Jump to content
Sign in to follow this  
AndreasG

Helt ny bil - Cartec Ceramic Guard SiCarbon?

Recommended Posts

AndreasG

Hei

Jeg henter ut en 2020 modell BMW 5 serie i august.

Dette er i Bergen, Kokstad og det er Espeland Rekvisitasenter på Kokstad som utfører klargjøring for Jæger før utlevering. 

De tilbyr Cartec Ceramic Guard SiCarbon Coating

1 lag 6000kr

2 lag 8000kr

Dette frister siden ting da går i rett rekkefølge og coating kommer på før bil blir utsatt for noe.

1. Er denne coatingen god nok for en kresen person som meg?

2. Jeg har tidligere dårlig erfaring med Espeland. Noen som har god erfaring fra dem?

3. Bilen er bestilt i Mediterranean Blue Metallic. Noen erfaringer med coating som er ekstra god eller ekstra dårlig på denne lakken? Tenker da på glans og om noen coatingen får fargen til å bli enda dypere og finere enn andre.

4. Hva er fordelen med å ha 2 lag?

Takker for alle svar!

Edited by AndreasG

larserso

Ingen erfaring med coating, men vil bare gratulere med den nydeligste fargen 5-serie kommer med i mine øyne :) Har selv hatt fargen på E61 og skulle jeg bestilt meg ny bil hadde det garantert blitt den. Bra noen velger annet enn grått og svart! :) 

Generelt, har du dårlig erfaring med noen ville ikke jeg kjørt ny bil dit...

Christer R

Har du dårlig erfaring med Espeland så hadde eg aldri vurdert å brukt de, og av tidligere erfaringer av meg på andre kundebiler så holder de ikke mål hos folk som er over gjennomsnittet interessert i å holde bilen sin fin ;) 

Du kan jo be Bmw om å ikke klargjøre bilen og få ett tilbud av meg, eg har hatt flere Bmw'er som har kommet med transportfolie til meg.

Er nok ett par 1000 lapper dyrere alt etter hvilken type coating du velger, men kan garantere deg att det ligges litt mer sjel i arbeidet.

Ligger link til Facebook her www.facebook.com/RasmussenAutoSpa/

• Like 1

AndreasG
12 timer siden, larserso skrev:

Ingen erfaring med coating, men vil bare gratulere med den nydeligste fargen 5-serie kommer med i mine øyne :) Har selv hatt fargen på E61 og skulle jeg bestilt meg ny bil hadde det garantert blitt den. Bra noen velger annet enn grått og svart! :) 

Generelt, har du dårlig erfaring med noen ville ikke jeg kjørt ny bil dit...

Takk for det. 

Ja blir helt trist av å kjøre forbi Jæger..  bare slappe kjedelige farger.

Skulle gjerne hatt den i knall rød. Men denne fargen var den som var mest knæsj av det som kunne velges. Og etter å ha sett en del bilder så er nok dette rett farge for meg..  aldri sett den "live" enda hehe så er spent!

AndreasG
8 timer siden, Christer R skrev:

Har du dårlig erfaring med Espeland så hadde eg aldri vurdert å brukt de, og av tidligere erfaringer av meg på andre kundebiler så holder de ikke mål hos folk som er over gjennomsnittet interessert i å holde bilen sin fin ;) 

Du kan jo be Bmw om å ikke klargjøre bilen og få ett tilbud av meg, eg har hatt flere Bmw'er som har kommet med transportfolie til meg.

Er nok ett par 1000 lapper dyrere alt etter hvilken type coating du velger, men kan garantere deg att det ligges litt mer sjel i arbeidet.

Ligger link til Facebook her www.facebook.com/RasmussenAutoSpa/

Takk. Jeg kjenner nå litt til deg faktisk :-)

Hørt mye bra om jobbene dine.

Det er meget godt mulig vi to skal snakke litt mer om denne bilen. 

Hvis jeg ber BMW om å ikke klargjøre bilen så vil de ha en utgiftspost mindre på denne bilen.

Tror dere det vil være mulig å få en slags kompensasjon for at dem sparer disse pengene?

Jeg tenker kompensasjon i form av norske kroner jeg kan bruke på klargjøring hos f.eks Rasmussen

Christer R
23 minutter siden, AndreasG skrev:

Takk. Jeg kjenner nå litt til deg faktisk :-)

Hørt mye bra om jobbene dine.

Det er meget godt mulig vi to skal snakke litt mer om denne bilen. 

Hvis jeg ber BMW om å ikke klargjøre bilen så vil de ha en utgiftspost mindre på denne bilen.

Tror dere det vil være mulig å få en slags kompensasjon for at dem sparer disse pengene?

Jeg tenker kompensasjon i form av norske kroner jeg kan bruke på klargjøring hos f.eks Rasmussen

Eg vet att en kunde klarte å få Bmw til å dekke det de sparte. Men mener det var snakk om 12-1300,- på klargjøring. Men hør med de du, så skal vi alltids få en ny Bmw enda blankere 👍

Bare send meg en melding på Facebook siden viss det blir aktuelt for deg.

• Like 1