Gå til innhold

Problemer med skumkanon


jespmoe

Recommended Posts

Jeg har en Kärcher K3 høyttrykksspyler. Har prøvd noen forskjellige skumkanoner (billige og dyrere), men problemet er det samme hver gang. Det skummer lite og flaska blir tom før jeg har fått tatt en halv bil. Testet ut ulike blandingsforhold også. Kan årsaken være at vannmengden høyttrykksspyleren generer hvert minutt er for liten? Noen andre forslag?

Endret av jespmoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kärcher K3 home. Bruker Mr. Pink og Honeydew Snow Foam fra CG om hverandre.

  • Trykk: 20-120 bar
  • Vannmengde: 380 l/h
  • Max temperatur vann: 40 °C
  • Spenning: 220 - 240 V
  • Effekt: 1,6 kw/h
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Nå har jeg forstått det slik at trykk og vannmengde har mye å si for hvor mye skum som produseres. K3 er jo ikke akkurat den kraftigste høytrykkspyleren så jeg vil tro denne har en del av skylden. Hvordan Honeydew fungerer isolert sett vet jeg lite om for den har jeg ikke testet.

 

Min anbefaling hvis man driver med detailing som hobby er å invistere i en kraftigere høytrykkspyler. Karcher K5 ser jeg på som et absolutt minimum. Anbefalingen er å kjøpe så kraftig høytrykkspyler som mulig som fungerer på 16 amp kurs (hvis du har tilgang til dette) K7 serien klarer dette. 

 

Det finnes dog andre gode høytrykkspylere naturligvis.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Hvilken skumkannon benyttes?

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
5 minutter siden, jespmoe skrev:

Ok, takk for svar. Kan det lave trykket og vannmengden også skyldes at skumkanonen tømmes i løpet av noen sekunder?

Nei, det høres ikke riktig ut. Hvor mye produkt har du blandet i kanonen?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Siden flasken tømmes fort så kommer jo vertfall innholdet ut slik det skal. Problemet blir kanskje at trykket blir for dårlig til at det skapes mye skum. Tror jeg da...?

 

Bor du i nærheten av Fredrikstad så ta deg en tur hjem til meg så tester vi samme kanona poå min Karcher K7. Blir skummet bra der så har du svaret :) 

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
2 minutter siden, jespmoe skrev:

Ja, mistenker at problemet er høytrykksspyleren. Bor i Oslo, men skal se om jeg finner noen grommere spylere jeg kan teste kanonene på. Takk for svar :) 

Ja, en K3 er ikke akkurat noe å skrive hjem om. Jeg hadde en Foma høytrykkspyler med 110 bar før den jeg har nå. Det er nesten så jeg følte jeg fikk samme trykket ved å putte tommelen i hageslangen. Vannmengde er minst like viktig. Det hjelper lite med et trykk på 200 bar når den bare spytter ut 200 liter i timen. Da blåser den bare luft.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10 år gammel K3 (komma et eller annet), et par år siden jeg har brukt den men det var null problem å lage barberskum med vanlig bøttesåpe og karcher sin skumdyse. Skumdysen er på 0.6l og da kunne jeg legge Autofoam på nesten 2 biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hmmm... veldig merkelig. Skumkanonen hans suger jo opp mye veske, men det virker ikke som at det blir noe skum ut av det. I mitt hode står man da igjen med tre mulige forklaringer. 

 

1. Høytrykkspyleren har for dårlig trykk/vannmengde.

2. Man bruker ikke nok eller evt. Feil produkt. 

3. Man overvurderer hvor mye skum det skal gi. 

  • Liker 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...