Gå til innhold

Kränzle-utstyr fra Obsessed Garage


Andreas Winter

Recommended Posts

Andreas Winter

Har noen kjøpt Kränzle-tilbehør fra Obsessed garage, og kunne delt sin erfaring? ( https://www.obsessedgarage.com/collections/kranzle-portable-solutions ) Lurte på forskjellen mellom pistolene/lansene, spesielt sammenlignet med den korte Starlet-pistolen Bilnerden selger. Ser det ofte hadde vært deilig å kun ha en pistol, og ikke en lang lanse. Starlet-pistolen har kanskje ikke så mange justeringsmuligheter? Ser også deilig ut å både få en litt kortere lanse, samt ha mulighet til å bytte mellom 40 grader og 25 grader (som er mulig med OG-pakka)

 

Uansett interessant å høre fra folk med pistol-spyler, og om dere er fornøyd. 

Endret av Andreas Winter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Både jeg og Johnsen90 har lansekittet. Pistolen er gull men jeg synes ikke de korte koblingene er gode nok. Mye slark og vandring uten trykk. Anbefaler heller idrobase kit fra Storefot. Det er billigere og bedre

  • Liker 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J Lafton
6 minutter siden, Blankbil / polishduden skrev:

Både jeg og Johnsen90 har lansekittet. Pistolen er gull men jeg synes ikke de korte koblingene er gode nok. Mye slark og vandring uten trykk. Anbefaler heller idrobase kit fra Storefot. Det er billigere og bedre

Det kan jeg skrive under på. Har Idrobase Red40 pistol og lang og kort lanse med utskiftbar dyse. Har også dyseholder for montering rett i pistol. Utrolig fornøyd med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname

Jeg hadde starlet-pistol og den var grei nok den, men etter at jeg kjøpte Mostmatic pistol og lanse fra Obsessed Garage solgte jeg starlet-pistolen da den ble overflødig. For meg spiller det ingen rolle at MTM koplingene slarker når det ikke er trykk, men det kan være greit å kjøpe noen ekstra hun koplinger da disse kan ryke over tid.

Jeg er såpass fornøyd med både pistol og lanse at jeg hadde nok kjøpt igjen. 

a6272c8a-12b1-4e6c-ad9e-37fb1e895c20-ori

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Tommy R

Mosmatic som Matt selger er produsert av R+M Suttner. Han selger også MTM. Pistolene til Idrobase produseres av MTM.

 

Problemet med kitene han selger er at det brukes kort hurtigkobling, og disse er i utgangspunktet ikke designet for bruk med høyttrykksspylere. De er ikke egnet for å vri på lansen under bruk f. eks. Han oppgir også at de "ryker med jevne mellomrom" - noe som ikke er tilfelle med Nilfisk sitt KEW system. Nå sier ikke jeg at de korte er helt ubrukelige, men etter min mening er KEW et bedre design.

 

 

  • Liker 2

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname
5 timer siden, Storefot / Tommy skrev:

Mosmatic som Matt selger er produsert av R+M Suttner. Han selger også MTM. Pistolene til Idrobase produseres av MTM.

 

Problemet med kitene han selger er at det brukes kort hurtigkobling, og disse er i utgangspunktet ikke designet for bruk med høyttrykksspylere. De er ikke egnet for å vri på lansen under bruk f. eks. Han oppgir også at de "ryker med jevne mellomrom" - noe som ikke er tilfelle med Nilfisk sitt KEW system. Nå sier ikke jeg at de korte er helt ubrukelige, men etter min mening er KEW et bedre design.

 

 

R+M Suttner produserer pistolen for Mosmatic ja, men swivelen produseres av Mosmatic og denne finner du ikke på R+M Suttner sine pistoler. Jeg ser ikke problemet med koplingene da jeg har snart hatt dette i to år og ikke hatt noe problem så langt. Men skulle det ryke et lager i en av hunnkoblingene så har jeg noen ekstra koplinger på lager, da di tross alt ikke er dyre.. :)

 

Endret av Nickname
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Tommy R
3 timer siden, Nickname skrev:

R+M Suttner produserer pistolen for Mosmatic ja, men swivelen produseres av Mosmatic og denne finner du ikke på R+M Suttner sine pistoler. Jeg ser ikke problemet med koplingene da jeg har snart hatt dette i to år og ikke hatt noe problem så langt. Men skulle det ryke et lager i en av hunnkoblingene så har jeg noen ekstra koplinger på lager, da di tross alt ikke er dyre.. :)

 

Aha, det har jeg ikke fått med meg. Skal da ikke se bort i fra at svivelen på denne pistolen er hakket hvassere enn den som sitter på R+M originalt. Hvordan er den å sveive på under trykk?

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname
3 timer siden, Storefot / Tommy skrev:

Aha, det har jeg ikke fått med meg. Skal da ikke se bort i fra at svivelen på denne pistolen er hakket hvassere enn den som sitter på R+M originalt. Hvordan er den å sveive på under trykk?

Jeg synes den er veldig bra, beste swivel jeg har brukt i alle fall. Kan i alle fall ikke sammenlignes med Kranzle sin Swivel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...