selaclean-microfiber-clay-clayklut/) Jeg har Carpro Reset Intensive, og lurer på om jeg kan bruke den som såpe her? Gir den god nok glid?

2. Har brukt Carpro Hydro2 som forsegling. Nå ønsker jeg å prøve meg på polering av bilen, håndpolering med Autoglym Super Resin Polish og Autoglym Perfect Applicator i første omgang. Må jeg få bort alt Carpro Hydro2 før jeg polerer? Hva bruker jeg evt for å få dette bort? Jeg har IPA, kan jeg bruke denne?

3. Til forsegling ønsker jeg å teste ut Soft99 Fusso. Etter håndpolering med Autoglym Super Resin, må jeg bruke IPA for å fjerne rester før jeg vokser bilen?

På forhånd, tusen takk for svar!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Har ingen erfaring med Carpro reset intensive, men på generell basis så fungerer en vanlig bilshampoo knallgodt til claylube. Enten på flaske, eller dra svampen med shampoo i over panelet du skal claye. 
2.Du  ikke fjerne HydrO2'en, jeg går ut i fra at den fjernes ved en kraftig vask, og mens du håndpolerer. Tror ikke jeg ville tenkt alt for mye på dette punktet akkurat. Svært liten erfaring med AG SRP selv. Men, ta dette med en klype salt, jeg tror du vil få samme effekt av å ta en ordentlig nedvask, og så bare bruke fusso oppå, og droppe SRP. I beste fall får du kanskje fjernet marring ved hjelp av SRP.