Gå til innhold

Sonax - Liquid Wax


HHA

Recommended Posts

I morgen ankommer det en splitter ny bil på gårdsplassen her. 09 Ford Fiesta - Blå metallic.

fiesta_zetec_007.jpg

Lurer da på om jeg bare kan legge på 2 lag med Sonax Liquid Wax (hvis det ikke er no swirls o.l som må rettes). Og si meg "ferdig" for en periode?

Hvordan hadde det f.eks blitt med 2 lag Autoglym Extra Gloss Protection så 2 lag med Sonax Liquid Wax? Tenker da på langvarig beskyttelse da dette ikke er min bil som jeg får kost med dag inn og dag ut.

Hvordan er deres erfaringer med Sonax Liquid Wax, og evt Sonax sine vokser generelt?

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sjekk så ikke sonaxen har noe som helst rens i seg da, mulig jeg hadde tatt extra gloss protection over den og ikke under..

Anbefaler også å rense lakken uansett om bilen er nye eller ei, mye transport bøss som kan komme på den.

Har du super resin polish fra Autoglym kan du benytte den først..

Sonax kjenner jeg ikke til, men de gjør det ikke værst i tester, da i konkurranse med feks TW, lahega/autorange, biltema osv...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har SRP fra Autoglym ja. hehe *Har man det ene så har man det andre* :P Blir scholl produkter etter hvert. Må jo gå over til skikkelig saker etterhvert jeg også vettu! Tenkte jeg bare skulle skaffe meg jobb først da den pakka jeg ser for meg kommer på noen høvdinger. Produkter, pads, bakplate m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Da er det

SRP

Alt sonax

EGP

personlig hadde jeg nok kjørt kun srp og 2 x egp ....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får se hva det blir til. Har hvertfall utrolig god erfaring med SRP og EGP fra før av. Så kanskje jeg får teste Sonax'n på noe annet istedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får se hva det blir til. Har hvertfall utrolig god erfaring med SRP og EGP fra før av. Så kanskje jeg får teste Sonax'n på noe annet istedet ;)

Evt. kan du legge Sonax på bare et par panel for å teste holdbarhet og glans mot EGP :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. kan du legge Sonax på bare et par panel for å teste holdbarhet og glans mot EGP :D

Tenkte faktisk på det i går mens jeg lå i senga å stirra i taket. Tar hvertfall ene forskjermen med Sonax og mulig det blir halve panseret. Burde være en grei sak å se forskjell etterhvert da.

Tipper EGP vinner i holdbarhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Forseglinga til Sonax varer ganske lenge, men vil ikke si hvor lenge i forhold til f.eks EGP..

Voksen dems varer ganske så lenge den også :) Ikke noe dårligere enn de andre "vanlige" voksene vi bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Motsatt resultat her. hehe EGP holder mye lenger hos meg enn Sonax sin. Eneste voksproduktet jeg bruker i ny og ne fra sonax nå er snabbvax'n ;) Har så mye forskjellig nå at jeg prøver å variere litt. Merker jeg må bruke opp endel til sommeren. Tar for stor plass, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...