Gå til innhold

Skrape underside dør-fare for rust?


Conkey

Recommended Posts

Klarte kremoppgaven med å skrape førerdøren på den 1mnd gamle bilen på en murkant med resultat at lakken er skrapt vekk til metallet på undersiden i et 1,5 cm langt felt. Ikke synlig fra siden. Tenker å kjøpe flekklakk i morgen, lagt på en tapebit nå. Det jeg er redd og lurer på:

1) Er det risiko for at lakken skal slippe videre oppover døren? Har jo hatt lignende på andre biler men da litt kortere, kun 1mm eller 2 bred.

2) Kan jeg risikere at det kan ruste under dersom jeg kun avfetter skikkelig før jeg legger på flekklakk? Bør jeg pusse litt forsiktig først? Legge på noe spesielt? (Igjen-ikke gjort det før på andre biler og ikke opplevd problem)

 

Antar jo at døren er galvanisert (Volvo v90)

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg i grunning, deretter fargelakken du har. så klarlakk. men du må vaske av med blåsprit eller noko som tar fett fr du begynner.

eg bruker tynnne pensler. det funker. då skal det holde bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe rusthemmende grunning fra Biltema i garasjen som jeg la i skrapene med tannpirker. Mest for å «tette» hullet. Bestilt farge nå. Selv om det ikke er optimalt blir det trolig farge og klarlakk blandet som brukes. Er vel dette som kalles falsen, smalt som fy (noen få mm). Vil helst ikke slipe eller polere på kanten der så det blir forsiktig 1-2 lag med lakk, håndpolering og coating over etter en liten stund.
Er heldigvis ikke synlig men mest redd for at lakken skal slippe oppover. Får være varsom med trykket når jeg vasker akkurat der.
Volvo er vel ikke akkurat kjent for rust de siste årene?? (På karosseri)?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Du vil ikke ta det på forsikring da? Er minimalt med bonustap i disse dager om du har en god avtale. Tenker det blir et punkt for verdireduksjon ved innlevering av bilen når leasingperioden er over, og da er det jo like greit med utbedring nå? :) 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig vil det overraske om det blir sett ved innlevering (med mindre lakken slipper eller rust). Såpass usynlig er det. Tenker at dersom det forverres må det tas profesjonelt. Må bare prøve

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...