Gå til innhold

Chemical Guys Clean Slate vs Meguiars Wash Plus+


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Her om dagen testet jeg Chemical Guys Clean Slate på motorsykkelen. Denne markedsføres som en såpe som skal blandes rundt 40-50ml. i en bøtte med 15 liter vann. Denne har i mine øyne to problemer. 

 

1. Den fjerner ikke det tidligere vokslaget

2. "Såpen" ga null gli.

 

Jeg tenkte at jeg kanskje hadde brukt for lite produkt og helte utt vannet og blandet nytt vann og tok denne gangen 100ml. i bøtta og skummet opp med høytrykkspyler. Den skummer greit (ikke noe wow) men det er null gli, what so ewer. Selv ikke etter andre vask var beskyttelsen på tanken borte. Vannet prellet av som før.

 

Jeg skal teste ut Meguiars Wash Plus til helgen for å se om denne klarer og fjerne beskyttelsen mens man vasker. Denne vet jeg vertfall har veldig god glid for det bekrefter alle Youtube videoer jeg har sett om denne såpen. De fleste mener den også fjerner beskyttelsen relativt greit etter en vask.

 

CG Clean Slate er et produkt som jeg mener er ganske ubrukelig til formålet den er tiltenkt. Noen ganger undrer jeg over om produktene i det hele tatt blir testet før dem kommer på markedet. Er det bare jeg som har dårlig erfaring med denne her inne?

 

Beskyttelsen som ligger på tanken nå er ett lag med Collinite 845 som ble lagt i slutten av juni for ganske nøyaktig ett år siden. (sykkelen har kun gått 4.000km. i den perioden og ikke vinterstid selvsagt)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niebelheim

Har ikke prøvde Clean Slate selv, men jeg vurderte å kjøpe den for ifølge produktbeskrivelsen skal jo dette være et kjempe produkt for å fjerne alt før du skal enten legge nytt, eller om du skal polere.

Jeg satte meg ned og så litt på YT, og oppdaget fort at de fleste var svært skuffet over den. Den gjorde slettes ikke det sen lovte.

Så kom jeg over John på Forensic Detailing Channel som testet den Meguiars Wash+ såpa du har kjøpt nå. Han ble ikke imponert over såpa (at den skulle fjerne swirls), og mente den kun var brukelig for en ting: å strippe voks.

 

Så nå har jeg kjøpt inn en selv, men har ikke prøvd den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det at den ikke fjerner swirls tar jeg ikke så tungt. Det er jo ganske åpenbart egentlig. Da er det polish som gjelder. 

 

Problemet John hadde med den var Meguiars sin bruksannvisning. Altså så så han fordelene med produktet, men han var ikke enig i hvordan bruksannvisningen hevdet man skulle bruke den. 

 

For min del tror jeg den vil passe utmerket til bruk på motorsykkel da jeg også har en del andre flater som ikke er lakkerte. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde også clean slate ved forrige vask før voks men ble også skuffet angående det med å fjerne voks, osv, mulig blanding var for svak men ble ikke så imponert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har prøvd Clean Slate selv, kasta flaska etter to forsøk. Skal jeg strippe bilen for voks så går jeg heller over med wipedown. 

1991 Toyota Celica GT-4 ST185

2014 Toyota Hilux X-Cab

2019 Mitsubishi Outlander PHEV S-Edition

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg brukte vertfall shampoen rett på wash mitten og vasket og all beskyttelse så ut til å forsvinne hos meg vertfall. Et produkt jeg kommer til å beholde i skuffen :) 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det skal sies at jeg tror man må bruke MG Wash Plus rikelig rett på wash mitt. Da skummer den ekstremt og etter vask er vertfall min beskyttelse helt borte. Bruker man den bare i bøtta tror jeg effekten er så som så. Sistnevnte har jeg ikke testet. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...