Gå til innhold

Vw Passat Makeover


Marius.horten

Recommended Posts

Marius.horten

Jeg ble i går ringt opp av en kamerat jeg driver å polerer litt biler sammen med og spurt om ikke jeg ville være med å polere bilen til en kamerat av han igjen. Jeg pakket så klart utstyret og reiste med en gang. Og i farta glemte jeg selvfølgelig å ta med kameraet så ble bare mobilbilder, men det går vel å se en liten forandring allikevel.

Bilen var en sort metallic VW Passat som tydelig bar preg av hard medfart som familiens transportmiddel. Den var full av både vaskeriper, større riper og lakkskader. Men vi tok utfordringen og hoppet i det.

Her ser dere bilen før vi startet Oversiktfr.jpg

Det er ikke lett å se på bildene, men hele bilen var full av swirls og så ikke spesielt pen ut i lakken.

Panseret med merker etter en fotball eller liknende har truffet det var det vi måtte jobbe mest med. Her ble det brukt Meguiars #85 med Gul Lake Country pad på roterende maskin på de værste ripene og så #80 med hvit LC pad på resten.

Panserfr.jpg

Helt strøkent ble det ikke da det var en del steinsprut og større riper som ikke ble helt borte, men litt bedre ble det i alle fall

Panserferdig.jpg

Sidene på bilen bar også preg av maskinvask og var fulle av swirls over det hele

Bakskjermfr.jpg

Men med litt #80 så ble de da bedre.

Bakskjermetter80.jpg

Og litt Meguiar's#20 oppå der igjen gjorde virkelig susen.

Sideetter21.jpg

Chromelistene rundt rutene bar også preg av vær og vind

Listerfr.jpg

Der prøvde vi Auto Glym sin chrome polish som i alle fall jeg syntes gjorde susen.

Listeretter.jpg

Med så fin lakk er det synd med sånne grå lister.

Listergr.jpg

Så der brukte vi bonden sin egen hemmelige dundermiks.

Listersort.jpg

Seks timer og to trøtte typer senere ble dette resultatet.

Oversiktetter.jpg

Oversiktferdig.jpg

Bakdretter80.jpg

Til slutt også et oversiktsbilde over utstyret vi brukte. Greit med flere maskiner så man slipper bytte puter så ofte. ;)

Utstyr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Ja, resultatet ble faktisk veldig bra. Vanskelig å vise alt på bildene, men var så ekstremt med vaskeriper at bilen nesten så grå ut. Hadde aldri trodd at resultatet skulle bli så bra selv, heller ikke her er bildene helt rettferdige, ser vanvittig mye bedre ut i real life.

Eieren ble bra fornøyd han og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, resultatet ble faktisk veldig bra. Vanskelig å vise alt på bildene, men var så ekstremt med vaskeriper at bilen nesten så grå ut. Hadde aldri trodd at resultatet skulle bli så bra selv, heller ikke her er bildene helt rettferdige, ser vanvittig mye bedre ut i real life.

Eieren ble bra fornøyd han og :D

Har en regel selv at jeg ikke er fornøyd før kunden er fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Har ikke pratet med eieren selv, men hørte i alle fall at han var over middels fornøyd :D

Har fått noen spørsmål ang. fremgangsmåten her og så tenkte jeg skulle legge inn fremgangsmåte og litt mer detaljer.

Spylt med høytrykk

Motor avfettet og detaljert med Autoglym gummifornyer

Vasket med Meguiars NXT og Wash Mitt

Tørket med Water Magnet

Clayet med Pinnacle Clay og lube

Gått over værste riper med MG85 på gul/orange LC pad og roterende maskin

Gått over hele bilen med MG80 på hvit LC pad og roterende maskin

Lagt på MG20 med UDM over hele

Chrome lister tatt med Autoglym chrome polish

Plastlister tatt med Autoglym gummifornyer

Værste plastlister ble tatt med et produkt jeg ikke fikk med meg hva var, så ut som skokrem i alle fall :P

Gummifornyer på dekk

Og til slutt ble det litt QD fra Meguiars i dørkarmer og andre detaljer

Det var i grunn det hele, men tok litt tid da den måtte jobbes litt med for å få bra.

Marius

Endret av bussemannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra turnaround det der.

4 maskiner var da volsomt....men kjekt¨å ha... ;)

Fornøyd med MG80n?

Bra writeup også

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Hehe, vi var to som holdt på da og den ene maskinen er bare lånt for test så er ikke så ille som det kan se ut :P

Veldig fornøyd med MG80. Den tok mer enn jeg hadde regnet med. Brukte ingen finere polish etter den heller så resultatet ble jo bra og. Skal se om ikke vi fortsetter litt på den neste helg for å ta lamper og felger og litt andre småting vi ikke rakk nå. Kanskje teste en ny voks jeg har fått tak i og se om vi kan få enda litt mer shine ut av den :)

Takker for positive tilbakemeldinger.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Der var du og ja. Partner in crime ;)

Nå vil jeg ha en skikkelig maskin og da. Blir urettferdig det her.

Får ta passaten din snart så den er klar til sommeren og da :)

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...