Gå til innhold

Beste bilshampo testet av Forensic Detailing


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Jeg ser Forensic Detailing har gått relativt greit i dybden og kommer med sine anbefalinger av såper til bøttevasken. De fleste i testen er gode og han sliter med å finne en vinner, men vinneren er et merke jeg gjerne vil se hos en an forhandlerne her inne. 

 

Så hen en kald'en og len deg tilbake og kos deg med denne 50 minutter lange videoen:

 

 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Vi har hatt den i sortimentet over flere år men tok den ut da det var lite omsetning på den dessverre

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
1 time siden, Blankbil / polishduden skrev:

Vi har hatt den i sortimentet over flere år men tok den ut da det var lite omsetning på den dessverre

Ok. Kan være mange grunner til at omsetningan var liten på denne. Kan vel umulig være fordi den er dårlig vertfall? Har vel litt med at andre merker blir hypet mer og det som blir hypet selger stort sett bedre. Dessuten så hadde det jo vert spennende å testet noe nytt. Er det noe mulighet for at den Vinneren av testen blir forsøkt tatt inn igjen? 

 

Jeg vil vertfall gjerne prøve noe nytt, så hvis du får tak i den så vil jeg gjerne teste den ut. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Ok. Kan være mange grunner til at omsetningan var liten på denne. Kan vel umulig være fordi den er dårlig vertfall? Har vel litt med at andre merker blir hypet mer og det som blir hypet selger stort sett bedre. Dessuten så hadde det jo vert spennende å testet noe nytt. Er det noe mulighet for at den Vinneren av testen blir forsøkt tatt inn igjen? 
 
Jeg vil vertfall gjerne prøve noe nytt, så hvis du får tak i den så vil jeg gjerne teste den ut. [emoji4]
Meget mulig at vi kan det i løpet av året [emoji4] det er faktisk en utrolig bra såpe

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
22 minutter siden, Blankbil / polishduden skrev:

Meget mulig at vi kan det i løpet av året emoji4.png det er faktisk en utrolig bra såpe

Kult :) artig med noe nytt :) får du tak i en flaske så tar jeg den :) 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bjerknez skrev:

Jeg ser Forensic Detailing har gått relativt greit i dybden og kommer med sine anbefalinger av såper til bøttevasken. De fleste i testen er gode og han sliter med å finne en vinner, men vinneren er et merke jeg gjerne vil se hos en an forhandlerne her inne. 

 

Så hen en kald'en og len deg tilbake og kos deg med denne 50 minutter lange videoen:

 

 

Hvem var best? Har ikke tid å sjå nå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Bjerknez skrev:

Car-Chem såpen var best. 

Har citrus cleaner såpen til camping vognå. 

Endret av ALFRED
Redigert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bjerknez skrev:

Fornøyd?

Ja den er grei nok den, men bruker den kun til hoved vask på våren, mange på camping forum er skeptisk til citrus men må bare blande den til rett styrke. Globex 80 skal også brukes med omhu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
27 minutter siden, Kbanto skrev:

Test Carpro Reset. Min favoritt iallfall. Super glid, go lukt og ingen voks.  

Sikkert mange gode såper der ute, helt klart. Men jeg mener at man i et forum som dette bør ta den et hakk lenger og samtidig se på kostnaden ved kjøp av såpe. Carpro Reset koster 180 kroner for 500ml. Og 300 kroner for en liter. Det anbefales at man skal blande 30-40 ml i en 15-20 liters bøtte. Det vil si at såpen blir dyr i drift. Enten så er den overpriset, eller så er den så ekstremt god at den overgår andre rimeligere såper og kan betraktes som en premium såpe. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
gullfisken

Bruker Carpro reset selv i dag, men prisen på car-chem greiene var virkelig annen liga, de 500ml flaskene går som smågodt, hjelper ikke at endel andre kompiser også vasker hos meg, og at ca ingen noen gang tar med egne produkter... eller betaler ;) Overlever det må sies, hyggelig med selskap. 

Jeg liker både prewash foame og foame før vask for ekstra glid og se hvor jeg har vasket mens jeg vasker.. så går en hel del :o 

Hvordan er car-chem sine 2 varianter, (foam og super sud) i forhold montro.

Ser også de har har sin versjon av iron-x som koster... 10%? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker
11 timer siden, gullfisken skrev:

Bruker Carpro reset selv i dag, men prisen på car-chem greiene var virkelig annen liga, de 500ml flaskene går som smågodt, hjelper ikke at endel andre kompiser også vasker hos meg, og at ca ingen noen gang tar med egne produkter... eller betaler ;) Overlever det må sies, hyggelig med selskap. 

Jeg liker både prewash foame og foame før vask for ekstra glid og se hvor jeg har vasket mens jeg vasker.. så går en hel del :o 

Hvordan er car-chem sine 2 varianter, (foam og super sud) i forhold montro.

