Gå til innhold

Et merkelig problem med Chemical Guys Speed Wipe


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Før jeg dro på jobb i dag så tenkte jeg at jeg skulle tørke av litt støv på motorsykkelen. Jeg sprayet på CG Speed Wipe og tørket forsiktig av, snudde kluten til ren side og buffet over. Det var glatt og fint med en gang, men jo mer jeg buffet jo seigere ble det. Underlaget gikk fra å være glatt til å bli litt sticky. Såpass sticky at det hang igjen dun fra mikrofiberkluten.

 

Dette har jeg jo gjort mange ganger tidligere uten problemer, med samme flasken. Temperaturen ute var vel rundt 10-15 grader. Dette er en lakkert plastdel som sitter over tanken.

 

Noen her som kan ha en formening og hvorfor dette skjedde? På tanken ellers som er lakkert stål, så var det ikke noe problem og der forble det glatt og fint. 

 

Dette tilsier vel egentlig at det ikke er produktet, men noe med underlaget. Fra før så lå det Swisswax Shield som beskyttelse og sykkelen ble vokset for ca. en måned siden.

 

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Kjøpte meg Carpro Elixir i går og testet på samme område og det funket helt fint. Underlaget ble ikke "sticky" og kluten lintet ikke. 

 

Dog kan jeg ikke helt gi skylden til Speed Wipe her tror jeg, da denne har fungert utmerket tidligere. Det eneste jeg kan forestille meg har skjedd er at den har stått for lenge i kulda. Den har stått ute i vinter, riktignok inne i garasjen og inne i et skap, men det har nok vert kaldt der i vinter. Jeg vet ikke om produktet tar skade av dette, men det er dne eneste forklaringen jeg har på stående fot. 

 

 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...