Ser også de har har sin versjon av iron-x som koster... 10%? 

 

2 timer siden, Stian.R skrev:

Ser ut for at du kan kjøpe denne såpa her; https://www.norwash.no/produktside/car-chem-super-suds-shampoo :)

Stemmer at vi i Norwash fører Car Chem blant flere :) 
Super Suds Shampoo er en ny type som er basert på den gamle 1900:1 shampooen som vist i testen her. 
Den hele navnet er jo Super Supds Shampoo 1900:1 :) Hvor det beregnet ca 12ml på en stor bil, vi har fått veldig god tilbakemelding på denne. 

Det har også kommet en ny type som heter Ceramic Suds som i tilegg er tilsatt Sio2 beskyttelse, denne har ikke like høyt blandingsforhold men er en veldig god shampoo dette også. Laget spesielt for å vedlikeholde en Hydrocoat hybrid behandlet bil. 
Pre Soak snowfoam er en skumkanon såpe beregnet som forvask, denne har vi også fått gode tilbakemeldinger på. 

Når det kommer til Iron-x / korrosol alternativer har Car Chem Revolt som vant en lignende test som denne, knipent foran Korrosol, her har det også kommet en ny variant som heter Iron Detox som igjen er basert på den gamle formelen til Revolt, men hvor hovedforskjellen er at Revolt er gele basert og veldig tykk så er er Iron detox langt mer tynt flytende for enklere å bruke med diverse flasker / spray dunker. 

Når det kommer til pris håper vi at Car Chem har lagt seg på et fornuftig nivå her i Norge, hvor naturligvis større kvanta vil gi de aller beste prisene (Kan jo leveres helt opp til 1000L dunker) Feks vil 5L med Super Suds Shampoo havne på ca 132kr literen, mot 358kr literen i 500ml størrelse (Veiledende) Da skulle det være en veldig fornuftig pris i mitt hode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spennende sammenligning!
Spørs om jeg må bestille opp nå til høsten å prøve litt :) Ser jo ut som er veldig fornuftige priser når man ser på blandingsforholdet spesielt. 

GunnarS - Der Golf B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.6.2019 - 2.35, Bjerknez skrev:

Sikkert mange gode såper der ute, helt klart. Men jeg mener at man i et forum som dette bør ta den et hakk lenger og samtidig se på kostnaden ved kjøp av såpe. Carpro Reset koster 180 kroner for 500ml. Og 300 kroner for en liter. Det anbefales at man skal blande 30-40 ml i en 15-20 liters bøtte. Det vil si at såpen blir dyr i drift. Enten så er den overpriset, eller så er den så ekstremt god at den overgår andre rimeligere såper og kan betraktes som en premium såpe. 

Jeg bruker CarPro Reset og er godt fornøyd med den, men om den er "verdt" prisen er jo vanskelig å si.
Jeg vasker såpass mye at jeg har begynt å kjøpe i litt større kvanta. Det hjelper på prisen.

Kjøpte 4 liter nå sist til 847 kr hos Billigbilpleie.no , det gir literspris på 211,75. Ser på hjemmesiden deres at du også kan kjøpe en 20 liter, da blir litersprisen 173,25 kr. Men det har jeg altså ikke testet. Blir jo fryktelig mye såpe... Tror 4 liter skal holde en stund for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jonia skrev:

Jeg bruker CarPro Reset og er godt fornøyd med den, men om den er "verdt" prisen er jo vanskelig å si.
Jeg vasker såpass mye at jeg har begynt å kjøpe i litt større kvanta. Det hjelper på prisen.

Kjøpte 4 liter nå sist til 847 kr hos Billigbilpleie.no , det gir literspris på 211,75. Ser på hjemmesiden deres at du også kan kjøpe en 20 liter, da blir litersprisen 173,25 kr. Men det har jeg altså ikke testet. Blir jo fryktelig mye såpe... Tror 4 liter skal holde en stund for meg.

Kjøpte Autoglym uhd shampoo 1l til kr 350 + frakt, den er ikke så billig men den bør være ganske bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Bjerknez

Akkurat shampoo er vel der jeg føler at det meste funker. Bare den skummer bra og ikke lukter prump så blir det litt det samme for min del. Jeg har testet mangfoldige sjampoer og fjerner du lukten så kunen jeg nok ikke skilt dem fra hverandre i en blindtest. 

Faktisk holder jeg en knapp på Meguialrs sine sjampoer. Lett å få tak i over disk her jeg bor, den lukter godt og den funker. Andre såper er selvsagt også gode og skal jeg ta den helt ut så kjøper jeg gallons hos Bilpleiebutikken i Fredrikstad. Da er det gjerne CG sine såper jeg går for, og aller helst den trygge CWG.

  • Liker 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...